Spel vanaf afstand spelen , welke software

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Ik zou graag mn kinderen laten spelen met guildwars 2.
Nu draait deze op een Pc op locatie (binnen netwerk)

Welke software kan ik gebruiken zodat het net lijkt dat ze op deze pc aan het spelen zijn .

Bij Remote desktop van windows zelf zie ik het spel niet

Splashtop zegt dat de pc's in verschillend netwerk zitten.

Iemand een alternatief ?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Steam. Zelfs als het game niet in de store van Steam zelf zit, kan je het daar toevoegen en zo streamen. Je hebt alleen een (gratis) Steam account op beide apparaten nodig.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

stream je dan enkel het spel of de volledige desktop
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Als je vraag is of je de computer waar het spel op geïnstalleerd is kan gebruiken voor andere taken is het antwoord "neen", die is namelijk bezig met het spel te spelen...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik heb daarvoor Steam Link gekocht. Werkt prima!
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Yep, heb ik ook even geprobeerd thuis, maar ik kreeg m'n Xbox controller niet onmiddellijk aan de praat op de Steam Link... Met USB kabel werkte het wel, maar draadloos niet. Voor de beste ervaring wel alles bedraad aansluiten, via het AC netwerk toch net iets teveel vertraging.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Interessant; ik zit eigenlijk met hetzelfde issue, maar ik zou graag de hele desktop overhevelen.
Ik koop mijn games graag drm vrij dus steam is last resort; dat en ik speel ook graag abandonware games.
Momenteel staat er dus een pc naast de tv maar dat is toch niet alles, want ik investeer daar niet te veel geld in en dus is dat ding niet direct de krachtigste of de stilste.
(Reden is dat ik al een desktop heb die krachtig moet zijn om VMs enzo te draaien, en liefst meer dan eentje, en 1 zwaar uitgebouwd toestel is meer dan genoeg).
Een thin client systeem dat een hele desktop aankan (incl graphics, geluid, etc) zou dus zeer interessant zijn.

Kent er iemand nog andere oplossingen?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Zoals al gezegd, gewoon je spel toevoegen in Steam (links onderaan "add-non-steam-game") en dan kan je het op een andere computer via de steam client spelen - of met de Steam Link.

Geen idee welke technologie Steam hiervoor gebruikt, ik vermoed dat het een mengeling is van RDP/Citrix/whatnot en dan nog wat ge-fine-tuned voor games. Bekabeld leek het in ieder geval alsof ik m'n GTX980m laptop op m'n TV aangesloten had, die haalde ook mooi 75 FPS (althans zo beweerde de ingebouwde performance overlay van Steam)

Via de GeForce Experience kan je ook games streamen, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Microsoft laat je ook van je Xbox naar ne windows 10 streamen, en Sony heeft "PS4 remote play" voor Windows en OS X voor hun playstation 4.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik gebruik zelf GeForce Experience icm met een Nvidia ShieldTV set-top box aan de TV beneden. Over EoP naar de zolder (PC) en werkt perfect !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Dus steam kan dat ook met mijn dosbox games?

Nvidia shield heb ik net bekeken; ni direct wat ik zocht.
En de meeste rdp protocols zijn niet echt performant te noemen.
Ik zag wel dat raspi een rdp distro heeft, maar ik vrees dus voor de av performantie.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”