Binnenkort kan je geen Super 95 meer tanken

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Vanaf 1 januari 2017 kan je geen Super 95 meer tanken. De benzine wordt aan de pomp vervangen door E10, een milieuvriendelijkere brandstof.

E10 bevat maximaal 10 procent bio-ethanol, dat is een verdubbeling van het percentage in Super 95.

Wellicht wordt E10 duurder dan de oude Super 95
Man, man, man... Ik rij al jaren met benzine (kleine afstanden) en nu nog meer betalen... Straks kan ik evengoed 98 tanken...
Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ja, is al langer gekend...ik ben er niet blij mee. Zorgt ook voor min 5-6% hoger verbruik tov gewone 95. En dan nog niet gesproken van motoren met strakke timings, waarbij e10 sterk afgeraden wordt, en kan resulteren in nog hoger verbruik.

Beetje belachelijke maatregel zonder een werkelijk positief effect.

Sent from my A0001 using Tapatalk
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 29 keer

En blijkbaar zal het nog eens duurder worden (dan wat de gewone 95 zou kosten per liter), en dat terwijl de E10 in bijvoorbeeld Frankrijk zo goed als steevast de goedkoopste optie is, goedkoper dus dan de 'gewone' 95.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

wellicht is in frankrijk minder tax op de e10 anders zou die zeker ook duurder zijn
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer