Visiting London

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
matthiasdb
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 aug 2016, 14:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Hey iedereen

Binnenkort ga ik voor een verlengd weekend naar Londen met de vriendin.
Hotel & trein zijn al geregeld, enkel de lokale bezoekjes en get-around nog.

Nu vroeg ik me af welke "pass" ik best kan nemen om daar een paar dagen de boel te gaan afzien :)
Ook welk abbo voor public transport best te nemen (oyster of een travel card)?

Had al eens rondgekeken, maar lees tegenstrijdige berichten hier en daar:
Sommigen raden een oyster pass aan met 30£/pp, andere een travel card...
We zouden voornamelijk in centraal Londen verblijven, dus geen wimbledon etc bezoeken...

ivm bezoekjes had ik de 3 days London Pass in gedachte.
Is die de moeite? Of beter iets anders/per locatie betalen?

any advice? (ook over andere london topics, zijn tips altijd welkom!)

thanks!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Madame Tussaud vond ik maar niets... was ook lang aanschuiven.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

Oyster Card.

Er is een cap per dag, dus je verbruikt nooit meer dan 6 of 7 GBP (afhankelijk van de zone). Je koopt de Oyster Card best in Londen in het metrostation (al is Pancras/Kings Cross zeer druk) en niet op de Eurostar zelf (daar betaal je redelijk wat extra voor). Krediet op de Oyster Card blijft onbeperkt geldig.

Ik ben vorig weekend naar Londen geweest, dit was mijn travelplan.

Vrijdag
overdag: Harrods, Hyde Park & Kensington Str (& Gardens)
namiddag/avond: British Museum & China Town

Zaterdag
voormiddag: Nothing Hill
namiddag: Buckingham Palace, Thames, Picadilly, …

Zondag
ochtend: Camden
voormiddag: Tower Bridge
namiddag: Oxford Street, SOHO
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 539
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

is de Oyster Card nog steeds met een waarborg die je terugkrijgt wanneer je ze opnieuw inlevert aan het einde van je bezoek?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Er is ook een tourist oyster als ik me niet vergis maar die kan je dan niet in London kopen, als ik het goed heb gezien.

Madame Toussaud is wel eens de moeite, maar wij ondervonden dat mensen die ter plekke een ticket kochten rapper binnen waren dan wij met onze prepaid-on-line-op-voorhand- toestanden.

London Eye is twee keer aanschuiven, eerst voor tickets en dan voor de ingang. Moet je geluk mee hebben denk ik.

London Dungeon lijkt me ook goed maar de kinderen waren nog te klein.

Leichester Square met de M&M store is ook wel tof. (als je van M&M's houdt natuurlijk :) ) maar de rest van het plein is kwa horeca ook goed.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Mijn 2 dochters en ik hebben enkele jaren geleden ook een tripje naar Londen gemaakt.
Voor transport ter plaatse hadden we voor de London Travelcard gekozen.
https://www.visitbritainshop.com/nederl ... et-to-buy/

En met een handige app op de smartphone voor de Londen Underground was het "poepsimpel" om van A naar B te reizen in enkele minuten.

Verder hadden we een London Pass genomen. Na 4-5 attracties heb je de aankoopprijs van de pass er al uit.
Mijn dochters vonden de "Londen Bridge Experience" geweldig!!
Ik vond de "Tower of London" en "Churchill War Rooms" dan weer de moeite waard.
Er zijn tal van attracties inbegrepen die je zeker kunnen bekoren.
Maar het is verdomd vermoeiend.

Wat betreft Madame Tussaud kan ik enkel r2504 bijtreden. Vond ik ook niet geweldig voor zijn prijs.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Tower of London was inderdaad ook de moeite, maar alles zal ook wel afhangen van het publiek dat meegaat :)
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

My 2 cents as former Londoner:

Gewoon een Oyster card nemen die je oplaadt naar gelang je noden.

Be a visitor, not a tourist. Ik zou al die toeristendingen links laten liggen: Madame Taussauds, Tower, London Eye, toeristenbussen en boottochtjes. De musea zijn gratis en je echt iets specifieks is wat je toch wil doen, dan zou ik de gewone toegangsprijs betalen. Als je bv. op de Thames wil varen kan je gewoon een River Bus van Transport for London nemen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Oyster card. Kost idd een 5£ extra als waarborg, maar als je ooit van plan bent terug te gaan kan je ze ook gewoon bijhouden.
En met de price cap ben je idd nooit duurder dan een 7tal pond per dag (pp, want je hebt een kaart per persoon nodig).

Let wel, *altijd* in en uitchecken met Oyster, ook al staan de poorten open bij druk verkeer. Bij het inchecken rekent ie nl het maximum forfait aan (en dat is niet gecapped), tis pas bij het uitchecken dat de prijs gecorrigeerd wordt en de cap toegepast.

Verder zijn er gigantisch veel todos in Londen, dus beperk je niet tot het klassieke toeristische, maar bezoek ook een museum of twee.
Er zijn er veel en het merendeel is gratis (het museum van de Bank of London bv is een kleine aanrader).
Ga je in de vakantie, verwacht dan gigantische wachtrijen, dus wees bereid om ns "iets anders" te doen.
Wandel ns de Thames af, bij goed weer is het ook leuk om ns langs Greenwich te passeren, bezoek de Portobello Street Market ns (of een van de andere permanente of tijdelijke markten).
Ook weer leuk bij goed weer: huur een fiets en doe een rondje (vermijd wel de drukkere banen als je niet gewoon bent in Londen's verkeer te rijden); die huurfietsen staan letterlijk overal, nemen en achterlaten is supermakkelijk en niet duur.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Was van plan vorige maand te gaan maar is er niet van gekomen.

Tussauds is niet de moeite imho. Covent Garden vond ik leuk (vooral de Apple Store :-) ), maar ook Camden Town (Cyberdog), British Museum, Picadilly, Oxford Street, ...
En nog een hoop die ik nu vergeet..

Maar zoals hierboven gezegd: probeer wel de balans tussen 'visitor' en 'tourist' te bewaren en ook gewoon wat 'lokale' dingen te doen.
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 29 jul 2016, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 8 keer

Hamleys niet vergeten.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Hard Rock café is ook wel tof, het is de eerste.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

ITnetadmin schreef: Let wel, *altijd* in en uitchecken met Oyster, ook al staan de poorten open bij druk verkeer. Bij het inchecken rekent ie nl het maximum forfait aan (en dat is niet gecapped), tis pas bij het uitchecken dat de prijs gecorrigeerd wordt en de cap toegepast.
When stations are very busy we may leave the gates open to control crowds and ensure that people can leave the station quickly and safely. If so, you might not be able to touch out but we'll aim to fix this for you when you touch in to start your next journey.
https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/o ... in-and-out

Zelf al 3 keer meegemaakt, personeel gaf zelfs eens instructies om niet uit te checken en gewoon door te lopen (was massa volk in het station) en de andere keren raakte ik er gewoon fysiek niet bij door het gedrum. Ik werd daarbij telkens eerst automatisch het hoogste tarief aangerekend ("incomplete journey") maar enkele uren later verscheen er dan altijd een "adjustment" met een krediet zodat ik uiteindelijk de juiste prijs betaalde. De eerste keer dat ik dat voorhad ging ik dat nog direct gaan melden aan het loket en die gast keek met zo'n blik van "toerist zeker?" maar wel de geruststellende woorden "don't worry about it".
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Het TfL personeel is nu ook niet bepaald een toonbeeld van werklust. Is typisch Brits: overal waar er massa's zijn, is er énorm veel personeel, maar ze doen heel weinig.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Didymus schreef:Het TfL personeel is nu ook niet bepaald een toonbeeld van werklust. Is typisch Brits: overal waar er massa's zijn, is er énorm veel personeel, maar ze doen heel weinig.
Wel allemaal met hun fluohesje aan he, en staan toekijken op de massa + wat roepen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Goh, unlimited ov en een paar attracties...meer heb ik niet nodig. Ik heb het afgeleerd om zoveel mogelijk in m'n citytrip te stoppen als mogelijk. Dan kom je moe thuis en heb je geen tijd gehad om te genieten. Je kan altijd nog eens terug denk ik dan.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

matthiasdb schreef:Hey iedereen

Binnenkort ga ik voor een verlengd weekend naar Londen met de vriendin.
Hotel & trein zijn al geregeld, enkel de lokale bezoekjes en get-around nog.

Nu vroeg ik me af welke "pass" ik best kan nemen om daar een paar dagen de boel te gaan afzien :)
Ook welk abbo voor public transport best te nemen (oyster of een travel card)?

Had al eens rondgekeken, maar lees tegenstrijdige berichten hier en daar:
Sommigen raden een oyster pass aan met 30£/pp, andere een travel card...
We zouden voornamelijk in centraal Londen verblijven, dus geen wimbledon etc bezoeken...

ivm bezoekjes had ik de 3 days London Pass in gedachte.
Is die de moeite? Of beter iets anders/per locatie betalen?

any advice? (ook over andere london topics, zijn tips altijd welkom!)

thanks!
Net dezelfde reis gedaan een paar maand geleden.
Gewoon een oystercard gekocht in Pancras.
en een London Pass gekocht, Ik heb dat eruitgehaald want was alleen. maar met 2 personen ben je dikwijls beter af met de 2 for 1 https://www.tripadvisor.com/Travel-g186 ... .Step.html

een bustour en boottocht op de thames waren wel de moeite alsook de tower of londen, de hms belfast, de london bridge experience en de old operating theatre.
dingen waar ik meer van had verwacht: westminster abbey, churchill museum, tower bridge

Maar dat is allemaal persoonlijk.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

de grootste lego shop is ook aan't open gaan in Londen :-)
met een lego dubble dek busje

musical is ook altijd leuk s'avonds
matthiasdb
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 aug 2016, 14:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Okay, bedankt voor alle tips !

Heb net wat attracties opgeschreven en de single prijzen opgezocht... die London Pass haal ik er sowieso uit.
Een Oyster Card kopen we wel in St Pancras bij aankomst.

Thanks!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wij zijn het 1e weekend van oktober geweest voor 2 overnachtingen. We hadden een losse oyster card geleend van vrienden en een London pass gekocht voor 1 dag. Zo konden we de 1e dag gewoon wat verkennen zonder de onze-pass-loopt-al-en-we-moeten-nog-alles-gaan-zoeken-druk. Het is en blijft vakantie he. In het terugkeren hebben we dan nog het Royal Observatory gedaan in Greenwich. Ik had eigenlijk wel spijt dat we daar niet meer tijd voor uitgetrokken hebben, want het park daar is echt gigantisch.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”