Prepaid kaart voor pre-puber

Plaats reactie
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

En neen, 't is dus niet voor mezelf. :P

Dochterlief heeft genoeg gespaard voor een GSM en daar hoort dus ook een prepaid kaart bij (prepaid, want ze moet de belwaarde ook nog "verdienen"). Aangezien er geen enkele vergelijkingssite meer is (bestetarief.be is belachelijk outdated en de rest houdt ofwel enkel rekening met de grote operatoren, ofwel zijn ze gefocussed op abonnementen), hier wat ik zou wensen:
  • Bellen zal zo vaak niet gebeuren, pakweg 30 minuten per maand zou ruimschoots moeten volstaan
  • SMS'en daarentegen... Liefst iets van een 1000 SMS'jes of meer per maand
  • Mobiel internet is NIET nodig (en zelfs verboden van mijnentwege uit, zal de GSM wel saboteren... :mrgreen:), liefst dus 0MB, maar dat is precies zeldzaam.
Iemand een idee wat hier de goedkoopste oplossing zou zijn? :beerchug:

PS: is er eigenlijk ergens een "officiële" lijst van alle providers en hun MVNO's?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

jim lijkt me wel goed aan te sluiten:
https://www.jimmobile.be/nl/tarieven/herlaadkaart.html
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Inderdaad. Zelf tot deze shortlist gekomen, als we 10€ per herlaadbeurt/maand nemen (lijkt me zowat het minimum als je gevraagde min of meer wil bereiken):
  • JIM Mobile (10€, onbeperkt sms, 400MB, 30€c/min = 33min)
  • Mobile Vikings (10€, 500 sms (!), 500MB, 20€c/min = 50min)
  • Orange Tempo Touch (10€, onbeperkt sms, 100MB, 25€c/min = 40 min)
  • Lycamobile Talk & Text (10€, 600 sms (!), 0MB, 600 min)
  • Proximus Pay&Go (10€, 500 sms (!), 200MB, 30€c/min = 33min)
Mis ik er nog?
ooh. shiny.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

ALDI TALK

Oproepen naar ALDI TALK: € 0,05/min.
Oproepen naar alle andere Belgische netwerken: € 0,13/min.
SMS naar ALDI TALK: € 0,045/SMS
SMS naar andere Belgische mobiele netwerken: € 0,045/SMS
MMS naar ALDI TALK: € 0,15/MMS
MMS naar andere Belgische mobiele netwerken: € 0,25/MMS

SMS kan goedkoper door activatie van een SMS-bundel die van het belkrediet af gaat en 30 dagen geldig is:
SMS S: € 4 voor 400 SMS
SMS XXL: € 8 voor onbeperkt SMS

Waarom echter mobiel internet blokkeren? Door gebruik van WhatsApp kan je SMS/MMS-kosten vermijden!
Voor bijna dezelfde prijs kan je evengoed mobiel internet hebben tegenwoordig. Bv. Orange Tempo Giga (€ 10 voor 750 MB, 500 SMS, € 0,30/min. = 33 min.) is dan ook een optie.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Hmm, interesting, maar Aldi Talk is pas echt interessant bij meer intensief bellen, denk ik?

10€, waarvan je 4€ aan de sms-bundel geeft = 400 sms, 0MB en 6€ over aan 0,13€c/min = 46 min
10€, waarvan je 8€ aan de sms-bundel geeft = onbeperkt sms, 0MB en 2€ over aan 0,13€c/min = 15 min
10€, die je gewoon opsoupeert = 222 sms of 77 min (of uiteraard een combinatie

En dat van dat mobiele internet beperken: ik ben wel akkoord hoor, alleen is dochterlief nog niet oud ( :oops: ) genoeg om "onbewaakt" op het internet te mogen. Ben nogal op m'n hoede voor cyberpesterijen en diens meer, dus liever niet. Thuis kan ze wel op internet (wifi), maar dan kan ik dat op z'n minst "controleren" (en hiervan wordt ze ook op voorhand op de hoogte gebracht!). :-)
Laatst gewijzigd door cloink op 30 nov 2016, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

cloink schreef:alleen is dochterlief nog niet out genoeg
Als ze niet out is zal ze ook niet gepest worden zeker? :twisted:

Heb zelf 2 dochters, dus dit 'probleem' zit er ook aan te komen. Hou oud is ze, nu ze een gsm krijgt?

Enne, WiFi is overal, maakt het dan veel uit dat je 3G/4G tegen houdt?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

cadsite schreef:
cloink schreef:alleen is dochterlief nog niet out genoeg
Als ze niet out is zal ze ook niet gepest worden zeker? :twisted:

Heb zelf 2 dochters, dus dit 'probleem' zit er ook aan te komen. Hou oud is ze, nu ze een gsm krijgt?

Enne, WiFi is overal, maakt het dan veel uit dat je 3G/4G tegen houdt?
Dumphone geven hé :angel:
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

cadsite schreef:Enne, WiFi is overal, maakt het dan veel uit dat je 3G/4G tegen houdt?
Inderdaad. Iedereen voedt zijn kinderen natuurlijk op zijn manier op, maar mij lijkt het veel belangrijker om een goede relatie te hebben met je kinderen zodat ze met zo'n problemen naar jou durven komen. Zo'n dingen volledig voorkomen/controleren/blokkeren kan je toch niet...
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Misschien Lycamobile. Lijkt me wel interessant voor dit doeleinde ? 600 sms'jes en 600 minuten bellen voor €10 al zal ze misschien niet toekomen met die sms'jes (20 sms'en/dag) ?

10 euro
/30 Dagen
Talk & Text 10

600 Nationale Minuten
600 Nationale sms'jes

Kan ze geen chatapp gebruiken of is ze veel buitenshuis ?
-------
Als je rekening houdt met de 3G/4G bundelprijzen en het verbruik van een berichtje via Telegram/WhatsApp/FB Messenger zal je meer kunnen sturen voor mindere prijs maar dan zal de verleiding om het voor filmpjes en dergelijke te gebruiken misschien ook wel groot zijn :wink:

In dat geval lijkt dit interessanter bij Lyca
10 euro
/30 Dagen
All in One 10

500 Nationale Minuten
500 Nationale sms'jes
1.5 GB Nationale Data

EDIT: Te snel geweest Lycamobile is al gepasseerd maar het tweede deel van mijn post blijft gelden wat betreft de data.
Kan ze al wat Data verzetten en heeft ze toch nog wat sms'en

Maar als de focus echt op sms'en ligt en niet op bellen en data lijkt Tempo Touch mij het beste aanbod
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

cadsite schreef:Heb zelf 2 dochters, dus dit 'probleem' zit er ook aan te komen. Hou oud is ze, nu ze een gsm krijgt?
10... We hadden eerst een veto gesteld: geen gsm tot uw 12, maar dan een systeem gemaakt, waardoor goede schoolresultaten leiden tot het sneller krijgen van een gsm. Ra ra ra, wie doet er sindsdien belachelijk haar best? :roll:
cadsite schreef:Enne, WiFi is overal, maakt het dan veel uit dat je 3G/4G tegen houdt?
True, maar ik als handige-IT-vader, zal er wel voor zorgen dat ze niet zomaar op een wifi hotspot kan inloggen en als ze het doet, dat het gerapporteerd wordt. Big Daddy is watching you. :curt:
woutervh schreef:Dumphone geven hé :angel:
Ha nee, want het draait net om de spelletjes e.d. hé, dat bellen zal haar allicht gestolen worden...
nickz schreef:Inderdaad. Iedereen voedt zijn kinderen natuurlijk op zijn manier op, maar mij lijkt het veel belangrijker om een goede relatie te hebben met je kinderen zodat ze met zo'n problemen naar jou durven komen. Zo'n dingen volledig voorkomen/controleren/blokkeren kan je toch niet...
Voor alle duidelijkheid: dat is ook onze "eerste pijler" hoor en ze begrijpt dat ook... Alleen, er zijn vriendjes en vriendinnetjes en bijhorende sociale druk (zeker op die leeftijd) en ik had graag nog een preventief luik gehad ook, "in case"... Want het is uiteraard belangrijk dat ze met eventuele problemen naar de ouders gaan, maar als ik iets kan voorkomen, dan kies ik daar nog altijd voor. En het is niet altijd bewust, dat ze verkeerde keuzes maken. Zo zou ze ook dolgraag filmpjes maken en op YouTube zetten, niet beseffend dat by default iedereen (incluis "schoolkameraadjes" en "vijanden") dit zomaar kan zien en ook gebruiken/misbruiken. Daar is uiteraard al over gepraat geweest, maar ze is gewoon nog te jong om dat terdege te beseffen.

En dan kan je argumenteren: dan is ze ook gewoon nog te jong om zo'n toestel te krijgen, maar dat is een heel ander paar mouwen. :mrgreen:
ooh. shiny.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Ik snap je redenering en vind het bewonderenswaardig dat je zo 'schermt' over je dochter maar het verzenden/ontvangen van sms'en valt toch niet echt te traceren ? Ofwel moeten alle sms'en opgeslagen worden (hoop dat je een Android hebt anders gaat dit totaal niet denk ik).

Als je een chat-app gebruikt als Telegram en Whatsapp, is dit dan niet makkelijker te controleren ? Bijvoorbeeld een apart toestel ook inloggen met Telegram/Whatsapp via haar 04X-nummer ?

Of bestaan er waterdichte oplossingen om sms'en op te slaan ? Want een sms verwijderd=weg. (bij chat-apps als Telegram - wat ik gebruik toch - zou ik dit eens moeten nakijken als ik bv op m'n gsm een text-message verwijder of ie ook weg is op de tablet).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

In de school waar onze dochters zitten is GSM gebruik gelukkig nogal uitzonderlijk. Dat maakt dat ze enkel zaagt achter een ding om spellen mee te spelen. Daarvoor ligt er thuis genoeg, dus gelukkig kan ze hier voorlopig haar pap mee koelen.

Ik ben ook vrij goed op de hoogte van wat kan op IT vlak, dat maakt dat ik me ook al vaak afgevraagd heb hoe hier mee om te gaan. Heel moeilijk vind ik want toen ik zo oud was, waren het enkel dokters (en dan lang niet allemaal) die een mobilofoon hadden. Een totaal nieuwe problematiek dus.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik vind dit onverantwoord.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

BertG3 schreef:Ik snap je redenering en vind het bewonderenswaardig dat je zo 'schermt' over je dochter maar het verzenden/ontvangen van sms'en valt toch niet echt te traceren ? Ofwel moeten alle sms'en opgeslagen worden (hoop dat je een Android hebt anders gaat dit totaal niet denk ik).
Je hebt gelijk hoor, alleen acht ik sms'en wat onschuldiger dan pakweg Facebook (wat voor alle duidelijkheid bv. verboden is). Er zal altijd een bepaald vertrouwen moeten zijn (en dat krijgt ze ook, hence the phone... het is op zich een heel brave), maar randgevalletjes heb je altijd. Tekst kan van mij nog, ik trek een beetje de grens bij fotos/videos. Dat laatste achtervolgt je potentieel heel erg lang, zo'n tekst, ach...

Maar goed, het was helaas niet mijn bedoeling deze polemiek op te starten (al werk ik er duidelijk aan mee :lol: ), maar om dus prepaid providers te zoeken die the most "bang for buck" bieden wat betreft sms en in tweede pikorde belminuten. Het ziet er naar uit dat ik eens moet kijken naar Orange en/of Jim Mobile. Zopas 2 test sims aangevraagd. Merci iedereen!

:beerchug:
ooh. shiny.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Tempo Touch?
Onbeperkt SMS en data is redelijk beperkt ttz 100Mb @ 10 eur / maand.

https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... empo-touch


edit: werd blijkbaar al aangeraden, had erover gelezen. :oops:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

cloink schreef:
woutervh schreef:Dumphone geven hé :angel:
Ha nee, want het draait net om de spelletjes e.d. hé, dat bellen zal haar allicht gestolen worden...
Snake is ook een spel... :-)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wie is er niet met Snake opgegroeid :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”