Pagina 1 van 1

Aanvraag zonder bezit vaste telefoon bij proximus, Raw Copper Installation (€50) dan nodig?

Geplaatst: 06 nov 2016, 17:23
door James.
Ik overweeg over te stappen van Scarlet naar EDPnet, gezien de recentste ontwikkelingen bij Scarlet (rotte limiet) en EDPnet (promotie tot eindejaar!).

Nu ben ik even een bestelling van VDSL XL aan het simuleren, maar in dat formulier krijg ik de vraag of ik een vaste telefoonlijn bij Proximus heb. Ik duid aan van niet, maar dan komt het volgende automatisch bij op de bestellijst:

1 x Raw Copper Installation: Test & Label (€50)

Aangezien ik een werkende verbinding heb (want ik heb daarop momenteel een abonnement bij Scarlet), is het dan echt nodig om die 'Raw Copper Installation: Test & Label' toch te kiezen (en te betalen)? Elke euro uitgespaard is de moeite, uiteraard.

Iemand die dit met zekerheid kan zeggen?

Re: Aanvraag zonder bezit vaste telefoon bij proximus, Raw Copper Installation (€50) dan nodig?

Geplaatst: 06 nov 2016, 18:04
door heist_175
Ik kreeg dat ook als antwoord op mijn vraag aan EDP wat de eenmalige kosten zijn.
Ik HEB een actieve VDSL aansluiting, wat gaan ze nog testen?

Re: Aanvraag zonder bezit vaste telefoon bij proximus, Raw Copper Installation (€50) dan nodig?

Geplaatst: 06 nov 2016, 19:34
door KRL100
Had dat 5 jaar geleden ook op de bestelbon staan. Even bellen let de edp helpdesk en duidelijk uitleggen, en werd meteen geannuleerd. Lijn werkte perfect...

Re: Aanvraag zonder bezit vaste telefoon bij proximus, Raw Copper Installation (€50) dan nodig?

Geplaatst: 06 nov 2016, 23:45
door jantje81
Ik heb vorige maand ook de overstap van Scarlet naar EDPnet gemaakt. In de bestelling stond inderdaad die test & label kost. Na de bestelling neemt EDPnet contact met je op voor het CID-nummer, dat je kan opvragen bij Scarlet. Vervolgens is er geen installatiekost aangerekend, alleen 50 euro VDSL XL Setup.

Opvallend is wel dat die Test & label wel in de bestelbevestiging staat en in de bevestiging bij activering, maar op de uiteindelijke factuur was het verdwenen.

Re: Aanvraag zonder bezit vaste telefoon bij proximus, Raw Copper Installation (€50) dan nodig?

Geplaatst: 07 nov 2016, 11:30
door James.
jantje81 schreef:[...] het CID-nummer, dat je kan opvragen bij Scarlet. [...]
Leuk, dat is inderdaad dezelfde use-case als de mijne!

Een vraagje: waar vind jij dat CID-nummer bij scarlet? Ik neem aan dat je met 'opvragen bij Scarlet' bedoelt dat ik moet inloggen op Mijn Scarlet en dat ergens kan terugvinden, of moet het anders?

Edit: na Userbase forum: identificatienummer raw copper vinden gelezen te hebben, ga ik vanavond eens kijken of ik dat kan terugvinden op de NTP.

Re: Aanvraag zonder bezit vaste telefoon bij proximus, Raw Copper Installation (€50) dan nodig?

Geplaatst: 07 nov 2016, 12:56
door jantje81
Ik heb een e-mail gestuurd naar de klantendienst. Kreeg vervolgens een beleefd mailtje terug met de CID. Ook wat facturatie betreft niets op te merken aan de beëindiging van het abonnement door Scarlet. Dat was wel wat anders dan toen ik klant werd. :-)

Re: Aanvraag zonder bezit vaste telefoon bij proximus, Raw Copper Installation (€50) dan nodig?

Geplaatst: 07 nov 2016, 13:35
door heist_175
Iemand een suggestie waar ik dat kan vinden bij Belgacom?
Ik heb een lijnnummer (technisch/netwerknummer - geen actieve telefoonlijn) en sinds enige tijd staat er op de facturen nog een ander nummer ook.

Is het één van deze nummers?
Netwerkverbinding: 015 11 11 11 (oude facturen)
Internet - 1 123 456 789 01 (nieuwe facturen)

Edit: via de website een "technische klacht" ingediend en letterlijk binnen de 2 minuten telefonisch antwoord gekregen.
Het gaat dus over dat lijnnummer dat op oude facturen achter "netwerkverbinding" staat

Re: Aanvraag zonder bezit vaste telefoon bij proximus, Raw Copper Installation (€50) dan nodig?

Geplaatst: 07 nov 2016, 14:49
door philippe_d
Het CID (circuit ID) is niet hetzelfde als het technisch/netwerknummer (fictief telefoonnummer).
Ze hebben je dus verkeerd ingelicht :-( .

Re: Aanvraag zonder bezit vaste telefoon bij proximus, Raw Copper Installation (€50) dan nodig?

Geplaatst: 07 nov 2016, 15:32
door heist_175
Net nog eens met Proximus gebeld, ook voor deze persoon was het CID hetzelfde als mijn netwerlijnnummer (015 12 34 56).
Eén van de dagen eens bellen met EDPNet en horen of het voor hen voldoende is om mij €50 uit te sparen :)

Re: Aanvraag zonder bezit vaste telefoon bij proximus, Raw Copper Installation (€50) dan nodig?

Geplaatst: 07 nov 2016, 15:42
door fryelectro
Net even nagekeken van toen ik Edpnet klant was (2 jaar geleden denk ik). Bij mij was het ook een probleem om deze te achterhalen, heb uiteindelijk een tech van proximus via dit forum gecontacteerd en die kon mij deze direct doorsturen. Het is een 12 cijferige code die je moet doorgeven en nee het trekt in de verste verte niet op je lijnnummer ... het is spijtig dat edpnet dit nog altijd verhaalt op de eindklant want ik heb geen weet dat dit bij andere OLO's ook zo'n probleem is.

Re: Aanvraag zonder bezit vaste telefoon bij proximus, Raw Copper Installation (€50) dan nodig?

Geplaatst: 07 nov 2016, 15:45
door heist_175
Dus het nummer dat Proximus vermeldt op hun Internet Start factuur zou in aanmerking komen?
Dat zijn 12 posities :).

Re: Aanvraag zonder bezit vaste telefoon bij proximus, Raw Copper Installation (€50) dan nodig?

Geplaatst: 07 nov 2016, 15:51
door fryelectro
Denk het wel aangezien dat er bij mij op de office & go factuur een lijnnummer bijstaat en da's een gewoon telefoonnummer (03 XXX XX XX - geen 12 chars dus)

Re: Aanvraag zonder bezit vaste telefoon bij proximus, Raw Copper Installation (€50) dan nodig?

Geplaatst: 07 nov 2016, 16:45
door EotT
Ik ben vorige maand overgeschakeld naar edpnet. Gewoon naar de klantendienst gebeld dat ik al een actieve verbinding had, en dus de test & label niet nodig had (zoals was aangeraden op dit forum). Ik heb geen circuit id moeten geven.