Recent iets ontvangen van Farys, de watermaatschappij dus, maar geen idee waar ik brief mislegd heb.
Dus kan zijn:
- tussentijdse factuur
- doorgeven meter
Geen idee wat het is, maar om het te weten te komen moet ik een duur 078 nummer bellen, of een een belachelijke form invullen waar ze alles werkelijk willen weten. Allemaal tijdverspilling.
Waarom heeft farys gewoon geen email adres voor support?
http://www.farys.be/formulier/andere-vraag
Email address farys
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
078 nummer is alles behalve duur? Das gewoon zonaal tarief
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Idd.
078 zijn nummers aan zonaal tarief, indertijd ingevoerd toen er nog extra aangerekend werd voor oproepen buiten uw eigen zone.
En idd Krisken, dat ligt vast op 15cpm normaal gezien, facturatie per seconde.
078 zijn nummers aan zonaal tarief, indertijd ingevoerd toen er nog extra aangerekend werd voor oproepen buiten uw eigen zone.
En idd Krisken, dat ligt vast op 15cpm normaal gezien, facturatie per seconde.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Klantnummer en dossiernummer, dat lijkt me toch niet onoverkomelijk?
Oh, en op m'n macOS moet ik het eerste veldje selecteren, en dan stelt macOS zelf voor "moet ik de rest ook allemaal invullen". Dus zoveel tijd zou je daar niet aan moeten verliezen - ik neem aan dat jouw browser of OS een vergelijkbare functionaliteit heeft?
Dus waar heb je het over?
Over hoeveel seconden tijdverspilling heb je het?
Ik probeer het door bovenstaande vragen maar te begrijpen, want mijn huidige analyse is dat dit een stukje "klagen om te klagen" is.
Oh, en op m'n macOS moet ik het eerste veldje selecteren, en dan stelt macOS zelf voor "moet ik de rest ook allemaal invullen". Dus zoveel tijd zou je daar niet aan moeten verliezen - ik neem aan dat jouw browser of OS een vergelijkbare functionaliteit heeft?
Dus waar heb je het over?
Over hoeveel seconden tijdverspilling heb je het?
Ik probeer het door bovenstaande vragen maar te begrijpen, want mijn huidige analyse is dat dit een stukje "klagen om te klagen" is.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Klopt helemaal, 078 nummers zijn nummers die destijds bedoeld waren voor zaken zoals een nationale klantendienst aan minimum kostprijs, zonder dat het bedrijf in kwestie in elke telefoonzone een nummer moest hebben. Spotgoedkoop dus eigenlijk ...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
@078-discussie:
Vroeger was dit inderdaad beter, maar tegenwoordig met alle telefoniepakketten waarbij je "gratis" kunt bellen (na 17h / 24/24 / gsm-abonnement met x aantal uur / ...) ben je juist slechter af. 078 wordt namelijk apart gefactureerd.
Vroeger was dit inderdaad beter, maar tegenwoordig met alle telefoniepakketten waarbij je "gratis" kunt bellen (na 17h / 24/24 / gsm-abonnement met x aantal uur / ...) ben je juist slechter af. 078 wordt namelijk apart gefactureerd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
apart gefactureerd != superduur hé
Daar draait de discussie eigenlijk rond
Daar draait de discussie eigenlijk rond
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
is inderdaad klagen om te klagen:
- geen duur nr om naar te bellen
- formulier invullen kan ook niet lang duren eh
Hier speciaal een nieuw topic voor openen en nadien alle reacties lezen zal meer tijd in beslag nemen dan het formulier in te vullen
Volgende keer de brief ogenblikkelijk correct verwerken/klasseren, zal u dan ook tijd en ergernis besparen in de toekomst.
Is trouwens bij vele firma's dat je niet onmiddellijk een mailadres kan terugvinden. Anders vermoed ik dat die mailboxen gewoon overstelpt worden met allerlei zaken.
Indien een gewoon mailadres, zouden klanten bij vele vragen ook vergeten om hun klantnr en dergelijke mee te geven. Zodat de klantendienst eerst die zaken nog moet opvragen bij de klant, alvorens ze u kunnen verder helpen. Allemaal tijdverlies dat je dmv het invullen van een formulier grotendeels kan vermijden.
- geen duur nr om naar te bellen
- formulier invullen kan ook niet lang duren eh
Hier speciaal een nieuw topic voor openen en nadien alle reacties lezen zal meer tijd in beslag nemen dan het formulier in te vullen
Volgende keer de brief ogenblikkelijk correct verwerken/klasseren, zal u dan ook tijd en ergernis besparen in de toekomst.
Is trouwens bij vele firma's dat je niet onmiddellijk een mailadres kan terugvinden. Anders vermoed ik dat die mailboxen gewoon overstelpt worden met allerlei zaken.
Indien een gewoon mailadres, zouden klanten bij vele vragen ook vergeten om hun klantnr en dergelijke mee te geven. Zodat de klantendienst eerst die zaken nog moet opvragen bij de klant, alvorens ze u kunnen verder helpen. Allemaal tijdverlies dat je dmv het invullen van een formulier grotendeels kan vermijden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
via voip en betamax is het gewoon alsof je naar een vast nummer belt!!! (vroeger met freedays dus gratis!)krisken schreef:078 nummer is alles behalve duur? Das gewoon zonaal tarief
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Specifiek waarom Farys dat zo doet weet ik niet maar naar mijn inzicht is dat omdat;ub4b schreef:
Waarom heeft farys gewoon geen email adres voor support?
http://www.farys.be/formulier/andere-vraag
- men veel spam anders binnen gaat krijgen
- maar vooral dan krijgt men e-mails waar elementaire informatie in afwezig is die nodig is om de klant vlot te kunnen helpen. Via een formulier kan men dat sturen.
Anders krijg je e-mails zoals;
Beste mijnheer X,
Graag helpen we u verder. Om u te kunnen helpen hebben wij bijkomende informatie nodig;
- azerty
- azerty
- azerty
Wenst u sneller geholpen worden? Elke dag zijn we bereikbaar ... etc ...
... e-mails beantwoorden is een serieuze kost. Geen formulier gebruiken is problemen zoeken.
Men kan ook die e-mail eventueel alvorens te versturen door een kennisdatabank halen en mogelijke antwoorden voorstellen zodat de klant de e-mail eventueel kan annuleren. Soms gaat men daar ook de optie aan verbinden dat men via een webinterfase de verzonden vraag nog kan aanpassen na verzending of annuleren.
Dat kan allemaal niet met een gewone e-mail.
Aanvulling;
Over het 078-nummer.
Het is zeker geen duur nummer. Maar het is meestal wel wat duurder dan een gewoon vast nummer. Het valt onder de "speciale nummers", de "premium nummers".
Als je "gratis" kan bellen naar vaste nummers valt dit er zeer waarschijnlijk buiten. De tarieven zijn onduidelijk maar ik het er ook geen studie over gemaakt. Zover ik weet is het gewoon wat duurder dan een gewoon vast nummer. Eigenlijk is de 078 een anachronisme. Er is geen bestaansreden meer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
WalterB1: je leest wss. niet
https://www.freevoipdeal.com/calling_rates/#/#letter-B
paar maand terug gebeld met freevoipdeal naar 078052010 (autokeuring) 00:02:42 € 0.150 €
https://www2.telenet.be/nl/tarieven/telefonie/
Verbindingskosten = € 0,05
Prijs per minuut = € 0,12 (aangerekend per seconde)
https://www.freevoipdeal.com/calling_rates/#/#letter-B
paar maand terug gebeld met freevoipdeal naar 078052010 (autokeuring) 00:02:42 € 0.150 €
https://www2.telenet.be/nl/tarieven/telefonie/
Verbindingskosten = € 0,05
Prijs per minuut = € 0,12 (aangerekend per seconde)
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Met ovh bel je gratis naar 078 nummers.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Weet iemand toevallig de opvolger van deze site?KRL100 schreef:http://Www.geonumbers.com
Die is al een tijdje niet meer bereikbaar.
specifiek zoek ik een alternatief voor het 070 nummer van "de lijn"
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.