Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen bij het volgende:
Reden 1
- Ik wil mijn NAS van buitenaf bereiken. Meer bepaald om bv. documenten als ik op het werk zit, makkelijk kwijt te kunnen op de NAS of snel eentje dat ik nodig heb consulteren zonder via omwegen dat te moeten downloaden etc..
- liefst van al heb ik dit gewoon via een gemapte netwerkdrive en in windows folderstructuur.
--> Ik heb dit werkende gekregen door WebDAV in te schakelen, maar dan is vanuit W10 dit enkel bereikbaar via NetDrive of andere apps en niet via directe mapping. Dat wordt kostelijk voor elke pc waarop ik dat nodig heb

EDIT: de admin pagina van de NAS is bereikbaar, dus dat is niet wat ik bedoel

Reden 2
- Ik wil mijn ma haar pc ook (gedeeltelijk) backuppen naar mijn NAS, te beginnen met haar documenten en foto's. Ze zit niet in mijn lokaal netwerk dus...
Al dit bovenstaande moet eigenlijk makkelijk werkbaar zijn. Geen foefelare, maar clean en netjes. En wat allerbelangrijkst is: VEILIG. Mijn data moet alle tijden veilig blijven OP de NAS en VIA de verbinding.
Dus valt eigenlijk de WebDAV al af, tenzij via HTTPS?
Andere kant zou het mss beter zijn om te werken met een VPN op mijn NAS? Of... Ik weet het niet meer, ik ben lost. Wie kan mij hierin helpen?
Desnoods met een kleine vergoeding als je tot bij mijn thuis komt!