DECT toestel aanmelden op FRIT!Box 7490

Plaats reactie
Gbart
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

Probeer al de ganse namiddag enkele Panasonic toestellen (3 van het type KX-TG1713) aan te melden op de FRIT!Box 7490.
Jammer genoeg zonder succes.

Op dit ogenblik zijn er 3 andere toestellen (1 Siemens en 2 Gigaset) wel succesvol aangemeld.

De procedures die ik tot nu gebruikte:
Panasonic > instellingen > aanmelden > PIN, vervolgens melding 'Registreren'
FRITZ!Box > DECT > Configure new device > Next

Dit resulteert steeds in "Registration with the DECT base station failed. The reason for the error is displayed on the cordless (DECT) telephone." > Op de Panasonic verschijnt geen melding (wel ingeschakeld in de instellingen van de FRITZ!Box).

Verder pobeerde ik dezelfde procedure te doorlopen, maar dan hield ik de DECT-knop van de FRITZ!Box 10 sec. in. Ook hier geen resultaat.

Deze stappen heb ik tot nu onderomen om de toestellen wel aangemeld te krijgen: https://be.avm.de/service/fritzbox/frit ... gistreren/ (behalve stap 8).

Wat doe ik fout?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer
Provider

Heel waarschijnlijk ondersteunt uw DECT toestel het GAP protocol niet. Lees hier meer (scroll naar punt 4). Ik heb hetzelfde meegemaakt jaren geleden. Indien geen GAP ondersteuning kan je niks beginnen:
https://nl.avm.de/service/fritzbox/frit ... gistreren/
Edit: even bij de specificaties van uw toestel gekeken op de Panasonic website. Dit type ondersteunt geen GAP, kan je helaas niet gebruiken i.c.m. de Fritzbox.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Er zijn 3 instellingen in de FritzBox, waarmee je de compatibiliteit met andere merken kan verbeteren:
  • "DECT Eco" uitvinken (niet alle DECT telefoons ondersteunen DECT Eco, en DECT Eco heeft alléén maar zin als AL jouw toestellen het doen)
  • "Permit non-encrypted DECT connections" aanvinken (niet alle DECT telefoons ondersteunen encrypted DECT).
  • "Enable troubleshooting for cordless telephones not compatible with GAP" aanvinken. Probeer deze optie ook eens?
Zoals Jack Daniels schreef, garandeert AVM de werking niet met toestellen die niet GAP compatibel zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”