Ik overweeg over te stappen van Scarlet naar EDPnet, gezien de recentste ontwikkelingen bij Scarlet (rotte limiet) en EDPnet (promotie tot eindejaar!).
Nu ben ik even een bestelling van VDSL XL aan het simuleren, maar in dat formulier krijg ik de vraag of ik een vaste telefoonlijn bij Proximus heb. Ik duid aan van niet, maar dan komt het volgende automatisch bij op de bestellijst:
1 x Raw Copper Installation: Test & Label (€50)
Aangezien ik een werkende verbinding heb (want ik heb daarop momenteel een abonnement bij Scarlet), is het dan echt nodig om die 'Raw Copper Installation: Test & Label' toch te kiezen (en te betalen)? Elke euro uitgespaard is de moeite, uiteraard.
Iemand die dit met zekerheid kan zeggen?
Aanvraag zonder bezit vaste telefoon bij proximus, Raw Copper Installation (€50) dan nodig?
-
- Elite Poster
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
- Locatie: Diksmuide
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Had dat 5 jaar geleden ook op de bestelbon staan. Even bellen let de edp helpdesk en duidelijk uitleggen, en werd meteen geannuleerd. Lijn werkte perfect...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik heb vorige maand ook de overstap van Scarlet naar EDPnet gemaakt. In de bestelling stond inderdaad die test & label kost. Na de bestelling neemt EDPnet contact met je op voor het CID-nummer, dat je kan opvragen bij Scarlet. Vervolgens is er geen installatiekost aangerekend, alleen 50 euro VDSL XL Setup.
Opvallend is wel dat die Test & label wel in de bestelbevestiging staat en in de bevestiging bij activering, maar op de uiteindelijke factuur was het verdwenen.
Opvallend is wel dat die Test & label wel in de bestelbevestiging staat en in de bevestiging bij activering, maar op de uiteindelijke factuur was het verdwenen.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Leuk, dat is inderdaad dezelfde use-case als de mijne!jantje81 schreef:[...] het CID-nummer, dat je kan opvragen bij Scarlet. [...]
Een vraagje: waar vind jij dat CID-nummer bij scarlet? Ik neem aan dat je met 'opvragen bij Scarlet' bedoelt dat ik moet inloggen op Mijn Scarlet en dat ergens kan terugvinden, of moet het anders?
Edit: na Userbase forum: identificatienummer raw copper vinden gelezen te hebben, ga ik vanavond eens kijken of ik dat kan terugvinden op de NTP.
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik heb een e-mail gestuurd naar de klantendienst. Kreeg vervolgens een beleefd mailtje terug met de CID. Ook wat facturatie betreft niets op te merken aan de beëindiging van het abonnement door Scarlet. Dat was wel wat anders dan toen ik klant werd. ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Iemand een suggestie waar ik dat kan vinden bij Belgacom?
Ik heb een lijnnummer (technisch/netwerknummer - geen actieve telefoonlijn) en sinds enige tijd staat er op de facturen nog een ander nummer ook.
Is het één van deze nummers?
Netwerkverbinding: 015 11 11 11 (oude facturen)
Internet - 1 123 456 789 01 (nieuwe facturen)
Edit: via de website een "technische klacht" ingediend en letterlijk binnen de 2 minuten telefonisch antwoord gekregen.
Het gaat dus over dat lijnnummer dat op oude facturen achter "netwerkverbinding" staat
Ik heb een lijnnummer (technisch/netwerknummer - geen actieve telefoonlijn) en sinds enige tijd staat er op de facturen nog een ander nummer ook.
Is het één van deze nummers?
Netwerkverbinding: 015 11 11 11 (oude facturen)
Internet - 1 123 456 789 01 (nieuwe facturen)
Edit: via de website een "technische klacht" ingediend en letterlijk binnen de 2 minuten telefonisch antwoord gekregen.
Het gaat dus over dat lijnnummer dat op oude facturen achter "netwerkverbinding" staat
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het CID (circuit ID) is niet hetzelfde als het technisch/netwerknummer (fictief telefoonnummer).
Ze hebben je dus verkeerd ingelicht
.
Ze hebben je dus verkeerd ingelicht
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Net nog eens met Proximus gebeld, ook voor deze persoon was het CID hetzelfde als mijn netwerlijnnummer (015 12 34 56).
Eén van de dagen eens bellen met EDPNet en horen of het voor hen voldoende is om mij €50 uit te sparen![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eén van de dagen eens bellen met EDPNet en horen of het voor hen voldoende is om mij €50 uit te sparen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Net even nagekeken van toen ik Edpnet klant was (2 jaar geleden denk ik). Bij mij was het ook een probleem om deze te achterhalen, heb uiteindelijk een tech van proximus via dit forum gecontacteerd en die kon mij deze direct doorsturen. Het is een 12 cijferige code die je moet doorgeven en nee het trekt in de verste verte niet op je lijnnummer ... het is spijtig dat edpnet dit nog altijd verhaalt op de eindklant want ik heb geen weet dat dit bij andere OLO's ook zo'n probleem is.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Denk het wel aangezien dat er bij mij op de office & go factuur een lijnnummer bijstaat en da's een gewoon telefoonnummer (03 XXX XX XX - geen 12 chars dus)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- EotT
- Premium Member
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
Ik ben vorige maand overgeschakeld naar edpnet. Gewoon naar de klantendienst gebeld dat ik al een actieve verbinding had, en dus de test & label niet nodig had (zoals was aangeraden op dit forum). Ik heb geen circuit id moeten geven.