@pandora & Android Outlook

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Lange_666
Starter
Starter
Contacteer:

Met de beste wil van de wereld kan ik niet ingelogd geraken op de Telenet mailserver met mijn oude [email protected] mailadres (oud Telenet mailadres voor @telenet.be in voege kwam) als ik op mijn Android GSM de Outlook app wil gebruiken. [email protected] lukt perfect.
Maar dan worden mails verzonden met [email protected] en dat is net wat ik niet wil want ik gebruik nog steeds [email protected] (en mijn @telenet.be adressen zijn dan perfect te gebruiken in een spamfilter).
Het rare is dat dit wel lukt met [email protected] op alle andere e-mail apps dit ik al gebruikt heb, inclusief de standaard Android e-mail app.
Tevens lukt het ook zonder probleem met de PC versie van Outlook.

Het enige +/- vergelijkbare probleem stelt zich via de Telenet webmail waar inloggen met [email protected] geen probleem is maar mails steeds verstuurd worden met [email protected]

Is er hier iemand die ook nog zijn [email protected] gebruikt (er zijn er nog vele) en die wel kan inloggen met zijn/haar [email protected] adres op de Microsoft Outlook app? (Microsoft zelf beweert dat het probleem bij Telenet ligt maar als bewijs zijn er genoeg apps waar het wel werkt).
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dat je niet meer kan inloggen via [email protected] zou ik normaal vinden, 10 jaar na het verdwijnen van pandora.be
Dat de [email protected] mail adressen nog wel bruikbaar zijn is iets anders, de mails worden gewoon geforward.

Het probleem ligt volgens mij in de Outlook App, die blijkbaar niet toelaat dat je inlogt met een @telenet.be adres, terwijl je wel @pandora.be als afzender wilt :-(

Probeer eens in te loggen met je mailbox logon (x123456) van Telenet? Misschien is dit een oplossing?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lange_666
Starter
Starter
Contacteer:

Dat had ik al geprobeerd, nada, noppes.
Ik kan vanuit ieder programma /app inloggen met [email protected], zelfs vanop de Telenet webmail.
Enkel de Telenet webmail foward mails altijd onder [email protected] ook al log ik in via @pandora.be, bij alle andere programma's / apps is het nog steeds (tot mijn groot genoegen) @pandora.be.

Het is me op een bepaald moment gelukt om éénmalig via de Outlook app in te loggen met @pandora.be en ook via dat mailadres mails te versturen maar vorige week vroeg de app plots om mijn paswoord opnieuw in te dragen omdat het geen verbinding kon maken. Na ingeven van mijn paswoord bleef de zandloper (of hoe dat dat tegenwoordig ook heet) wat draaien waarna app mijn account gewoon resette en alles opnieuw diende ingegeven te worden. Sindsdien no joy.

Dat het probleem vermoedelijk bij de Microsoft app ligt denk ik ook alhoewel Microsoft zelf bij hoog en bij laag het tegendeel beweert.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”