Hoi,
Ik vroeg me het volgende af;
Wat gebruiken de meeste onder jullie als beveiliging op Windows (10)?
Mijn setup bestaat momenteel uit:
Avast Premier (betaald) & MalwareBytes Anti-Malware Premium (betaald).
Is dit 'oké' of ontbreek ik nog iets?
En wat gebruiken jullie zoal?
Grt.
Goede beveiliging set-up
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 5 keer
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
macOS 10.12.1
(sorry kon het niet laten
)
(sorry kon het niet laten

Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik vroeger ook, nu Avira (free), blokt ook trackers (en dat zijn er soms veel op bepaalde sites) aangezien deze als beste uit verschillende vergelkijkende testen is gekomen.liber! schreef:Windows Defender en Common Sense(tm).
https://www.av-comparatives.org/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Avira anti-virus, en de standaard Windows 7 firewall. Ik heb een tijdje Avast gebruikt omdat ik de update timing van Avira beu was maar uit gewoonte teruggekeerd naar Avira.
De beste beveiliging is weten wanneer er iets niet pluis is want aandachtsverlies van de gebruiker is even makkelijk te exploiteren als openstaande computers.
De beste beveiliging is weten wanneer er iets niet pluis is want aandachtsverlies van de gebruiker is even makkelijk te exploiteren als openstaande computers.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Om de zoveel tijd test ik ze weer eens allemaal(de goeie) naast elkaar voor meer dan een maand.
De laatste keer vond ik Avira het beste uit mijn test komen. Belast het systeem niet te veel, geen onnodige pop-ups, en volgens av test houd hij ook nog eens alles tegen zonder false positives.
Kaspersky blijft een topper maar is dan ook dubbel zo duur.
De laatste keer vond ik Avira het beste uit mijn test komen. Belast het systeem niet te veel, geen onnodige pop-ups, en volgens av test houd hij ook nog eens alles tegen zonder false positives.
Kaspersky blijft een topper maar is dan ook dubbel zo duur.
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
- Contacteer:
Win 10 Defender + spywareblaster + privoxy + unchecky en eens per mand eset online scanner.
en natuurlijk boerenverstand.
via virtualpc als het nodig is van te downloaden van onvertrouwde content.
en natuurlijk boerenverstand.
via virtualpc als het nodig is van te downloaden van onvertrouwde content.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Al jaren dat ik die problematiek achterwege kan laten. Ik weet, net zoals Selder (hoewel Mac...) kan ik het niet laten. Geef je over aan één of andere unix, en een heel nieuwe wereld gaat open. Maar met mijn comment ben je natuur lijk niks. Nogmaals sorry dat ik het ook niet kan laten...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Mja, tegenwoordig kom ik het echt regelmatig tegen op Macs ook. "Minder malware" is accurater.
Dat gezegd zijnde, zoals hierboven al aangehaald is gezond verstand wel troef. In àlle gevallen waarbij ik al malware gezien heb op een Mac was het omdat de eigenaar regelmatig naar louche streamingsites surfte waar hij "gratis films en series kon zien". En MacKeeper ofc.
Geen idee hoe het bij Linux in het algemeen zit aangezien ik die niet als daily driver gebruik (enkel in VM's).
Dat gezegd zijnde, zoals hierboven al aangehaald is gezond verstand wel troef. In àlle gevallen waarbij ik al malware gezien heb op een Mac was het omdat de eigenaar regelmatig naar louche streamingsites surfte waar hij "gratis films en series kon zien". En MacKeeper ofc.
Geen idee hoe het bij Linux in het algemeen zit aangezien ik die niet als daily driver gebruik (enkel in VM's).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
@macs die hiertussen komen:
Verklaar mij dan eens waarom ik als IT'er laatst bij een aantal personen problemen heb moeten oplossen met hun mac die raar deed?
En de problemen kwamen, jawel, door malware (virus, trojan, whatever...).
Tijd dat je mac 100% veilig zou kunnen noemen, is voorbij.
Kans is nog steeds kleiner (kleinere afzetmarkt voor de schrijvers), maar deze is er dus wel degelijk tegenwoordig.
Verklaar mij dan eens waarom ik als IT'er laatst bij een aantal personen problemen heb moeten oplossen met hun mac die raar deed?
En de problemen kwamen, jawel, door malware (virus, trojan, whatever...).
Tijd dat je mac 100% veilig zou kunnen noemen, is voorbij.
Kans is nog steeds kleiner (kleinere afzetmarkt voor de schrijvers), maar deze is er dus wel degelijk tegenwoordig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
...Geen idee hoe het bij Linux in het algemeen zit...
Dualboot werk-PC hier met Windows 10 Defender en Linux Mint17. Heb dualboot oplossingen sinds win95 icm ontelbare linux flavours. So far, so good...
Dualboot werk-PC hier met Windows 10 Defender en Linux Mint17. Heb dualboot oplossingen sinds win95 icm ontelbare linux flavours. So far, so good...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Win 10 met 360 Total Security (essential versie) zonder browsertoolbaruitbreidingen. Browser Chrome of firefox met Ublock Origin.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- selder
- Moderator
De keren dat ik iets van Malware tegenkom op macOS is het een browser hijack die opgelost is door simpelweg de browser te resetten. That's it. hoewel een malware of virusinfectie zeker en vast bestaan, ben ik ze nog niet tegengekomen. Dat kan je nu toch niet vergelijken met de nood aan een echte virusscanner op Windows? Zelfs Microsoft ZELF had toetsers en bellen in Windows XP dat je een 3rd party antivirusscanner moest installeren!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Toch wat overroepen.
Ik heb al jaren een virusscanner en ik heb die de laatste 8-10 jaar nooit nodig gehad.
Idem de pc van mijn vrouw, mijn moeder, mijn zussen en broers, mijn vader, ... zowat heel de familie. En geloof me, mochten ze iets voor hebben, ik zou het geweten hebben
Anderzijds heb ik op mijn pc van het werk ook een virusscanner (Symantec) en die roept 1 keer per jaar dat ie iets gevonden heeft.
Wat natuurlijk niet het geval is (na analyse door onze Helpdesk), want met die pc doe ik niets anders dan Userbase/DS/... + email + office.
Dus die Symantec is gewoon brak
.
Maar virussen? Niet meer gehad sinds een eeuwigheid.
Ahja, ik heb wel adblockers enzo, net zoals ik een gordel draag tijdens het rijden.
Ik heb al jaren een virusscanner en ik heb die de laatste 8-10 jaar nooit nodig gehad.
Idem de pc van mijn vrouw, mijn moeder, mijn zussen en broers, mijn vader, ... zowat heel de familie. En geloof me, mochten ze iets voor hebben, ik zou het geweten hebben

Anderzijds heb ik op mijn pc van het werk ook een virusscanner (Symantec) en die roept 1 keer per jaar dat ie iets gevonden heeft.
Wat natuurlijk niet het geval is (na analyse door onze Helpdesk), want met die pc doe ik niets anders dan Userbase/DS/... + email + office.
Dus die Symantec is gewoon brak

Maar virussen? Niet meer gehad sinds een eeuwigheid.
Ahja, ik heb wel adblockers enzo, net zoals ik een gordel draag tijdens het rijden.
- selder
- Moderator
Op de windows PCs van de "brave" mensen (ons mama, mijn zussen...) heb ik ook nooit iets aan de hand. Af en toe eens een browser hijack, but that's it.
Maar op de windows PC van mijn neefjes, of van de studenten die ik ken, daar wil je niet aan beginnen, die "niet zo braaf" zijn op het internet. Dat is gewoon een herinstallatie, die windows computers mét antivirus op krijg je niet meer rechtgetrokken, omdat die mensen experimenteren, zoeken naar illegale downloads, streams, cracks en patches voor games etc ... Daar is het gewoon herinstallatie per direct als het in de soep is gedraaid.
Dezelfde groep experimenterende gebruikers maar dan met een mac ... geen omzien naar. "clear uwen history eens" en die kunnen weer verder.
En die doen hetzelfde!
Dat is mijn ervaring.
Ik persoonlijk? Ik werk al van Windows 3.11 met Windows en ik heb nog nooit een virus gehad.
Maar op de windows PC van mijn neefjes, of van de studenten die ik ken, daar wil je niet aan beginnen, die "niet zo braaf" zijn op het internet. Dat is gewoon een herinstallatie, die windows computers mét antivirus op krijg je niet meer rechtgetrokken, omdat die mensen experimenteren, zoeken naar illegale downloads, streams, cracks en patches voor games etc ... Daar is het gewoon herinstallatie per direct als het in de soep is gedraaid.
Dezelfde groep experimenterende gebruikers maar dan met een mac ... geen omzien naar. "clear uwen history eens" en die kunnen weer verder.
En die doen hetzelfde!
Dat is mijn ervaring.
Ik persoonlijk? Ik werk al van Windows 3.11 met Windows en ik heb nog nooit een virus gehad.