Momenteel gebruik ik een 3CX PBX opstelling met een SIP trunk van Weepee.
Dat werkt goed, alleen Weepee is niet zo voordelig om naar GSM te bellen.
Ik overweeg een tweede SIPtrunk toe te voegen van een andere provider, 3StarsNet, OVH,...
In 3CX kan ik dan met Outbound rules een LCR opstellen.
Ik overweeg ook om elke interne afdeling aan een eigen trunk te koppelen. Bijv. Sales op Trunk1 en Support op Trunk2, beide met eigen inbelnrs.
Mijn vragen hierbij:
kan het telefoonummer van de Weepee trunk meegegeven worden met de andere SIP trunk?
Als je naar een contact belt en er verschijnt telkens een ander nummer op zijn scherm, kan dit wel problemen geven als ze vervolgens terugbellen naar dit nummer.
Ik heb reeds flink gezocht in het forum naar een antwoord hierop maar kon niks vinden.
Sip trunk nummer weergave
-
- Elite Poster
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Bij een provider zoals Weepee kan je een nummer laten screenen. Als je kan aantonen op basis van een factuur van de SIP trunk van de andere provider dat je eigenaar bent van dit nummer, kan je dit nummer meesturen als called-id over de andere SIP trunk. Hoe het met andere providers werkt, durf ik niet goed zeggen.