Smartphone zonder band 20 ( LTE 800 Mhz ) in België?

Plaats reactie
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Heeft elke 4G mast alle bands er op zitten? ( 800 Mhz + 1800 Mhz + 2600 Mhz )
En hoe ziet de dekking van 1800Mhz en 2600Mhz er uit? ( ergens een kaart ofzo? )

Ik ben verleid door de Xiaomi mi5s (plus) :angel:
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Perfect doenbaar, alleen niet optimaal. Steden en dorpscentra zijn eigenlijk geen probleem. Boerenbuiten of diep in gebouwen merk jet het wel.
Je kan het nog best vergelijken met de situatie van 3G 4 a 5 jaar geleden toen het nog enkel 2100MHz was.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

AndRo555 schreef:Perfect doenbaar, alleen niet optimaal. Steden en dorpscentra zijn eigenlijk geen probleem. Boerenbuiten of diep in gebouwen merk jet het wel.
Je kan het nog best vergelijken met de situatie van 3G 4 a 5 jaar geleden toen het nog enkel 2100MHz was.
Ik woon op de boerenbuiten maar heb wel "line of sight" met de mast, nu is alleen de vraag of er 1800Mhz op zit :(
Eens kijken of ik app aan de praat krijg die kan zien met welke band je verbonden bent.

edit: net wat gegoogelt, en er lijkt een internationale versie van de Mi 5S te komen met band 20 :banana: Nu nog hopen dat die geruchten kloppen.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

https://www.lne.be/kaart-zendantennes

Voor de walen is er ook een vergelijkbare site, maar die ken ik niet uit mijn hoofd.

Frequenties staan er altijd in de tabellen. De technologie niet altijd maar kan je vaak wel er uithalen. L8 = LTE 800MHz, U9 = UMTS (3G) 900MHz, G18 = GPRS 1800MHz (2G), etc. het staat vaak ook wel in de tekeningen er onder, maar dat is wat meer zoeken.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

AndRo555 schreef:https://www.lne.be/kaart-zendantennes

Voor de walen is er ook een vergelijkbare site, maar die ken ik niet uit mijn hoofd.

Frequenties staan er altijd in de tabellen. De technologie niet altijd maar kan je vaak wel er uithalen. L8 = LTE 800MHz, U9 = UMTS (3G) 900MHz, G18 = GPRS 1800MHz (2G), etc. het staat vaak ook wel in de tekeningen er onder, maar dat is wat meer zoeken.
"Meer informatie over de inhoud van de conformiteitsattesten die je kan terugvinden op de kaart."

Maar ik kan geen conformiteitsattesten vinden op de kaart? Ik zie inderdaad een groene stip op de locatie van de zendmast, als ik inzoom worden dit 3 groene stippen maar erop klikken laat niets zien.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

lanadekat schreef:
AndRo555 schreef:https://www.lne.be/kaart-zendantennes

Voor de walen is er ook een vergelijkbare site, maar die ken ik niet uit mijn hoofd.

Frequenties staan er altijd in de tabellen. De technologie niet altijd maar kan je vaak wel er uithalen. L8 = LTE 800MHz, U9 = UMTS (3G) 900MHz, G18 = GPRS 1800MHz (2G), etc. het staat vaak ook wel in de tekeningen er onder, maar dat is wat meer zoeken.
"Meer informatie over de inhoud van de conformiteitsattesten die je kan terugvinden op de kaart."

Maar ik kan geen conformiteitsattesten vinden op de kaart? Ik zie inderdaad een groene stip op de locatie van de zendmast, als ik inzoom worden dit 3 groene stippen maar erop klikken laat niets zien.
Normaal krijg je na het aan klikken aan de rechterkant een lijst met resultaten waarin links naar pdf's staan. Probeer eens een andere browser.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

ik heb ook nog een china model gehad met 3G zonder de 900MHz.
op de duur ga je je dat beklagen.
Waarom: omdat je wanneer het werkt je snel gewoon wordt aan die luxe en daar waar het ontbreekt je je ergert.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

heb vorig jaar een Xiaomi Redmi Note2 gekocht dewelke perfect werkt in mijn 5GHz thuisnetwerk. Verder neem ik genoegen met een (meestal sterk) 3G signaal van Orange. Kwestie van keuzes maken: AC dual channel versus 4G, 4G+, 5G...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

AndRo555 schreef: Normaal krijg je na het aan klikken aan de rechterkant een lijst met resultaten waarin links naar pdf's staan. Probeer eens een andere browser.
Werkt niet in Chrome, Opera en Internet Explorer. ( Adblock staat uit in Chrome en Opera )
Ik heb meerdere computers geprobeerd, lijkt een probleem met de site.
skynetrvd
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2015, 19:46
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

popup blokkering afzetten
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”