Telenet TV + Ufini AP's

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
x_apache_x
Starter
Starter
Provider

Hallo

Ik heb een paar threads proberen te lezen, maar ik ben verre van een kenner en ik raak verloren wat voor mij relevant is.
Ik zou voor een grote locatie wifi moeten voorzien. Coolblue heeft me Ufini's (LR) aangeraden en het lijkt me dat dit inderdaad doet wat moet.
Deze locatie heeft telkens 1 ethernet kabel voorzien per locatie; maar vaak is er ook nood aan een digicorder.

Vraag 1: deze locatie heeft weinig LAN kabels voorzien en er zouden vaak digicorders met interactieve diensten voorzien moeten worden.
Kan iemand me raad geven of dit mogelijk is met deze AP's? Er zijn twee poorten op; dus ik kan ze koppelen maar uit wat ik opmaak van de posts moet ik een VLAN maken?

netwerk nu: telenet modem -- unmanaged 16 port switch -- verschillende locaties, telkens 1 locatie = 1 kabel

Vraag 2: is het mogelijk om deze toestellen zonder Power over Ethernet te gebruiken? dus als wireless bridge?
hoe zou ik dit voorzien?

Bedankt voor jullie inzichten.
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer
Provider

Welke heeft Coolblue je aangeraden? want geen enkele LR-versie (long range) van Ubiquiti(UBNT) Unifi heeft 2 ethernetpoorten. Dat is weggelegd voor de PRO-versies. Die zijn duurder, maar bieden als voordeel dat je ze via "echte" PoE (802.3af/at) kan voeden. Anders moet er een Ubiquiti passive PoE voeding tussen of één van hun eigen switches.

Gebruik van vlans is niet strikt noodzakelijk. Als je dat hier leest is dat omdat die Access Points meerdere SSID's ondersteunen en je via VLANS kan seggregeren tussen verschillende netwerken (gasten, marketing, administratie, directie, ... aan jou de keuze).

Een UBNT-ap als "repeateré kan, dat heet bij hen "wireless uplink", maar een UBNT-ap voeden gaat altijd via de netwerkkabel....

Een UBNT-ap instellen gebeurt steeds via de controller-software.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

x_apache_x schreef:maar vaak is er ook nood aan een digicorder.
Je weet toch dat je daar een coax aansluiting voor nodig hebt ?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”