Nieuw dynamisch IP verkrijgen forceren
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 101 keer
Hoe kan je het dynamisch IP adres geforceerd laten veranderen? Ik heb de modem al eens een 20-tal minuutjes uitgetrokken maar ik krijg opnieuw hetzelfde IP adres.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 101 keer
Ik heb een modem-only met een ASUS router erachter hangen. Mac adres van die asus router wijzigen is geen optie natuurlijk..
Was er geen tijdslimiet van 4u of zo?
Was er geen tijdslimiet van 4u of zo?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Geen idee of het met een tijdslimiet te maken heeft... misschien ook wel van de drukte op je node (hoeveel mensen een nieuw IP-adres vragen).
Probleem is dat dit laatste enorm afgenomen is omdat de meeste een HGW hebben die 24u per dag aanstaat.
Probleem is dat dit laatste enorm afgenomen is omdat de meeste een HGW hebben die 24u per dag aanstaat.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 763 keer
Met DHCP is er altijd een tijdslimiet, tenzij je de server instelt met reservaties.
Elk IP adres uitgedeeld door DHCP heeft een lease expired "tijdstip". Als dat voor de helft voorbij is, zal de client aan de server terug gaan vragen "is't nog ok?", enzo verder en zo voort. Als de client nooit offline gaat verander je dus zonder andere externe factoren nooit van IP adres. Als je een client uitzet, zal de DHCP server dat IP adres terug als vrij aanschouwen. Als er geen andere client een nieuw IP adres gevraagd heeft aan de server als je je client terug aanzet, krijg je gewoon hetzelfde - het is immers dan nog gewoon vrij.
Elk IP adres uitgedeeld door DHCP heeft een lease expired "tijdstip". Als dat voor de helft voorbij is, zal de client aan de server terug gaan vragen "is't nog ok?", enzo verder en zo voort. Als de client nooit offline gaat verander je dus zonder andere externe factoren nooit van IP adres. Als je een client uitzet, zal de DHCP server dat IP adres terug als vrij aanschouwen. Als er geen andere client een nieuw IP adres gevraagd heeft aan de server als je je client terug aanzet, krijg je gewoon hetzelfde - het is immers dan nog gewoon vrij.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Ja, een vervallen lease wordt vaak hernieuwd als die nog vrij is.
De client kan ook optioneel een specifiek IP adres aanvragen.
De client kan ook optioneel een specifiek IP adres aanvragen.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
Probeer s nachts eens dit uit te zetten en steek het smorgens weer in
dan zit er toch wat tijd tussen he

Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Ik denk dat kiwivogel jou de perfecte oplossing geeft: Mac adres van de asus router wijzigen geeft jou gegarandeerd een nieuw IP adresKiwivogel schreef:Het mac adress van de asus kan je toch veranderen (clonen)? Waarom is dat geen optie?sardonis schreef:Ik heb een modem-only met een ASUS router erachter hangen. Mac adres van die asus router wijzigen is geen optie natuurlijk..
Waarom zou dat geen optie zijn?
Het is niet jouw modem die een IP adres krijgt, maar jouw router, toch?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Een dynamisch IP forceren werkt totaal niet bij Telenet.
Modem uit trekken voor 5 minuten of 24 uur ? Het zal nooit werken.
Een technieker heeft het mij bevestigd. Deze IP is voor zo lang u klant bent.
Waarom gebruik je geen gratis VPN, om de websites terug te kunnen bereiken ?
Wist je dat zelfs: OPERA browser (laatste versie) nu een gratis VPN heeft ???
Ik gebruik ze om terug op WAREZ forums te geraken.
Ik download terug volle bak films en series.
Vanaf nu, laat ik zien aan TELENET, wat ze van mij nog MOGEN zien hahahhaha
Privacy eerst
Modem uit trekken voor 5 minuten of 24 uur ? Het zal nooit werken.
Een technieker heeft het mij bevestigd. Deze IP is voor zo lang u klant bent.
Waarom gebruik je geen gratis VPN, om de websites terug te kunnen bereiken ?
Wist je dat zelfs: OPERA browser (laatste versie) nu een gratis VPN heeft ???
Ik gebruik ze om terug op WAREZ forums te geraken.
Ik download terug volle bak films en series.
Vanaf nu, laat ik zien aan TELENET, wat ze van mij nog MOGEN zien hahahhaha

Privacy eerst

-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Bullshit.
Ik krijg regelmatig nieuwe IPs voor routers die al effe niet meer instaken.
En als je het mac adres wijzigt, krijg je zoiezo een nieuw IP.
Ik krijg regelmatig nieuwe IPs voor routers die al effe niet meer instaken.
En als je het mac adres wijzigt, krijg je zoiezo een nieuw IP.
-
- Deel van't meubilair
Met een HGW is dat natuurlijk moeilijk... maar hem een tijd laten uitstaan zorgt inderdaad voor een nieuw IP-adres.ITnetadmin schreef:En als je het mac adres wijzigt, krijg je zoiezo een nieuw IP.
Langs de andere kant, als je hem laat insteken kan je jaren hetzelfde IP-adres behouden bij TN.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 77 keer
Het IP stel je toch gewoon zelf in.
Aneen, jullie bedoelen IPv4 waarschijnlijk
Is inderdaad al een paar keer gezegd: MAC-id van de ASUS router (die na de modem-only zit) wijzigen en hupsakee: je hebt een ander IPv4. Op voorwaarde dat de IP tabel in de modem niet vol zit, dan moet je even de modem herstarten om die te legen.
Ik zou niet weten waarom dat niet lukt. Zo kan je elke dag een ander IP hebben als je wil.
Tenzij die ASUS router het niet toelaat het MAC-id te wijzigen? Dan koop je een andere router
Aneen, jullie bedoelen IPv4 waarschijnlijk

Is inderdaad al een paar keer gezegd: MAC-id van de ASUS router (die na de modem-only zit) wijzigen en hupsakee: je hebt een ander IPv4. Op voorwaarde dat de IP tabel in de modem niet vol zit, dan moet je even de modem herstarten om die te legen.
Ik zou niet weten waarom dat niet lukt. Zo kan je elke dag een ander IP hebben als je wil.
Tenzij die ASUS router het niet toelaat het MAC-id te wijzigen? Dan koop je een andere router

-
- Deel van't meubilair
Xayana spreekt over een modem-only... het wijzigen van je eigen router z'n MAC adres zorgt dus voor een nieuw publiek IP-adres (je kan dit natuurlijk niet kiezen, het is er eentje uit de TN range).Sylvester schreef:Hoe kan je een WAN IP nu zelf instellen? Gaat toch niet
Bij een HGW lukt dit niet... daarvan kan jij het MAC adres NIET wijzigen, en dat van je eigen router (moest je dit hebben) aanpassen die erachter hangt heeft totaal geen zin.