bezorging bestelling via postnl verkeerd afgelopen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

onlangs bestelden wij goederen dewelke door posnl werden bezorgd. De dag dat er zou geleverd worden waren we niet thuis. We kregen een mail dat de levering werd bezorgd. Na thuiskomst zat er geen briefje in de bus en ook na navraag bij de buren bleek dat niemand een pakket had achtergelaten. het enige dat we hebben is een datum, uur van levering en een onbekende handtekening.
iemand die dit al heeft voorgehad?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Klacht indienen bij de verkoper. Hij moet kunnen aantonen dat de goederen correct zijn afgeleverd. Indien de verkoper niet meewerkt en je betaald hebt via kredietkaart of paypal, kan je ook daar de verrichting betwisten.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

nergens bij de buren dus afgeleverd, ook niet bij jullie thuis op een venstertablet, aan veranda , tuinhuis of afdakje, aan terras..
ze durven het daar wel eens achter te laten, of gewoon onder de carport of op een venstertablet in de carport...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Toevallig enkele weken geleden ook voorgehad: volgens track & trace geleverd, maar niets ontvangen. Klacht ingediend bij verkoper die zo sympathiek was om opnieuw (een nieuwe) te verzenden. Enkele dagen later PostNL aan de deur met - u raadt het al - 2 pakjes... :?

De bezorgers zijn blijkbaar niet allen even betrouwbaar...
ooh. shiny.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Nog nooit problemen mee gehad eigenlijk. Ik zorg er wel altijd voor dat ik thuis ben en dus effectief zie of er iemand aan de deur is geweest.
Wel een keertje wat later geleverd, maar altijd correcte info.
novie
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 6 keer

PostNL is niet meteen de meest betrouwbare koerier.
Vorige week online een TV besteld, zou met PostNL geleverd worden op Zaterdag.
Hele dag gewacht, geen levering, terwijl online het pakket als "geleverd" stond gemarkeerd :?
Men heeft dan een nieuwe poging ondernomen op Maandag maar toen was er niemand thuis natuurlijk.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Herkenbaar, net zoals met elke pakket service.
Enige die ik tegenwoordig nog durf te vertrouwen, is bpost (en ja, daar heb ik ook al problemen mee gehad, maar minder dan de rest).
Waarom? De 2 grote verschillen met de andere zijn als volgt:
1. Niet thuis? Naar het postkantoor ermee. Niet leuk natuurlijk als je wel thuis bent, en een ongeduldige postbode hebt, maar liever een postkantoor waar het veilig bewaard wordt, dan 10 huizen verder in de straat bij iemand waar je geen goed contact mee hebt bijvoorbeeld.
2. Postbodes werken in loondienst, en niet als schijnzelfstandige, waardoor hun loon maandelijks hetzelfde zou moeten zijn en niet afhangt van het aantal pakketjes dat ze "afgeleverd" hebben.

Ik heb met zowel PostNL, TNT, UPS, GLS, DHL, DPD al slecht gevaren, weet in feite totaal niet welkeen dat er echt wel te vertrouwen is.
Al moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat de persoon die in 2015 deze buurt deed via PostNL een goede bezorger was (ondertussen is het terug een persoon die geen woord Nederlands spreekt, en gewoon een pakket in je handen duwt en terug weg is).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ze zijn allen even (on)betrouwbaar...

bpost is er al in geslaagd op een LP (voor de snotneuzen) dubbel gevouwen in de bus te draaien. Een pakket met 15 boeken op onze vensterbank achter te laten en een pakketje elektronica op onze dorpel achter te laten.
Mochten we op den boerenbuiten wonen zou ik hier nog eventueel begrip voor kunnen opbrengen maar we wonen in een stad naast een beenhouwerij en vlak bij scholen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

:angel: dubbelgeplooide LP
plooit dat trouwens? Ik zou denken dat dat breekt?

Wij hebben tot hiertoe nog niet teveel gedoe gehad bij leveringen.
ooit wel een pakket aan de voordeur gevonden, maar verder...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Het was een limited edition, dus niet zo'n goedkoop brol plaatje.
Die zijn nog een stuk dikken en zwaarder. Bij de post wisten ze me te melden dat dat waarschijnlijk in de postzak gebeurd was. :roll:
Heb je al eens proberen een LP te plooien? Je moet daar behoorlijk wat kracht op zetten hoor.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Al vaak miserie mee gehad, gaande van het achterlaten van de pakjes aan een gebouw waar niemand was, langs een drukke weg, tot het in de tuin binnendringen en het pakje in de serre leggen, NB in december, zodat het pas in de lente gevonden werd door ons. Telkens wel met ZELF aftekenen, met een krabbeltje of 'ja' of 'X'.

Telkens klacht ingediend bij de verkoper en terugbetaling gehad of opnieuw verzonden.

Ooit leren ze het misschien eens bij PostNL...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

cadsite schreef:Het was een limited edition, dus niet zo'n goedkoop brol plaatje.
Die zijn nog een stuk dikken en zwaarder. Bij de post wisten ze me te melden dat dat waarschijnlijk in de postzak gebeurd was. :roll:
Heb je al eens proberen een LP te plooien? Je moet daar behoorlijk wat kracht op zetten hoor.
op den boerenbuiten niet beter hoor, bij ons was er een LP over de poort in de hof gesmeten. Gelukkig geen schade maar ik meld zo'n gevallen altijd aan de verkoper.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Hier wel eens gehad dat een pakje van Amazon in het midden van de oprit voor de poort lag. Was een wintermaand dus donker en had ik niet moeten stoppen voor de poort die open ging was ik er los over gereden..

Pakje was ook kletsnat en bevatte wel wat elektronica, maar alle verpakkingen erin waren gelukkig elk nog apart verpakt in plastic zakjes.

Denk dat het gewoon bpost was.

Hangt inderdaad heel erg van de factuur/koerier af, maar PostNL lijkt me in van die fratsen wel de sterkste naar wat ik al heb horen zeggen.
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 19 keer

In limburg zeer goede ervaringen met postnl;
doen hier de moeite om op gsm te bellen indien er niemand is
Zal dus veel afhankelijk zijn van de betrokken koerier

met onbekende koerier al eens meegemaakt dat een nieuwe MBP op de dorpel lag!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Laatste twee bestellingen sterke drank vanuit Spanje telkens 2 flessen gebroken. Waarschijnlijk tijdens overladen of zo. Ik werd hiervan door de koerierdienst op de hoogte gebracht. Dan maar de verkoper in Spanje gecontacteerd. De eerste keer werden nieuwe flessen afgestuurd, de tweede keer kreeg ik de waarde van de 2 flessen teruggestort op mijn rekening. In beide gevallen ging het om verschillende koeriers, geen grote spelers in ieder geval.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Postnl worft hier tegenwoordig steevast bij een afhaalpunt gebracht. Dat betekent dat het twee keer aanbieden gewoon niet gebeurt zelfs geen briefje in de bus en we dus telkens vier dagen laten pas ons pakje kunnen gaan ophalen. Niet echt leuk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Wij hebben dit ook een periode gehad met PostNL Het pakje werd zelfs niet 1 x aangeboden! 1 dag mee met chauffeur zonder tot bij ons te passeren, daarna direct naar een afhaalpunt.
Voor het ogenblik hebben een wat norse, maar plichtsbewuste chauffeur! Tof. Alleen, ze wisselen bij PostNL bijna vaker van chauffeur dan ik van broek!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

PostNL heeft afhaalpunten tegenwoordig? Is dat ook bij krantenwinkels etc?

Lang geleden dat ik die nog tot bij mij thuis liet komen, maar bij mij was het nog na 3 keer geen delivery => retour afzender zonder uitzondering. Geen afhaalpunt.

Nu soit, helaas zijn zowat alle diensten (op de duurste na, genre FedEx en DHL Express (niet DHL Parcel!)) consistent inconsistent, en is in de ene gemeente die koerier beter en in de andere gemeente een andere. In steden kan het zelfs verschillen van wijk tot wijk. Zoals al aangehaald, veel tot bijna alles hangt af hoe plichtsbewust de mens in het verhaal is. Ergens is het nog een wonder dat er niet op grote schaal pakketten gestolen worden.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Goztow schreef:afhaalpunt
+1 voor afhaalpunt
Kiala is wel schandalig traag, maar je moet er niet voor thuis blijven etc
"als we het 2 keer aanbieden en er is niemand thuis, wordt het pakket terug naar de verkoper gebracht en moet je opnieuw verzendkosten betalen"
Ik zal wel een halve week wachten tot het pakket zich door de delivery chain van Kiala geworsteld heeft

De Kiala bij ons in de buurt is open van 5u 's morgens (/'s nachts) tot 20u 's avonds
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Als Bpost langs komt en je bent niet huis gaat het naar een postpunt in de buurt. Is toch een beetje hetzelfde als Kiala, en het is alsnog een stuk sneller.

Je kan trouwens bij Bpost ook rechtstreeks een postpunt selecteren om naartoe te sturen. Dan is de prijs niet veel hoger dan Kiala, en er zijn meer postpunten dan Kiala punten. Ik moet bvb al zeker 2 dorpen verder rijden om een Kiala afhaalpunt te hebben.

Tegenwoordig vraagt de medewerker van Bpost trouwens uw ID kaart en neemt hier een foto van wanneer die met een pakje voor uw deur staat. Dat vind ik er nu wel een beetje over.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De postnl afhaalpunten zijn bij de lokale paki winkek in de buurt, het probleem is dat je niet zelf kan kiezen dewelke.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Als ik de keuze krijg, neem.ik altijd bpack@bpost. Gewoon rechtstreeks naar een afhaalpunt van Bpost ipv een hele dag moeten wachten om dan net in de 15 minuten dat je toch eens weg was, de koerier te moeten missen. Pakket ligt meestal ook nog sneller in het afhaalpunt dan wanneer ze het thuis leveren.

2 weken geleden een bestelling via Dynalogic geleverd en dat is enorm verbeterd vergeleken met vroeger. Dag voor de levering een sms en e-mail met daarin de afspraak, die zonder problemen verzet kon worden naar een andere datum 1 week later. 1 week later dus terug de sms 1 dag ervoor, op de dag van de levering 's nachts om 3 uur een mail en 's morgens 9u een sms met daarin het geschatte tijdstip en een uur ervoor nog eens een sms met exacte tijdstip erop. 10' voor de levering nog eens telefoon van de koerier en dan afgeleverd. In de tussentijd kon ik perfect het volledige traject volgen, de hoeveelste in de rij ik was en aan welke levering de koerier zat.
Wel 2 nadelen. 1) kreeg geen enkele info over de leveringsdatum tot de sms 1 ervoor (kon ik dus gelukkig herplannen) en 2) uw koerier zal tussen 8u en 20u voorbijkomen. Sowieso 1 dag verlof ervoor moeten nemen dus.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Slafes schreef:het is alsnog een stuk sneller
Sneller een briefje in mijn bus wel, maar de post is open om 9u en toe om 17u
dus ik moet wachten tot zaterdag (9:30 - 12u) om mijn pakket te gaan halen
BPost laat het namelijk naar het postkantoor "terugkeren"
De Kiala in de buurt is flexibeler
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Slafes schreef:Dan is de prijs niet veel hoger dan Kiala, en er zijn meer postpunten dan Kiala punten.
Lager bedoel je?
Kiala: 4.5 euro (als het nog niet omhoog gegaan is sinds dat het UPS geworden is).
Bpost: 4 euro.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Slafes schreef:Tegenwoordig vraagt de medewerker van Bpost trouwens uw ID kaart en neemt hier een foto van wanneer die met een pakje voor uw deur staat. Dat vind ik er nu wel een beetje over.
Da's er serieus over. Voor een aangetekende brief valt er misschien nog iets voor te zeggen (voor een natuurlijke persoon). Maar mijn poetsvrouw, babysit, buurman nemen allemaal pakketjes aan voor mij...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

bpack producten vereisen geen controle identiteitskaart, ook niet de secur variant. Als het toch een bpack levering was, zou ik dat wel ff melden aan bpost.

Echter is het mogelijk dat je pakket als een aangetekende "brief" werd verstuurd. Voor zendingen binnen Belgie ga je dit bijna nooit zien, omdat bpost nogal strikt is in de maximale formaten voor aangetekende zendingen en bovendien door de grote meerkost vs een bpack secur.

Waar je het wel gaat zien is bij zendingen die van andere landen komen, vb de UK. Daar kan je bij Royal Mail een doos aangetekend (enfin, zij noemen het gewoon "registered") naar hier versturen voor vrij redelijke prijzen, ook al betreft het een doos die je qua afmetingen in Belgie niet mag aanbieden voor aangetekende zending. bpost moet die dan op basis van internationale postverdragen effectief ook afleveren als aangetekende zending en dan is er dus wel controle van de identiteitskaart.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Alle pakketdiensten leveren gewoon aan onze buren waar ik binnenkort ga wonen, heel handig en het zijn vriendelijke mensen ook dus dat is geen probleem. Enkel bpost doet dat niet, ze bellen aan, zijn al weg voor ik aan de deur ben en slagen er in net day delivery 2 tot 3 dagen te laten duren. Waar ik nu woon dan weer geen klagen van bpost.
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Oei oei, heb net een Fritzbox op Marktplaats.nl gekocht, is vanmorgen verstuurd met post.nl. Fingers crossed dan maar?
Afbeelding
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Gelukkig gaat het veel meer goed, dan slecht :)
Eén keer voorgehad dat er was afgetekend vooraleer we het pakket hadden ontvangen. Dag daarna was het er wel. Absoluut niet leuk om te zien dat er iemand anders een krabbel zet.
Vermoedelijk moeten die mannen een quota halen. Firma waar ik besteld had, maakte er niet veel van.

Maar zoals geschreven: 99,99% van de afgeleverde zaken loopt wel goed af.
Victory Not Vengeance
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Voor alle duidelijkheid, het zijn aangetekende zendingen uit China van Aliexpress. Tot voor kort enkel een krabbel zetten, nu nemen ze elke keer met hun toestelletje een foto van de ID kaart. Ik heb trouwens de indruk dat niet aangetekende zendingen gewoon een heel stuk sneller toekomen dan de aangetekende.

Ik vergeleek voor het gemak ook aan huis leveren vs Kiala, dan is Bpost duurder maar wel een stuk sneller, zelfs als je niet thuis bent en je naar een postpunt moet om het af te halen. Meteen naar een postpunt sturen is inderdaad niet duurder maar wel een HEEL stuk sneller. Voor zware dozen is Kiala dan weer wel een beter alternatief als je naar de kosten kijkt. Afwegen wat je precies wil.

Heist_175, je kan zelf je postpunt kiezen voor afhaling, dus je kan ook een flexibeler postpunt nemen ipv de post zelf. Dat van mij is open tot 18u bvb. Ook op zaterdag de ganse dag open. Als dat nog niet genoeg is, dan kan je alles laten leveren in een automaat ook, heel flexibel dus.
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Voor grote/zware zendingen binnen BE is Kiala gewoon top. Goedkoop en er is altijd wel een kiala punt in de buurt dat tot 19u open is of op zaterdag ofzo.
Afbeelding
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Toch ook melden, dat een tweedehandszaak in NL, waar ik eerst een Fritzbox wou kopen, me liet weten dat ze niet meer naar België sturen, omdat er in het verleden al te veel pakketten verloren zijn geraakt via Post.NL... hmmm.
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

PostNL is nochtans niet de enige manier die er bestaat om zaken van NL naar BE te sturen, maar soit.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Slafes schreef:Heist_175, je kan zelf je postpunt kiezen voor afhaling, dus je kan ook een flexibeler postpunt nemen ipv de post zelf. Dat van mij is open tot 18u bvb. Ook op zaterdag de ganse dag open. Als dat nog niet genoeg is, dan kan je alles laten leveren in een automaat ook, heel flexibel dus.
Als ik een pakket met BPost laat komen, levering aan huis, en ik ben niet thuis, kan ik toch niet kiezen naar welk afhaalpunt ze dat brengen?
Bij ons is dat al elke keer het postkantoor geweest en al 1 keer een dagbladhandel wat verder weg. Maar ik kon dat nooit kiezen
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik had verleden maand bij Bol.com 2 DVD's besteld en dat zou met PostNL geleverd worden op 6 september, niemand te zien natuurlijk en raad eens wanneer ik die 2 DVD's ontvangen heb jawel op 20 september, 2 weken later dan op de beloofde datum alstublieft wat zeggen jullie daar van? :x
Ik heb naar Bol.com een e-mail verstuurd om dat te melden en zij vinden dat inderdaad niet kunnen dat mijn bestelling 2 weken later dan gepland werd afgeleverd en dat dat tegen de afspraken indruist en Bol.com zou bij PostNL klacht indienen.
Laatst gewijzigd door apestaart 24 okt 2016, 06:07, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

heist_175 schreef:Als ik een pakket met BPost laat komen, levering aan huis, en ik ben niet thuis, kan ik toch niet kiezen naar welk afhaalpunt ze dat brengen?
Bij ons is dat al elke keer het postkantoor geweest en al 1 keer een dagbladhandel wat verder weg. Maar ik kon dat nooit kiezen
Je kan aan de verzender wel vragen om te laten leveren in een postpunt/automaat naar keuze. In het andere geval is dat vaak het dichtstbijzijnde postpunt of postkantoor ja.
pevepe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer

Ook bij BPost kan het verkeerd lopen.
Enkele maanden geleden: een pakket van Coolblue staat reeds 3 dagen in behandeling in het sorteercentrum Antwerpen. Gemeld aan Coolblue: ze sturen me een nieuw pakket dat ik de volgende dag ontvang.
Het originele pakket stond na een maand nog steeds in behandeling in sorteercentrum Antwerpen. Waarschijnlijk "van de band gevallen".
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

ozfunghi schreef:Voor grote/zware zendingen binnen BE is Kiala gewoon top. Goedkoop en er is altijd wel een kiala punt in de buurt dat tot 19u open is of op zaterdag ofzo.
Inderdaad, maar verpak je zending super goed!
Ik spreek uit ondervinding en die raad kreeg ik ook van een kennis die er al jaren werkt.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Slafes schreef:
heist_175 schreef:Als ik een pakket met BPost laat komen, levering aan huis, en ik ben niet thuis, kan ik toch niet kiezen naar welk afhaalpunt ze dat brengen?
Bij ons is dat al elke keer het postkantoor geweest en al 1 keer een dagbladhandel wat verder weg. Maar ik kon dat nooit kiezen
Je kan aan de verzender wel vragen om te laten leveren in een postpunt/automaat naar keuze. In het andere geval is dat vaak het dichtstbijzijnde postpunt of postkantoor ja.
Binnen je gemeente weliswaar.
Ik heb een postpunt op 100 meter van mijn woonst. Ik mag 6 kilometer verder gaan om post/pakketjes als we niet thuis zijn, omdat de postbode niet mag leveren in dat postpunt, het is immers net voorbij de gemeentegrens.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Het was deze week weer van dat, een pakje met twee 4TB hdd's gewoon onbewaakt afgeleverd en verwaarsloosd in de kou aan de voordeur laten liggen.

Kijk naar de trackingnr, en het pakje is onvindbaar. Volgens alternate nederland wel geleverd.
Ook met GLS hetzelfde met maar liefst voor 2000 euro inkoop aan computerbehuizingen, gewoon op de oprit gedropped.

PRUTSERS

Hoe kan ik klacht neerleggen tegen POSTNL? Dit is toch duidelijke verwaarlozing. Volgens mij chauffeurs in onderaanneming die amper NL kunnen en zo snel mogelijk hun commissie per pakje willen zien.

Ben gisteren naar GLS Merelbeke gereden en heb zo het email address van Deinze, want het is een prutser van Deinze die mij dit gelapt heeft.
Maar voor POSTNL heb ik geen email adress.

Kunnen jullie mij helpen?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”