Nieuwe decoder + modem na verhuis, het noorden kwijt

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Captain Choco
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Na de verhuis was ik zeer blij met de nieuwe decoder. Die werkt heel wat vlotter dan die frustrerende versie die ik eerst had.

Ook de modem is een heel wat nieuwer model. Jaren had ik een Sagem met een dedicated TV-uitgang, nu zit deze gewoon in de LAN.

Op deze nieuwe modem kreeg ik echter enkel de userlogin. Meer gebruikte de installateur ook niet. Maar ik kan echt mijn pap niet koelen met de opties die nu voor handen zijn. Ook weet ik niet meer hoe ik snachts een herstart kan scripten, om dan de IP verandering te laten doorvoeren.

Hoe doen de andere thuisnetwerkliefhebbers dit? Misschien de oude sagem terug in dienst nemen?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Met een Fritz!Box en een goed geheugen dat het PPPoE-wachtwoord van Scarlet onthouden heeft.
Captain Choco
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Over de Fritzbox heb ik gelezen en overweeg ik zeker. Maar ik las echter ook al dat de TV en telefoon soms niet in orde komen.

Verder dacht ik ook om de modem al dan niet bridged te zetten en erachter een ubiquiti routertje.

Maar vooralsnog hoopte ik dat deze modem wat uit te breiden was zoals met de verborgen pagina's (via javascript) in de Sagem of via SSH.

Waarschijnlijk heeft niemand weet hoe je een restart kunt scripten? (Behalve klikken door AHK ofzo)

Toen ik klant werd van scarlet, een dikke 10 jaar terug, kon je ervoor kiezen zelf de modem in te stellen, en dan kreeg je gewoon het wachtwoord. Maar het probleem is inderdaad het geheugen...
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

O-box3 is inderdaad niks waard. Probleem bij Scarlet is dat de decoder v4 zijn ip-adres via dhcp moet krijgen. Dit kreeg ik niet werkend op de Fritzbox. Daarom heb ik nu mijn Fritz aangesloten op lan1 van de obox en zo via ppoe sessie laat ik alles doen door de Fritz terwijl de decoder op de obox zit. Dit leek wat mij betreft de beste optie voor als je Scarlet trio hebt
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

BertG3 schreef:Probleem bij Scarlet is dat de decoder v4 zijn ip-adres via dhcp moet krijgen. Dit kreeg ik niet werkend op de Fritzbox
Probeer eens de nieuwste Firmware op jouw FritzBox (06.52).
Hier zou Proximus TV normaal moeten op werken (dynamic bridge: decoder aansluiten op je lokaal netwerk).
  • - energiebesparing (B-box3 kan uitgeschakeld worden)
    - geen apart netwerk voor de decoder(s)
Captain Choco schreef:Op deze nieuwe modem kreeg ik echter enkel de userlogin. Meer gebruikte de installateur ook niet.
Op de o-box3 krijgt een klant geen admin toegang, alleen de userlogin.

Wat betreft "geheugen" om een eigen router in te stellen:
De Scarlet installateur heeft de tools om de paswoorden (login, VoiP, ...) uit te lezen.
Als je dus jouw login nodig hebt, had je dit de technieker moeten vragen, of moet je een Scarlet technieker laten komen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”