Soundbar gezocht

Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb gemerkt dat je tegenwoordig voor een aardige prijs(120-150€) al een aardige soundbar kan kopen.
Nu zouden we er graag één hebben voor onze nieuwe LG Oled tv.
Ik vroeg me af of het volgende mogelijk is en of jullie een bepaald model kunnen voorstellen ?
* dat de soundbar automatisch mee aan en uitgaat met de tv.
* dat het volume van de soundbar met de afstandbediening van de tv te regelen is.
* dat deze eventueel als draadloze speaker kan gebruikt worden zodat er via de smartphone muziek kan op afgespeeld worden.
* als het mogelijk zou zijn in het grijs verkrijgbaar.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

sonos sounbar.
Is wel geen 150€, en niet in het grijs te verkrijgen, maar voor de rest doet ie wat je vraagt...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

http://www.homecinemacenter.be/category ... l?821=2350

Best bij het merk blijven dan wil je alles van dezelfde afstandsbediening bedienen.
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Doktor Avalanche schreef:sonos sounbar.
Is wel geen 150€, en niet in het grijs te verkrijgen, maar voor de rest doet ie wat je vraagt...
Die gaat momenteel over de toonbank voor 700 euro... (750€ - 50€)

Leuk maar peperduur is wel dat je er nog altijd een setje Play 1's (2x 200€) en of Play 3 (dacht een 300 euro het stuk) of Play 5 (500..) en of een Sonos Sub (opnieuw 750€ - 50€) kan bij koppelen.

Ik krijg het hier niet verkocht nu de vriendin ook beseft wat werken betekend! :D
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Eigenlijk triestig dat men na de aankoop van een TV direct moet kijken voor een soundbar om een ietwat redelijke klank te hebben :-(

Iedereen staart zich blind op hoe dun die TV wel is en dan moet men een dikke soundbar eronder plaatsen met extra voeding, kabels, 2de afstandsbediening,...

Is een 7.1/5.1/2.1 Home Cinema (of een gewone stereo versterker met 2 boxen) geen alternatief voor een sound bar?
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

22.2 surround zag mijn vrouw niet zitten (https://en.wikipedia.org/wiki/22.2_surround_sound)
dus heb ik maar een sonos sounbar aangeschaft ism een projector, werkt wel goed.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
karine
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb al een home cinema 5.1 maar deze gebruik ik alleen om films te kijken, het geluid moet dan ook harder staan om meer effect te hebben. Daar komt dan bij dat je telkens de versterker moet aan zetten, subwoofer aanzetten, geluid apart bedienen.
Vandaar de zoektocht naar een handige soundbar.
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb een vorig model van deze : http://www.vandenborre.be/homecinema-so ... htb4150-12
Heel tevreden van. Als mijn vrouw nu geluid hoort uit de tv bij haar ouders dan krijgt ze het :p.
williamh
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 2 keer

karine schreef:Ik heb al een home cinema 5.1 maar deze gebruik ik alleen om films te kijken, het geluid moet dan ook harder staan om meer effect te hebben. Daar komt dan bij dat je telkens de versterker moet aan zetten, subwoofer aanzetten, geluid apart bedienen.
Vandaar de zoektocht naar een handige soundbar.
Niet wat je zoekt maar ik gebruik een Logitech Harmony afstandsbediening voor al mijn toestellen.
Eén knop indrukken, TV- Digicorder of Blu-ray en Home Cinema worden aangezet.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Ik sta williamh bij, waarom een soundbar kopen als je een 5.1 set hebt?

Hier ook 5.1, versterker en alle toestellen gewoon met 1 (Logitech) Remote.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Zo een afstandsbediening heb ik al enkele jaren.
Ik zou het kopen omdat die 5.1 zo omslachtig is, is prima als je 1,5u naar een film gaat kijken en je wil langs alle kanten geluid hebben.
Maar om telkens de tv aan te zetten + de versterker + de subwoofer is omslachtig. En om nieuws en dergelijke te kijken hoef ik geen 5.1 te hebben.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Mogen we weten wat je nu hebt als versterker, subwoofer en speakers karine?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
karine
Elite Poster
Elite Poster

Al een oudje, de Sony STR-DE495.
https://www.kieskeurig.be/receiver/prod ... -str-de495
Heb ik vroeger als 1 set gekocht met luidsprekers en subwoofer van Sony.
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb de Philips Fidelio B5. Soundbar met subwoofer en er zijn twee draadloze speakers die aan de soundbar gekoppeld zijn maar die je kan loskoppelen en als achterspeakers kan gebruiken, waardoor je een 4.1 systeem krijgt.
De kleine speakers afzonderlijk, als het geheel kan via bluetooth afspelen van een smartphone bvb.
Heb het systeem nog maar een week, maar wel tevreden over zover.
Natuurlijk hebben Bose, Sonos mooie systemen, maar die zijn toch stukken duurder als verglijkbare specs wil. En kabels overal leggen is in een bestaande woning niet altijd mogelijk.

http://www.vandenborre.be/homecinema-so ... lips-b5-12
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Rubinho schreef:Ik heb de Philips Fidelio B5. Soundbar met subwoofer en er zijn twee draadloze speakers die aan de soundbar gekoppeld zijn maar die je kan loskoppelen en als achterspeakers kan gebruiken, waardoor je een 4.1 systeem krijgt.
De kleine speakers afzonderlijk, als het geheel kan via bluetooth afspelen van een smartphone bvb.
Heb het systeem nog maar een week, maar wel tevreden over zover.
Natuurlijk hebben Bose, Sonos mooie systemen, maar die zijn toch stukken duurder als verglijkbare specs wil. En kabels overal leggen is in een bestaande woning niet altijd mogelijk.

http://www.vandenborre.be/homecinema-so ... lips-b5-12
Damn ziet er prachtig uit :-).
My_download
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 22 keer

Zoek ook eerst ff uit waar de infrarood ontvanger van je TV zit. Vaak is dat ergens onderaan en dan is er een groot risico dat een soundbar net onder je TV voor heel wat problemen met je afstandsbediening gaat zorgen.

Als je TV aan de muur hangt is dat niet zo'n issue (dan hang je de soundbar gewoon een cm lager). Als hij op een meubel staat, dan is een soundbase (soms ook soundplate genoemd) ook een heel interessante optie. Aan de voorkant ziet het er ongeveer hetzelfde uit, maar omdat de kast zoveel groter is past er meteen een subwoofer in en heb je meteen weer een pak kabels uitgespaard.

Yamaha SRT-700 aan de onderkant van het gamma, SRT-1500 aan de bovenkant zijn interessante voorbeelden.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”