Hallo,
Ik heb een probleem met één toestel om Yelo TV te bekijken. Mijn Mac Mini bijft telkens hangen op "toestel controle - bezig met controleren van toestel".
Er zijn 4 van de 5 toegestane toestellen geregistreerd op MijnTelenet. iPad, iPhone en Macbook werken zonder probleem, alleen de Mini doet het niet (het heeft voordien wel degelijk gewerkt). Heb geprobeerd met Firefox en Safari, maar bij Safari komt die klagen over Silverlight... Iemand een idee?
Alvast bedankt.
EDIT: Safari gaat nu ook voorbij Silverlight maar zelfde issue.
EDIT2: na twintig minuten aan de telefoon te hangen met Telenet Support blijkt dat er een probleem is met MacMini... 'k geloof er niks van want heeft tot vorige week gewerkt. Er zijn geen updates gedaan van El Capitan. Vermoedelijk een uitvlucht omdat ze het niet kunnen oplossen.
Johan
Yelo TV: toestel controle
-
- Premium Member
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 26 keer
Modbreak:
fullquote uit vorige post verwijderd
Als yelo TV werkt bij 99,9% van de mensen dan kunnen ze inderdaad ervanuitgaan dat het probleem bij jou toestel ligt. Verwacht je nu echt dat die mensen uren bezig gaan zijn om dat "lokale" probleem van jou op te lossen ?fullquote uit vorige post verwijderd
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Modbreak:
fullquote uit vorige post verwijderd
Bedankt voor uw vriendelijk antwoord. Als je geen deftige reply kan geven kan je beter niets zeggen hoor.fullquote uit vorige post verwijderd
Het werkt volgens hen op geen enkele Mac Mini, terwijl het vorige week nog wel perfect werkte op de mijne.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Helaas geen nieuws dat onbekend in de oren klinkt. Voor zowat alles wat met Apple te maken heeft zegt Telenet 'trekt er uw plan mee'. Yelo, mail, ...
On point: Silverlight al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Dat het op geen enkele Mac Mini zou werken is natuurlijk ook zever. In Firefox zelf krijg je ook een melding met de vraag of je de website in kwestie Silverlight wil laten gebruiken normaal.
Weer zo'n typisch verhaal van mee moeten maar niet willen. Het einde van Silverlight werd in 2012 al door Microsoft aangekondigd. Dit is dan ook de reden waarom Yelo niet werkt in Chrome en Edge, die hebben support al opgegeven. Telenet moet dus in de eerste plaats overstappen naar HTML5 maar die boot willen ze zo lang mogelijk afhouden.
EDIT: barttech, Yelo moet onder OS X via de website, en is geen speciale app voor zoals bij Windows.
On point: Silverlight al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Dat het op geen enkele Mac Mini zou werken is natuurlijk ook zever. In Firefox zelf krijg je ook een melding met de vraag of je de website in kwestie Silverlight wil laten gebruiken normaal.
Weer zo'n typisch verhaal van mee moeten maar niet willen. Het einde van Silverlight werd in 2012 al door Microsoft aangekondigd. Dit is dan ook de reden waarom Yelo niet werkt in Chrome en Edge, die hebben support al opgegeven. Telenet moet dus in de eerste plaats overstappen naar HTML5 maar die boot willen ze zo lang mogelijk afhouden.
EDIT: barttech, Yelo moet onder OS X via de website, en is geen speciale app voor zoals bij Windows.
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Bedankt voor de reacties! Ik heb tesamen met Telenet Support Silverlight verwijderd, opnieuw geinstalleerd, Safari en Firefox history/cookies verwijderd etc... Nadien, na een tiental minuten "on hold" gezet te zijn, aangezien ze met Backend moesten spreken, de rare melding gekregen dat "het niet werkt met Mac Mini" wat totaal ongeloofwaardig is. Ze hadden een mail gekregen met meer uitleg maar die vonden ze niet terug, pure onzin uiteraard.
MAAR, probleem is nu opgelost! Ik heb een andere HDMI kabel gebruikt (zo'n DVI-HDMI ding) en nu gaat die direct door de controle van het toestel.
Dus tijdens de controle gebeurt er waarschijnlijk ergens een check op het output signaal van de videokaart en er zal een probleem geweest zijn met m'n vorige kabel.
Soit, het werkt nu, ik ben tevreden. Over de onzin die Telenet Support daarentegen uitkraamde ben ik minder content.
Nogmaals dank voor de geboden hulp hier!
MAAR, probleem is nu opgelost! Ik heb een andere HDMI kabel gebruikt (zo'n DVI-HDMI ding) en nu gaat die direct door de controle van het toestel.
Dus tijdens de controle gebeurt er waarschijnlijk ergens een check op het output signaal van de videokaart en er zal een probleem geweest zijn met m'n vorige kabel.
Soit, het werkt nu, ik ben tevreden. Over de onzin die Telenet Support daarentegen uitkraamde ben ik minder content.
Nogmaals dank voor de geboden hulp hier!