Online krantenabonnement, gelijktijdig inloggen mogelijk?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Als ik een online abonnement neem op een krant (meer bepaald "De Morgen"), kan ik dan op hetzelfde moment met 2 toestellen gelijktijdig ingelogd zijn?
Mijn vrouw en ik lezen beiden de krant. Vaak thuis, maar soms neem ik een deel mee naar mijn werk en laat ik het andere gedeelte thuis voor haar.
Ik vraag me af indien we zouden overschakelen op een digitale krant, we beiden op hetzelfde moment (thuis of op verplaatsing door één van ons twee) online nog steeds gelijktijdig de krant kunnen lezen.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Geen ervaring mee, maar zou logisch zijn dat het zou werken... Geen probleem met WSJ in ieder geval

Sent from my A0001 using Tapatalk
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Mijn ervaring met Het Laatste Nieuws een hele tijd geleden was dat dat niet ging, maar dat ging toen via een app en via de site. Wifi uit op de tablet en dan ging het wel, de krant stond namelijk offline. Dit was zogezegd om te voorkomen dat meerdere adressen 1 abo namen.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Met een abbo op HLN krijgen wij toch elke morgen vlot de digitale krant binnen, zowel op een Android tablet als op de iPad. Zonder gemor.
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

De Standaard wordt hier op 2 tablets en soms nog op 1 pc gelezen. Allemaal gelijktijdig.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Gebruikersavatar
tijs.vandenvester
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 okt 2013, 11:26
Locatie: 52DEN0
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 10 keer

Hier De Morgen, gelijktijdig lezen op smartphone, tablet, iPhone en via de browser geen enkel probleem.
Afbeelding
Provider: Proximus Internet Maxi - 100M/20M
Network: Pfsense firewall - Allied Telesis 8000GS/24 - Unifi AP-AC Lite
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Bij DeStandaard was het downloaden van de krant beperkt tot 3 apps per dag, 3 jaar geleden.
Geen idee of die beperking er nu nog is.

Dus je kan elke krant op max 3 apps downloaden met 1 login. Je mag meerdere logins tegelijk gebruiken.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Bij de mensen die bevestigen dat het wel degelijk lukt, ging dit dan over hetzelfde ip-adres? Dit kan ook een parameter zijn die meetelt bij het gelijktijdig inloggen.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Hier De Tijd abbo op vast IP adres, tegelijkertijd op verschillende devices. :-D
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Je download de krant op je device.
Of het downloaden zelf simultaan gaat weet ik niet.
Maar als ik opsta is de krant automatisch gedownload op twee tablets en een smartphone.
Daarna kan je offline lezen

Ik dacht trouwens dat bij elk papieren abbo digitale toegang inbegrepen was.
Dus je kan dat nu al testen.
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Bij het nieuwsblad ook geen probleem. Zelfs met verschillende regio's is het mogelijk.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Laatst dat ik getest heb, maar da's al lang geleden, logt De Tijd je account uit op de vorige computer als je op een nieuwe computer inlogt, tenzij hetzelfde IP adres. Mocht het deze publicatie zijn waar je interesse hebt kan ik nog wel eens opnieuw testen om te bevestigen.
Dima_2005 schreef:WSJ
Mooi, nog mensen in Vlaanderen die een van de weinige resterende kwaliteitskranten lezen.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

duizend schreef:Je download de krant op je device.
Of het downloaden zelf simultaan gaat weet ik niet.
Maar als ik opsta is de krant automatisch gedownload op twee tablets en een smartphone.
Daarna kan je offline lezen

Ik dacht trouwens dat bij elk papieren abbo digitale toegang inbegrepen was.
Dus je kan dat nu al testen.
Ik lees wel de krant, maar ik heb nog geen abo, dus testen lukt nog niet. Dat downloaden lijkt me wel een gedoe. Het is me meer te doen om de plus-artikels die online staan en waarvan iedereen enkel een alinea of wat te zien krijgt, maar die je pas volledig kunt lezen als je abonnee bent.
CCatalyst schreef:Laatst dat ik getest heb, maar da's al lang geleden, logt De Tijd je account uit op de vorige computer als je op een nieuwe computer inlogt, tenzij hetzelfde IP adres. Mocht het deze publicatie zijn waar je interesse hebt kan ik nog wel eens opnieuw testen om te bevestigen.
Dank je, maar het is voor "De Morgen".
MClaeys schreef:Mijn ervaring met Het Laatste Nieuws een hele tijd geleden was dat dat niet ging, maar dat ging toen via een app en via de site. Wifi uit op de tablet en dan ging het wel, de krant stond namelijk offline. Dit was zogezegd om te voorkomen dat meerdere adressen 1 abo namen.
Op die manier verhinderen ze wel ook dat je op een adres zonder wifi (maar wel met verscheidene mobiele verbindingen voor smartphones) met meer dan 1 persoon gelijktijdig kunt lezen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Wat bedoel je met gedoe, het downloaden gebeurt dagelijks automatisch als de nieuwe krant bschikbaar wordt.

Maar jij wil blijkbaar geen krant lezen, maar gewoon acces tot de volledige website van de krant.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

duizend schreef:Maar jij wil blijkbaar geen krant lezen, maar gewoon acces tot de volledige website van de krant.
Inderdaad, heb dit misschien niet duidelijk gemaakt.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

DS laat ook toe de volledige krant als pdf bestand binnen te halen. Dus mochten er al beperkingen zijn op meervoudig online gebruik, die zijn zo gemakkelijk te omzeilen. Ik vind dat trouwens nog steeds de beste manier om een krant online te lezen. Die apps hou ik niet van en ik zie graag nog de originele lay-out van de krant.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Bij DS kan je ook de digitale krant lezen én de originele "krant" layout behouden.
Dat heeft mijn voorkeur.

PDF gebruik ik als fall-back als de app niet werkt
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”