Noodtijd UPS

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Beste,

Momenteel is er een vaste lijn van Proximus aanwezig.
Ik zou een UPS willen bestellen om een fritzbox 7360 aan te hangen aangezien telefonie voortaan VOIP gaat via EDPnet. Bedoeling is dat als er op reis gegaan wordt gedurende een week of twee en de elektriciteit valt uit, dat de UPS het dan overneemt.
Weet er iemand hoe ik kan berekenen hoeveel vermogen deze moet kunnen leveren om die FB 7360 aan te sturen voor een bepaalde periode?
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Ik zou een 12V noodvoeding zetten ipv een UPS

je hebt 1AH per uur nodig dat je wil overbruggen.

dus voor 24uur zit je al op een goede 60-70 euro aan batterijen.
Afbeelding
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Steven7 schreef:Beste,

Ik zou een UPS willen bestellen om een fritzbox 7360 aan te hangen aangezien telefonie voortaan VOIP gaat via EDPnet. Bedoeling is dat als er op reis gegaan wordt gedurende een week of twee en de elektriciteit valt uit, dat de UPS het dan overneemt.
heu? voor een alarm?

als je nog een alarmsysteem hebt en dat wil de vaste lijn gebruiken, dan is het tijd om je alarm te upgraden zou ik eerder zeggen (lan+gsm backup)
en een andere reden om te zorgen dat de telefoon blijft werken tijdens een eventuele stroompanne als je weg bent... kan ik niet verzinnen?

veel oudere alarmen werken ook gewoon domweg niet op voip (en de meeste providers geven daar ook expliciet geen ondersteuning op, omdat voip niet "betrouwbaar genoeg is" voor een alarmsysteem... zeker ook nakijken bij je verzekering en eventueel de installatiefirma, want ook daar weer kan dat issues geven)

zelf is de vaste lijn hier ook voip, maar ik zou het alarm nooit laten afhangen van de voip lijn (wat doe je als je elektra er is maar het internetsignaal onderbroken is? die kans is makkelijk even groot)

alarm laten afhangen van een voip lijn =

1) geen elektra = geen signaal
2) modem defect = geen signaal
3) geen internet = geen signaal
4) sip registratie mislukt = geen signaal

de vaste lijn vroeger was voornamelijk:

1) onafhankelijk wegens eigen stroom
2) bij verbreking vaak automatisch in alarm
3) minder 'fragiel' dan voip

daarom ook dat je tegenwoordig voornamelijk internet+gsm hebt, dan is er steeds een backuplijn
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Splitter,

dat voorstel had ik ook al gedaan. Gewoon met simpele simkaart van bv. Telenet waarbij je betaalt wat je verbruikt werken.

Dit was echter niet voorgesteld aan de man van het alarm. Deze zag er geen graten in en stelde voor een ups ertussen te plaatsen.
Het was maar om een idee te hebben van wat het zou kosten.
Morgen belt hij terug om te vragen wat dat zou kosten om te laten ombouwen naar een alarm met sim-module.

Betrouwbaarheid vaste lijn kan hij zelf ook makkelijk testen. Alle dagen even naar huis bellen en hij weet of het systeem nog werkt.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Als het voor een alarm is, dan is een UPS is vaak de goedkoopste oplosing, echter niet toegelaten volgens de recentere alarm wetgeving omdat deze dan ook gemonitord moet worden. ook is 24 of 48 uur noodvoeding verplicht.

Via GSM is een kostelijke zaak , 250 - 650 euro ex btw voor het materiaal. Materiaal is over het algemeen vrij prijzig ivm de aantallen dat het verkocht word als ook een keuring om het te mogen gebruiken in belgie.
Afbeelding
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Keuring voor gsm module?
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Vergeet niet dat het eigen gebruik van die toestellen ook niet te verwaarlozen is op batterijvoeding.
Wat de UPS zelf verbruikt zal een belangerijkere factor zijn dan je router. Deze toestellen zijn dan ook eerder bedoeld om een computer gecontroleerd te laten afsluiten etc.

Ook is het verhaaltje dat je zo vaak leest stroom x tijd = Ah-waarde niet de juiste benadering.
Zo is 1 A x 10 uur = 10 Ah, niet hetzelfde als 10 A x 1 uur = 10 Ah. De batterij haalt een slechter rendement als je ze sneller ontlaadt.

Ik denk dat een batterij, batterijlader, DC-DC omvormer een betere en goedkopere oplossing is als het enkel voor de modem moet dienen.
Je moet natuurlijk wat handig zijn ;-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

En ups accu's gaan maar 5j mee indien ja maar 30% van hun capaciteit gebruikt en niet al teveel keer op en ontlaad.

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

fvhbrugge schreef:Keuring voor gsm module?
In theorie moet elk component aangesloten op een alarm een incert keurings nummer hebben.

Best pak je een module welk geschikt is voor dat systeem en de soort van communicatie.
Niet elke GSM module werkt zonder problemen op een alarm.

ook moet je GSM module 48u kunnen werken of 24u met meldkamer volgens de regels.

of bedoel jij een SMS module?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”