Nat type,
Ik zit met een nat type probleem op de PlayStation 4. Ik speelde altijd op WiFi maar dit voldeed niet door de nat type (2) dan ben ik overgeschakeld naar kabel die ook nat type 2 gaf. Dus dan heb ik contact gemaakt met proximus en daar heb ik de PPPoE login gekregen, deze heeft een tijd perfect gewerkt. Maar nu is het probleem dat ik wel nat type 1 heb maar als ik een chat party join op de ps4 krijg ik altijd nat type, dan kan ik niemand horen maar het spel kan ik wel gewoon spelen zonder probleem, en ik dacht dat het aan Sony lag dus die heb ik gecontacteerd en die konden me alleen zeggen dat ik moet portformwarden ofzoiets, dit is een beetje Chinees voor mij. Kan iemand mij dit in het (Nederlands) uitleggen
PlayStation 4
-
- Premium Member
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
Het ip van uw modem intikken en gebruikersnaam en pass staat op de modem zelf op de sticker.
En inderdaad in principe zou type 2 moeten werken, al heb ik al gehoord dat er met de sagems meer problemen zijn dan de technicolors, welke heb jij?
En inderdaad in principe zou type 2 moeten werken, al heb ik al gehoord dat er met de sagems meer problemen zijn dan de technicolors, welke heb jij?
Ik heb een nieuwe sagem, er zijn hier heel veel problemen geweest met de tv en het internet en en proximus heeft na 25 techniekers te sturen toch maar een nieuwe kabel in de straat gegeven.
Net terug contact gehad met proximus ze stelde voor om een nieuwe modem te halen in de winkel
Net terug contact gehad met proximus ze stelde voor om een nieuwe modem te halen in de winkel
-
- Premium Member
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
Die nieuwe sagem is met de wifi AC?
Voor zover ik weet waren er problemen met de technicolors, en niet met de sagems.
Maar in principe zou NAT type 2 moeten voldoen en enkel type 3 een probleem zijn.
Voor zover ik weet waren er problemen met de technicolors, en niet met de sagems.
Maar in principe zou NAT type 2 moeten voldoen en enkel type 3 een probleem zijn.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Nat type 2 betekent dat ge achter een router zit, maar uw nat (voor 97%) open is. Nat type 3 is problemen en bij nat type 1 is er geen router, maar zit ge rechtstreeks via de modem op het internet. Nat type 2 of nat type 1 geven geen verschil in performantie.
Uitzonderlijk kan het zijn dat een bepaald spel toch moeilijk doet, omdat het andere poorten nodig heeft. Dan is het gewoon kwestie van die poorten open te zetten.
Uitzonderlijk kan het zijn dat een bepaald spel toch moeilijk doet, omdat het andere poorten nodig heeft. Dan is het gewoon kwestie van die poorten open te zetten.
Heb net hetzelfde probleem.
Ik speel bijna uitzonderlijk Destiny op mijn PS4 en sinds juli krijg ik steeds de error code beaver. De oplossing die ik hiervoor gevonden had was PPPOE verbinding zodat ik NAT1 had. Werkte perfect tot Sony begin september hun update uitbracht.
Vanaf nu hoor ik niets meer en horen de personen mij ook niet meer in de party chat en dit enkel met NAT1. Moet dus steeds overschakelen naar NAT2 om dan om het kwartier uit het spel gesmeten te worden.
Heb gisteren ook geprobeerd om de poorten die ze voorstellen open te zetten steeds hetzelfde.
Ik ga nu straks proberen om via DMZ te werken.
BTW naar het schijnt is het een bug in de software update van Sony (NAT 1 + party chat)
Ik speel bijna uitzonderlijk Destiny op mijn PS4 en sinds juli krijg ik steeds de error code beaver. De oplossing die ik hiervoor gevonden had was PPPOE verbinding zodat ik NAT1 had. Werkte perfect tot Sony begin september hun update uitbracht.
Vanaf nu hoor ik niets meer en horen de personen mij ook niet meer in de party chat en dit enkel met NAT1. Moet dus steeds overschakelen naar NAT2 om dan om het kwartier uit het spel gesmeten te worden.
Heb gisteren ook geprobeerd om de poorten die ze voorstellen open te zetten steeds hetzelfde.
Ik ga nu straks proberen om via DMZ te werken.
BTW naar het schijnt is het een bug in de software update van Sony (NAT 1 + party chat)
-
- Premium Member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik had dit probleem vroeger ook en ben mijn technicolor gaan ruilen voor een sagem. Was toen al moeilijk te vinden, ik had geluk want het was de laatste sagem die ze liggen hadden in de winkel