Alarmsysteem woonhuis
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Geen ervaring mee, maar ziet er redleijk uit. Het is wel heeel redelijk geprijsd, dat zeker...
Maar op zich, lijkt me een redelijk OK ding. Enige wat ik minder graag heb is dat die per Wifi aan je router verbonden is. We weten allemaal hoe onbetrouwbaar wifi is. En die is verbonden met je router / internet.
Dat betekent dat als je router / internet / stroom uitvalt, je niet verwittigd kan worden. Daarom dat alarmsystemen met vaste lijn nog zo populair zijn. Of met GSM-netwerk.
Maar op zich, lijkt me een redelijk OK ding. Enige wat ik minder graag heb is dat die per Wifi aan je router verbonden is. We weten allemaal hoe onbetrouwbaar wifi is. En die is verbonden met je router / internet.
Dat betekent dat als je router / internet / stroom uitvalt, je niet verwittigd kan worden. Daarom dat alarmsystemen met vaste lijn nog zo populair zijn. Of met GSM-netwerk.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 7 keer
Het nadeel van WiFi heb ik toch ook met de vaste lijn. Als de stroom uitvalt zit mijn Telenet modem/router ook zonder stroom, en de vaste telefoonlijn loopt ook via deze modem.
Het basisstation van het alarmsysteem heeft een noodbatterij. Een alarm wordt naar de smartphone "gepushed". Omdat er nergens sprake is van een simkaart in het alarmsysteem vermoed ik dat dit "pushen" ook via internet gaat en niet via het GSM netwerk. Dit is dan een zwak punt.
Het basisstation van het alarmsysteem heeft een noodbatterij. Een alarm wordt naar de smartphone "gepushed". Omdat er nergens sprake is van een simkaart in het alarmsysteem vermoed ik dat dit "pushen" ook via internet gaat en niet via het GSM netwerk. Dit is dan een zwak punt.
-
- Elite Poster
Yup inderdaad. Maar er is bij elk systeem een zwak punt. Ongeacht of het een 50€ alarmsysteem is of een 5000€ alarmsysteem. Ik vind het een handig systeem, maar ik heb liever eentje die gewoon via GSM-netwerk belt/SMS stuurt.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
erg goedkoop, inderdaad, maar verder vind ik dat er wat weinig informatie is.
868mhz is in europa wel zo'n beetje standaard voor draadloze alarmen... maar er is nergens te vinden of het 2-wegs is, wat voor draadloos een must is.
verder kan je het inderdaad enkel aansluiten via wifi op internet, wat ook een minpunt is, en is er klaarblijkelijk geen backup als internet uitvalt.
verder ben ik persoonlijk niet iemand die een 'alarmsysteem' dat in de mediamarkt is als echt betrouwbaar zou bestempelen,
al zeker niet als er zo weinig details zijn, geen backup, geen fysiek keypad, en het alarm zelf in principe gewoon op te heffen en buiten te gooien is.
is het goedkoop? jazeker
is het efficient en echt veilig? ik heb zo mijn twijfels, maar ik heb het niet (en zal het ook, nooit) uitproberen
vergeet niet dat -hoe ironisch ook- het zicht van een alarm (dus de buitensirene) meestal is wat inbrekers zal tegenhouden ("he daar is een alarm en bij de buren niet, we gaan daar wel") en dat zit hier niet in.
verder moet je ook onthouden dat een alarm vooral een waarschuwende functie heeft, dus een systeem zonder backup is wat nutteloos.
wil je goedkoop zitten met evenveel/weinig zekerheid dan zijn deze ongetwijfeld even goed en goedkoper:
https://nl.aliexpress.com/item/gsm-alar ... 7e4111b20f
https://nl.aliexpress.com/item/868MHz-H ... 7e4111b20f
https://nl.aliexpress.com/item/Russian- ... 7e4111b20f
https://nl.aliexpress.com/item/868MHz-A ... 7e4111b20f
https://nl.aliexpress.com/item/20-wirel ... 7e4111b20f
onthou gewoon dat goedkoop ook wel eens duurkoop kan worden, en dat je (goedkoop of duur) niet mag denken dat je ineens veilig bent.
of het nu goedkoop of duur is, een inbreker dat binnen wil zal binnen zitten... en het is niet dat er nog veel mensen gaan kijken als er een alarm afgaat.
gsm kan ook, maar ook dat kan weer gejammed worden - het is natuurlijk maar HOE extreem 'veilig' je je wil voelen![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
868mhz is in europa wel zo'n beetje standaard voor draadloze alarmen... maar er is nergens te vinden of het 2-wegs is, wat voor draadloos een must is.
verder kan je het inderdaad enkel aansluiten via wifi op internet, wat ook een minpunt is, en is er klaarblijkelijk geen backup als internet uitvalt.
verder ben ik persoonlijk niet iemand die een 'alarmsysteem' dat in de mediamarkt is als echt betrouwbaar zou bestempelen,
al zeker niet als er zo weinig details zijn, geen backup, geen fysiek keypad, en het alarm zelf in principe gewoon op te heffen en buiten te gooien is.
is het goedkoop? jazeker
is het efficient en echt veilig? ik heb zo mijn twijfels, maar ik heb het niet (en zal het ook, nooit) uitproberen
vergeet niet dat -hoe ironisch ook- het zicht van een alarm (dus de buitensirene) meestal is wat inbrekers zal tegenhouden ("he daar is een alarm en bij de buren niet, we gaan daar wel") en dat zit hier niet in.
verder moet je ook onthouden dat een alarm vooral een waarschuwende functie heeft, dus een systeem zonder backup is wat nutteloos.
wil je goedkoop zitten met evenveel/weinig zekerheid dan zijn deze ongetwijfeld even goed en goedkoper:
https://nl.aliexpress.com/item/gsm-alar ... 7e4111b20f
https://nl.aliexpress.com/item/868MHz-H ... 7e4111b20f
https://nl.aliexpress.com/item/Russian- ... 7e4111b20f
https://nl.aliexpress.com/item/868MHz-A ... 7e4111b20f
https://nl.aliexpress.com/item/20-wirel ... 7e4111b20f
onthou gewoon dat goedkoop ook wel eens duurkoop kan worden, en dat je (goedkoop of duur) niet mag denken dat je ineens veilig bent.
of het nu goedkoop of duur is, een inbreker dat binnen wil zal binnen zitten... en het is niet dat er nog veel mensen gaan kijken als er een alarm afgaat.
daarom dat een alarm voor een vaste lijn vaak proximus zal gebruiken (voor liftlijnen ook trouwens)pevepe schreef:Het nadeel van WiFi heb ik toch ook met de vaste lijn. Als de stroom uitvalt zit mijn Telenet modem/router ook zonder stroom, en de vaste telefoonlijn loopt ook via deze modem.
gsm kan ook, maar ook dat kan weer gejammed worden - het is natuurlijk maar HOE extreem 'veilig' je je wil voelen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Laatst gewijzigd door Splitter 13 sep 2016, 08:44, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
@petzl
Dan knippen ze de coax kabel aan je gevel door / of paddenstoel openbreken en kabel doorknippen.
Toch maar liever gsm dan?
Dan knippen ze de coax kabel aan je gevel door / of paddenstoel openbreken en kabel doorknippen.
Toch maar liever gsm dan?
-
- Elite Poster
Langs de andere kant: ze zijn soms meer betrouwbaar dan de INCERT-gekeurde alarmsystemen... En veel meer gebruiksvriendelijk en pak goedkoper. Ik ken genoeg mensen die dagelijks miserie hebben met hun INCERT-gekeurge alarmsysteem. Zelf hebben we maar 1x een probleem gehad (en dat was eigen schuld want vergeten op test-knopje te drukken).Splitter schreef:verder ben ik persoonlijk niet iemand die een 'alarmsysteem' dat in de mediamarkt is als echt betrouwbaar zou bestempelen,
HomeWizard is trouwens ook een leuk alternatief (maar ook via internet)
De verkopers van alarmsystemen maken je veel wijs over hoe goed hun sensors zijn van 150€/stuk, maar in realiteit is een magneetsensor van 5€ even goed als die van 150€ (die ze evenwel aan 5€ inkopen). Meer nog: die van 5€ weet het verschil tussen open en dicht, die van 150€ niet.
Nuja, deze discussie is hier al eens geweest. Elke alarmsysteem kan falen. Maar in 99% van de tijd voldoet een goedkope. Voor de 0.5% dat een dure beter is, kun je vaak toch niks aan doen (ben je niet thuis bv.). En voor de overige 0.5% zullen ze zelfs met een dure alarmsysteem toch binnegeraken zonder dat je het weet.
BTW: INCERT is afzetterij. Alarmsystemen die hier 2000€ kosten, kosten in Duitsland, UK, ... zo'n 400-500€. Maar dan is het niet meer INCERT (niet in Belgie verkocht -> geen keuring) + zelfinstallatie is niet toegestaan.
-
- Plus Member
Geen behoefte aan fysiek keypad. De hele installatie en bediening gebeurt via smartphone, inclusief tweerichtingsverkeer met de camera (beeld en geluid). Beelden worden ook opgeslagen op SD kaart.Splitter schreef:al zeker niet als er zo weinig details zijn, geen backup, geen fysiek keypad, en het alarm zelf in principe gewoon op te heffen en buiten te gooien is.
vergeet niet dat -hoe ironisch ook- het zicht van een alarm (dus de buitensirene) meestal is wat inbrekers zal tegenhouden ("he daar is een alarm en bij de buren niet, we gaan daar wel") en dat zit hier
Vóór men het kan buitengooien, of de stroom uitschakelen, is er reeds meermaals alarm geweest door deur/raamcontacten en bewegingsmelders.
Bovendien kan het verborgen opgesteld worden.
Een buitensirene behoort tot het uitrustingsgamma, maar voor mij zijn de koppelbare rookmelders zeer belangrijk. Ik wil boven niet gevangen zitten als er beneden brand ontstaat.
Vergeet niet dat veel zeer dure professionele installaties ook via de modem naar de meldkamer gaan. Bij stroomuitval heb je daar ook niets aan. Bovendien ben je dan ook maandelijks ongeveer 65€ kwijt aan de installateur/meldkamer.
Laatst gewijzigd door pevepe 13 sep 2016, 10:08, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Alle draadloze signalen zijn te jammen en dan heb je niks aan een 'sensor' die geen contact meer heeft met de centrale, tenzij je een centrale kiest die ook alarm geeft dat een aangemelde sensor onbereikbaar is.
Idem voor de melding, vandaar dat alarmcentrales nog nut kunnen hebben indien de centrale continue onder bewaking staat en indien deze wegvalt meteen een alarm geeft in de alarmcentrale, maar dat kost maandelijks geld
Idem voor de melding, vandaar dat alarmcentrales nog nut kunnen hebben indien de centrale continue onder bewaking staat en indien deze wegvalt meteen een alarm geeft in de alarmcentrale, maar dat kost maandelijks geld
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
@bruma: De meeste systemen hebben dit en kan je instellen (timeout). Dus jammen kan je doen en de centrale gaat ook afgaan.
-
- Elite Poster
ik ken er vele, on-line aankoopbare, die dit niet doen, in het bijzonder deze die rechtstreeks uit het oosten komen (cfr hu handleiding)Tim.Bracquez schreef:@bruma: De meeste systemen hebben dit en kan je instellen (timeout). Dus jammen kan je doen en de centrale gaat ook afgaan.
en we spreken hier ook niet over de huis tuin en keukendief (cfr haasrode zoveel jaar terug) die perfect weten wat en hoe ze het moeten doen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Tja, draadloze systemen zouden moeten eigenlijk in alarm gaan bij een verbreking van verbinding, een soort dead-man-switch. Anders is het gewoon slecht gemaakt.
-
- Elite Poster
Dat kan niet omdat er batterijen inzitten... Anders mag je wekelijks nieuwe batterijtjes steken (tov jaarlijks).
Nuja, meeste alarmsystemen (inclusief de goedkopere) hebben een soort check om de x minuten. Bij de meeste is dat elke 5-7 minuten. Indien sensor geen antwoord geeft, gaat alarm automatisch af (als een jammer detectie). Sommige alarmsystemen hebben ook een jammer-detector, maar in realiteit werkt dat niet zo goed. 2 straten verder woont iemand bij wie het alarm afgaat elke dag om 16u10. Waarom? Omdat de buren hun kinderen thuis komen en wat eten opwarmen in de microgolf en hun alarmsysteem detecteert dit als een jammer![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Nuja, meeste alarmsystemen (inclusief de goedkopere) hebben een soort check om de x minuten. Bij de meeste is dat elke 5-7 minuten. Indien sensor geen antwoord geeft, gaat alarm automatisch af (als een jammer detectie). Sommige alarmsystemen hebben ook een jammer-detector, maar in realiteit werkt dat niet zo goed. 2 straten verder woont iemand bij wie het alarm afgaat elke dag om 16u10. Waarom? Omdat de buren hun kinderen thuis komen en wat eten opwarmen in de microgolf en hun alarmsysteem detecteert dit als een jammer
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dat IS ook een jammer, technisch gezien ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tja, batterijen enzo... convenience vs security he, de klassieke tradeoff.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tja, batterijen enzo... convenience vs security he, de klassieke tradeoff.
-
- Plus Member
Batterijen...
Soms moet je draadloos werken. Ik zie het niet zitten om in een bestaande woning een knoeiboel van 15 draden naar een centrale aan te leggen.
@jphermans:
Ik heb de handleiding van de g310 en 300 even doorgenomen. Het lijkt me nogal omslachtig om alle instellingen en bedieningen via SMS te doen. Je hebt een boek nodig voor al die SMS codes.
@blaatpraat:
Ik zal toch voor een bediening via internet gaan. De kans op een stroompanne of een onderbreking van het internet is hier zeer klein, en de kans dat dit gebeurt samen met een inbraak is uitzonderlijk klein. Het doorknippen van de coax is uitgesloten: ondergronds en hier staan geen paddestoelen.
Soms moet je draadloos werken. Ik zie het niet zitten om in een bestaande woning een knoeiboel van 15 draden naar een centrale aan te leggen.
@jphermans:
Ik heb de handleiding van de g310 en 300 even doorgenomen. Het lijkt me nogal omslachtig om alle instellingen en bedieningen via SMS te doen. Je hebt een boek nodig voor al die SMS codes.
@blaatpraat:
Ik zal toch voor een bediening via internet gaan. De kans op een stroompanne of een onderbreking van het internet is hier zeer klein, en de kans dat dit gebeurt samen met een inbraak is uitzonderlijk klein. Het doorknippen van de coax is uitgesloten: ondergronds en hier staan geen paddestoelen.
Laatst gewijzigd door pevepe 13 sep 2016, 14:55, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Een alarm op Wifi ... ik zou er mij nooit aan wagen.
Zijn toch genoeg installaties die ook draadloos werken en met een SIM kaart? Of zelfs met een LAN interface als je het echt over internet wil.
Zijn toch genoeg installaties die ook draadloos werken en met een SIM kaart? Of zelfs met een LAN interface als je het echt over internet wil.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik ook, als mijn alarminstallatie ook op Wifi zou zitten :-ppevepe schreef:Ik zie in een laptop, tablet of smartphone op wifi veel meer risico dan een alarmcentrale op wifi.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 47 keer
Deze is ook een leuke:
http://www.onlinesecurityproducts.co.uk ... panel.html
Al heel lang tevreden van m'n Infinite Prime. Deze is er de opvolger van.
Nota: deze prijzen zijn groothandelsprijzen. In Belgie kost die gemiddeld 3x duurder! Maar: ze maken er geen probleem van te verzenden aan particulieren mits je immand kent in UK die het dan doorstuurt naar Belgie.
P.
http://www.onlinesecurityproducts.co.uk ... panel.html
Al heel lang tevreden van m'n Infinite Prime. Deze is er de opvolger van.
Nota: deze prijzen zijn groothandelsprijzen. In Belgie kost die gemiddeld 3x duurder! Maar: ze maken er geen probleem van te verzenden aan particulieren mits je immand kent in UK die het dan doorstuurt naar Belgie.
P.
- Splitter
- Elite Poster
klopt en klopt, INCERT is voor het merendeel afzetterij -zoals zoveel instanties in belgie overigens- en ook verkopers overdrijven graag.Dima_2005 schreef: De verkopers van alarmsystemen maken je veel wijs over hoe goed hun sensors zijn van 150€/stuk, maar in realiteit is een magneetsensor van 5€ even goed als die van 150€ (die ze evenwel aan 5€ inkopen). Meer nog: die van 5€ weet het verschil tussen open en dicht, die van 150€ niet.
......
BTW: INCERT is afzetterij. Alarmsystemen die hier 2000€ kosten, kosten in Duitsland, UK, ... zo'n 400-500€. Maar dan is het niet meer INCERT (niet in Belgie verkocht -> geen keuring) + zelfinstallatie is niet toegestaan.
die zaken zal je me dus ook nooit horen aanhalen
ik had het over de sensoren die 2-richting zouden moeten zijn... dat een microfoon dat is lijkt me logisch.pevepe schreef: De hele installatie en bediening gebeurt via smartphone, inclusief tweerichtingsverkeer met de camera (beeld en geluid).
tenzij het dus 1-richting is en gejammed werdpevepe schreef: Vóór men het kan buitengooien, of de stroom uitschakelen, is er reeds meermaals alarm geweest door deur/raamcontacten en bewegingsmelders.
slechte reden voor een alarm te kiezen, goede reden voor eigen veiligheid.pevepe schreef: maar voor mij zijn de koppelbare rookmelders zeer belangrijk.
stroomuitval: batterij van het alarm, uitgerust met simkaart, en een analoge telefoonlijn heeft ook eigen spanning. dus werkt perfect verder.pevepe schreef: Vergeet niet dat veel zeer dure professionele installaties ook via de modem naar de meldkamer gaan. Bij stroomuitval heb je daar ook niets aan. Bovendien ben je dan ook maandelijks ongeveer 65€ kwijt aan de installateur/meldkamer.
65 euro is trouwens érg hoog, meldkamer kost je ongeveer 30 / maand (maar dat vind ik persoonlijk inderdaad ook nog meer als genoeg)
gelukkig is meldkamer dan ook niet verplicht
de meeste... daarom dus dat ik het me afvraag of dat in DIT geval ook zo is.Tim.Bracquez schreef:@bruma: De meeste systemen hebben dit en kan je instellen (timeout). Dus jammen kan je doen en de centrale gaat ook afgaan.
er is niets ergers dan DENKEN dat je veilig bent - een vals gevoel van veiligheid is erger dan geen veiligheid.
euh, en hoe denk je dan aangesloten te zijn op de coax? gegarandeerd als het ondergronds is dat er paddestoelen staan.pevepe schreef:Het doorknippen van de coax is uitgesloten: ondergronds en hier staan geen paddestoelen.
je hebt 3 netten: paddestoelen (ondergronds), gevelnet, en bovengronds.
heu... dus een toestel dat niks met veiligheid te maken heeft vind je minder veilig op wifi dan iets dat je moet beschermen?pevepe schreef:Ik zie in een laptop, tablet of smartphone op wifi veel meer risico dan een alarmcentrale op wifi.
beetje doortrekken in mijn gepatenteerd absurde manier: je deur laten openstaan omdat die een slot heeft en de sleutel er toch niet op zit...
-
- Elite Poster
Laatst gelezen als commentaar op een aanbieding van gekoppelde rookmelders: "nooit meer, als er 1 melding maakt beginnen ze alle te tuuten om hoorndol van te worden en dan begint de zoektocht naar welkeen de oorzaak is en dit is meestal in het midden van de nacht, leuk als je kids hebt."
Sent from my D6000 using Tapatalk
Sent from my D6000 using Tapatalk
Laatst gewijzigd door bruma 13 sep 2016, 19:36, in totaal 1 gewijzigd.
- Splitter
- Elite Poster
dat vind ik dan weer leuk aan de nest protect... die zegt je wel welke er in alarm is gegaan en een boel andere leuke zaken...
alleen vind ik daar de prijs wat "scherp" van.
@pevepe: leuke linkjes
in belgie/europa veel minder/niet van toepassing (wegens alarmmelding bij tamper):
@pevepe: leuke linkjes
in belgie/europa veel minder/niet van toepassing (wegens alarmmelding bij tamper):
-
- Plus Member
Je spreekt hier over melders die onderling aan mekaar gekoppeld zijn en niet over melders die individueel aan een centrale gekoppeld zijn.bruma schreef:Laatst gelezen Al's cimmentaar op een aanbieding van gekoppelde rookmelders: "nooit meer, als er 1 melding maakt beginnen ze alle te tuuten om hoorndol van te worden en dan begint de zoektocht naar welkeen de oorzaak is en dit is meestal in het midden van de nacht, leuk als je kids hebt."
Bij een alarm krijg je van de centrale de exacte locatie van de melder meegedeeld, en maken de andere melders geen lawaai.
@splitter,
Als ik zeg dat de coax ondergronds zit en dat er geen paddestoelen staan dan is dat zo.
De coax gaat ondergronds naar een paal die 50 meter verder staat, aan de paal omhoog in een stalen buis van 4 meter, waar van 5 andere huizen ook de kabels omhoog gaan. Een inbreker moet dan een ladder bijhebben en de 6 kabels doorknippen om zeker te zijn dat hij mijn kabel heeft.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ik moest meteen aan deze denkenSplitter schreef:dat vind ik dan weer leuk aan de nest protect... die zegt je wel welke er in alarm is gegaan en een boel andere leuke zaken...
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Niettemin, dat of iets vergelijkbaar zou ik toch willen voorzien in huis, dan telt de vraag nog batterij of stroom.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 47 keer
Alsof het die inbreker iets uitmaakt dat andere huizen zonder tv/internet zitten... Die snijdt gewoon de hele stalen buis door.De coax gaat ondergronds naar een paal die 50 meter verder staat, aan de paal omhoog in een stalen buis van 4 meter, waar van 5 andere huizen ook de kabels omhoog gaan. Een inbreker moet dan een ladder bijhebben en de 6 kabels doorknippen om zeker te zijn dat hij mijn kabel heeft.
P.
- Splitter
- Elite Poster
goed, maar dan is het dus niet echt ondergronds hé, en meestal is er onderaan de paal ook wel wat speling en/of is die 'stalen buis' niet meer dan een tegen de paal vastgemaakt stukje ijzer dat je ook gewoon kan lostrekken... of een inbreker zover gaat is dan weer een andere vraag.pevepe schreef: @splitter,
Als ik zeg dat de coax ondergronds zit en dat er geen paddestoelen staan dan is dat zo.
De coax gaat ondergronds naar een paal die 50 meter verder staat, aan de paal omhoog in een stalen buis van 4 meter, waar van 5 andere huizen ook de kabels omhoog gaan. Een inbreker moet dan een ladder bijhebben en de 6 kabels doorknippen om zeker te zijn dat hij mijn kabel heeft.
je moet natuurlijk de afweging veiligheid/waarschijnlijkheid maken... anders eindig je in zo'n oplossing: http://www.bitrebels.com/lifestyle/worl ... ie-bunker/
jezus, ik zou gek worden (maar die kerel dus blijkbaar ookMClaeys schreef:Ik moest meteen aan deze denken![]()
Niettemin, dat of iets vergelijkbaar zou ik toch willen voorzien in huis, dan telt de vraag nog batterij of stroom.
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
maar ik vind de prijs voor nest te hoog, en ik kan gewoon koppelen aan mijn alarm ook... maar dan zijn de "intelligente functies" er natuurlijk niet,
en die zou ik toch leuk vinden (indien not buggy)
in het midden van de nacht? ten eerste kan je wat stillers gebruiken en ten tweede: probeer het eens? 2 minuutjes een slijpschijf in het holst van de nacht?pevepe schreef:Met een slijpschijf de buis doorsnijden: iedereen komt buiten. Een beetje realistisch blijven hé.
je zal hoogstens wat mensen doen omdraaien en vloeken, that's about it.
- FabriFibra
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
De aansluitingen hebben allemaal een sticker met het huisnummer erop, hij/zij zal ze dus niet allemaal moeten doorknippen. Maar moet wel de paal in klimmen wat niet abnormaal lijkt moest hij met een bestelwagen komen en er een sticker van Telenet op plakken...pevepe schreef: Een inbreker moet dan een ladder bijhebben en de 6 kabels doorknippen om zeker te zijn dat hij mijn kabel heeft.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/5698115899.png)
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/5698115899.png)
-
- Plus Member
De laatste posts zijn wel extreem ver gezocht. In het echte criminele en terroristische milieu zal dat wel toegepast worden, maar niet bij de huis-tuin- keuken inbraken in een woonwijk. Daar komt men meestal met een breekijzer, schroevendraaier of gaatjesboor: vlug binnen en vlug weg.
Mijn originele vraag was wel of iemand ervaring heeft met Smanos W020.
Mijn originele vraag was wel of iemand ervaring heeft met Smanos W020.