cadsite schreef:Heb zelf 2 dochters, dus dit 'probleem' zit er ook aan te komen. Hou oud is ze, nu ze een gsm krijgt?
10... We hadden eerst een veto gesteld: geen gsm tot uw 12, maar dan een systeem gemaakt, waardoor goede schoolresultaten leiden tot het sneller krijgen van een gsm. Ra ra ra, wie doet er sindsdien belachelijk haar best?
cadsite schreef:Enne, WiFi is overal, maakt het dan veel uit dat je 3G/4G tegen houdt?
True, maar ik als handige-IT-vader, zal er wel voor zorgen dat ze niet zomaar op een wifi hotspot kan inloggen en als ze het doet, dat het gerapporteerd wordt. Big Daddy is watching you.
woutervh schreef:Dumphone geven hé

Ha nee, want het draait net om de spelletjes e.d. hé, dat bellen zal haar allicht gestolen worden...
nickz schreef:Inderdaad. Iedereen voedt zijn kinderen natuurlijk op zijn manier op, maar mij lijkt het veel belangrijker om een goede relatie te hebben met je kinderen zodat ze met zo'n problemen naar jou durven komen. Zo'n dingen volledig voorkomen/controleren/blokkeren kan je toch niet...
Voor alle duidelijkheid: dat is ook onze "eerste pijler" hoor en ze begrijpt dat ook... Alleen, er zijn vriendjes en vriendinnetjes en bijhorende sociale druk (zeker op die leeftijd) en ik had graag nog een preventief luik gehad ook, "in case"... Want het is uiteraard belangrijk dat ze met eventuele problemen naar de ouders gaan, maar als ik iets kan voorkomen, dan kies ik daar nog altijd voor. En het is niet altijd bewust, dat ze verkeerde keuzes maken. Zo zou ze ook dolgraag filmpjes maken en op YouTube zetten, niet beseffend dat by default iedereen (incluis "schoolkameraadjes" en "vijanden") dit zomaar kan zien en ook gebruiken/misbruiken. Daar is uiteraard al over gepraat geweest, maar ze is gewoon nog te jong om dat terdege te beseffen.
En dan kan je argumenteren: dan is ze ook gewoon nog te jong om zo'n toestel te krijgen, maar dat is een heel ander paar mouwen.

ooh. shiny.