Veranderen van webhost

Plaats reactie
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Goedenavond forumleden,
even de situatie schetsen. Mijn dochter wil graag van webhost veranderen. Ze zit nu bij digital ocean en wil naar een Belgische webhost.
Nu heeft ze de melding gekregen bij de omschakeling dat ze de FTP gegevens ( wat dat ook mag zijn) moet doorgeven aan haar nieuwe host.
Ze heeft deze opgevraagd bij digital ocean maar ze kunnen of willen ze niet geven. Ondertussen heeft ze wel een handleiding gekregen hoe deze op te vragen.
Is er nu iemand op het forum die ons hier kan bij helpen? We willen dit zelf laten doen tegen betaling aangezien we geen oplossing vinden.
In bijlage stuur ik een link naar de vraag van mijn dochter in het forum.
Alvast bedankt aan iedereen die hier bij kan helpen. Mijn dochter ( en ik ook) zullen je dankbaar zijn.
https://www.digitalocean.com/community/ ... -filezilla
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Digitalocean zijn cloud servers... Dus zij beheert de servers in principe (?)
Nuja, het is echt niet de grote moeite om het te doen... Wat heeft je dochter qua gegevens?

Sent from my A0001 using Tapatalk
skindred
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 dec 2005, 14:32
Bedankt: 6 keer

Ik kan je zeker https://www.combell.com/nl/combell-mover aanraden.
Let wel dat ze niet van de goedkoopste zijn, maar ze zijn het meer dan waard.
Hun pakketten kan je vinden op de homepage https://www.combell.com/nl/
en meer info over de support op https://www.combell.com/nl/support

24/7 support en ze verhuizen voor jou je site zonder meerkost!
Als je datgene wat je aanbiedt serieus neemt, dan moet je zeker Combell overwegen.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dima_2005 schreef:Digitalocean zijn cloud servers... Dus zij beheert de servers in principe (?)
Nuja, het is echt niet de grote moeite om het te doen... Wat heeft je dochter qua gegevens?

Sent from my A0001 using Tapatalk
Ze heeft al de login gegevens van haar host. Als je mij kan zeggen welke gegevens je juist nodig hebt stuur ik ze door in een prive bericht.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

euh, van wat ik kan lezen heeft ze al een nieuwe webhost gekozen?
en vragen die de ftp login gegevens?

... dan moet ze niets doen behalve de gegevens doorgeven aan haar nieuwe webhost!

dus: server, gebruikersnaam, wachtwoord... en uit wat ik hier en op het andere forum kan opmaken, zijn die gegevens door jullie wel gekend?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ze gaat naar Combell en die gaan de verhuis regelen. Het enige dat deze mensen nodig hadden was haar FTP gegevens.
Dus ik vermoed haar logingegevens?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

euh... ik ga een andere vraag stellen: wie heeft voor haar in het verleden digitalocean in orde gebracht?
want ik begin te denken dat dat niet door jullie gedaan was, en dat het ook eigenlijk niet de "juiste" oplossing was voor jullie...

ik heb nu niet dadelijk ervaring met digitalocean, maar je huurt daar in feite geen webhosting maar een virtuele server,
die al dan niet geconfigureerd is?
dan moet je ERGENS ofwel een controlepaneel hebben met "ftp" gegevens ofwel moet dat er ooit op gezet zijn geweest en die gegevens ergens anders zijn.

hoe/door wie is de huidige website op internet gezet?

als je me een PM stuurt met de gegevens die je hebt, kijk ik wel even hoe het zit met de ftp... dat is maar een paar minuten werk anyway
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Die digital ocean werd opgezet door een persoon in America waar mijn dochter mee in contact is gekomen.
Alle gegevens hebben we hier thuis, Dima op het userbase forumgaat morgen voor mij alle informatie doorsturen die ik nodig heb voor aan Combell te geven.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Zoals gezegd, het gaat hier in feite over twee verschillende dingen. Poging om wat duidelijkheid te scheppen:

DigitalOcean
DO geeft je een virtuele server. Dit wil zeggen dat je een heel besturingssysteem ter beschikking krijgt (Linux in dit geval). Hiermee liggen alle mogelijkheden open. Je kan er op programmeren, berekeningen op laten draaien, of zoals in dit geval een webhost van maken. Merk op: 'van maken'.
In dit scenario sta je zelf in voor het beheer van die web host. Dingen als FTP dien je dus zelf in te stellen.
Waarschijnlijk is dit door iemand anders gedaan? Probeer in eerste instantie die persoon eens opnieuw te contacteren.

Combell
Een web host regelt heel het server-aspect dat je bij DO zelf moet doen voor jou. Wat je ter beschikking krijgt is een 'mapje' op hun server, waarin je jouw website kan plaatsen. Verbinden naar dat mapje doe je in veel gevallen met FTP. Dat is een bestandsoverdrachtprotocol waarmee je bestanden op je webhost kan plaatsen.
Zij vermoeden waarschijnlijk dat je website nu ook op een gewone webhost staat, en je er dus ook via FTP moet naar verbinden. Daarom vragen zij die gegevens, zodat zij kunnen aanmelden op je huidige webhost en alles kopiëren naar hun.
Dit is hier niet mogelijk omdat het als het ware een hele server betreft.

Vraag is nu natuurlijk wat de simpelste manier is op dit op te lossen. Ik zou eerst proberen de persoon die het toen geregeld heeft opnieuw aan te spreken, hij heeft immers alles ingesteld destijds en weet normaal wel hoe de vork aan de steel zit.
Een andere mogelijkheid is om de gegevens van DO door te geven aan Combell. De manier waarop je naar DO verbindt, SSH, kan je ook gebruiken als SFTP. Hiermee kunnen zij de bestanden uit je server halen en overzetten. Vraag is of ze dit gaan willen doen.

Moest het echt niet lukken, wil ik ook wel eens een kijkje nemen als je de gegevens van DO doorstuurt. Op die manier kan ik eventueel FTP inschakelen en de gegevens die je dan aan Combell moet geven bezorgen.

EDIT:
fieldoxide schreef:Alle gegevens hebben we hier thuis, Dima op het userbase forumgaat morgen voor mij alle informatie doorsturen die ik nodig heb voor aan Combell te geven.

Dan is mijn voorstel al niet meer van toepassing natuurlijk. Succes met de verhuis van je webhost nog!
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik wil iedereen al bedanken voor de feedback die ik tot hier toe heb gekregen. :lol:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

butskristof schreef: DO geeft je een virtuele server. Dit wil zeggen dat je een heel besturingssysteem ter beschikking krijgt (Linux in dit geval).
:nono: ook FreeBSD tegenwoordig
butskristof schreef: Hiermee liggen alle mogelijkheden open. Je kan er op programmeren, berekeningen op laten draaien, of zoals in dit geval een webhost van maken. Merk op: 'van maken'.
Tegenwoordig kan je ook kant-en-klare LAMP of drupal of joomla droplets etc gewoon deployen hoor.
butskristof schreef: Wat je ter beschikking krijgt is een 'mapje' op hun server, waarin je jouw website kan plaatsen. Verbinden naar dat mapje doe je in veel gevallen met FTP.
FTP is nogal deprecated niet? SFTP of SCP...
butskristof schreef:
Een andere mogelijkheid is om de gegevens van DO door te geven aan Combell.

Code: Selecteer alles

3.18 Subscribers shall utilize proper security protocols, such as setting strong passwords and access control mechanisms, safeguarding access to all logins and passwords, and verifying the trustworthiness of persons who are entrusted with account access information.
butskristof schreef:
De manier waarop je naar DO verbindt, SSH, kan je ook gebruiken als SFTP. Hiermee kunnen zij de bestanden uit je server halen en overzetten. Vraag is of ze dit gaan willen doen.
Op basis van wat zouden ze dat weigeren (los van de legal talk hierboven)? Als je login, passwd en directory van de files geeft, is er niet veel meer aan?

Anders wel een knappe en accurate uitleg :thumbs:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Volledig gelijk op alles wat je aanhaalt!
Ik probeerde het alleen een beetje simpel samen te vatten voor de TS en niet te ver uit te wijden in details.

Ik blijf ook liefst zo ver mogelijk weg van FTP, security is nogal een mop.. Omdat de TS sprak over FTP waar Combell achter vroeg ging ik hier maar even van uit.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Beste forumleden,
Dima_2005 heeft de gegevens kunnen ophalen. We hebben zonet een mail naar Combell gestuurd en de migratie gaat binnen de twee dagen gebeuren.
Ik zit hier nu met een zeer opgeluchte dochter. :-)
Bedankt voor alle feedback en hulp. Userbase 'the place 2 be'.
Plaats reactie

Terug naar “Development”