Dag,
Ik heb een BBOX2 gekoppeled tot een L3 switch (Netgear M4100).
Ik wil twee VLAN opzetten, die geisoleert zijn met elkaar, maar beide internet access krijgen. Iedere VLAN is op zijn eigen subnet.
Ik heb de switch opgesteld zoals hier: http://www.downloads.netgear.com/files/ ... s%20v2.pdf
Als ik niets veranderd in de BBOX, is mijn tweede VLAN totaal geisoleert: het ziet niets (normaal denk ik).
Als il een route van deze tweede VLAN (niet de hoofd VLAN maar de nieuwe VLAN) creeert in de BBOX2, (route van de subnet /24 tot de switch IP van de nieuwe VLAN), dan mijn tweede VLAN ziet mijn hoofd VLAN (mag niet) en het ziet de internet niet, maar het ziet de BBOX en het krijg DNS antwoorden van de BBOX.
Ik denk dat de probleem is de route in de BBOX, maar ik heb geen user manual van de BBOX en de GUI is niet duidelijk.
Wie kan helpen ?
Bedankt !
BBOX2 met 2 VLAN op 2 subnets (ideaal geisoleert) en L3 switch
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Misschien beter een 2de router gebruiken op jouw 2de segment?
Verbind router 2 met de B-box, en laat die zijn eigen PPPoE sessie maken.
Dan krijg je 2 volledig gescheiden netwerken, elk met zijn eigen IPv4 adres en IPv6 range, die dezelfde VDSL2 delen
Gebruikers van het ene netwerk kunnen geen gebruikers van het andere netwerk zien ...
Bijkomend voordeel: beide netwerken krijgen de volle snelheid van het abonnement (binnen de sync snelheid).
Verbind router 2 met de B-box, en laat die zijn eigen PPPoE sessie maken.
Dan krijg je 2 volledig gescheiden netwerken, elk met zijn eigen IPv4 adres en IPv6 range, die dezelfde VDSL2 delen
Gebruikers van het ene netwerk kunnen geen gebruikers van het andere netwerk zien ...
Bijkomend voordeel: beide netwerken krijgen de volle snelheid van het abonnement (binnen de sync snelheid).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.