Het idee is dat we 20 tot maximaal 50 artikels aanbieden, die dan gekocht/betaald kunnen worden.
We hebben een voorstel gekregen van een IT-bedrijf (ik was er zelf niet bij betrokken, dus geen idee van de specs) om voor €750 de website (webshop) te bouwen en nadien een fee voor server, domein, traffic, ...
Dat is veel en weinig geld. Weinig geld omdat €750 voor 3MD in de IT-sector weinig is. Veel geld omdat er ook kant-en-klare oplossingen zijn voor een vast bedrag per maand (en waar we zelf werk in zullen moeten steken).
Wat willen we:
- 20 tot 50 items, geen link met een voorraad, want alle "artikels" zijn altijd op voorraad (banken, stoelen, ...)
- items eventueel opgedeeld in categoriën
- betalingsmogelijkheden: overschrijving en bancontact lijkt me wel een minimum, CC is wel leuk
- er gaat geen mega trafiek naar toe, basisschool heeft 400 leerlingen (kleuter + lager)
- domein: I don't care, we linken vanop de website van de school of we gebruiken een URL-shortener (had ik al gezegd dat het niet te duur mocht zijn)
De reden dat het cheap moet, is dat we vooral geen put willen maken. We hebben namelijk totaal geen idee of het concept of idee zal aanslaan bij groot/ouders. Bij andere scholen was het soms een succes, soms wat minder. Als we wisten dat een website van €1K ook wel €5K inkomsten/opbrengsten zou opleveren, zouden we gerust €1K geven. Maar als we €1K uitgeven en niemand koopt iets, hebben we een put van €1K

Mijn vraag: heeft er iemand tips waar ik bovenstaande kan vinden? Of beter nog: zelf ervaring mee? Of andere tips waar ik nog niet aan dacht (zelf bouwen + hosten)?