We hebben 2 elektrische garagepoorten, maar als het buiten donker is, zien we niet of die open of toe zijn.
De verlichting op de oprit/terras schijnt niet naar die poorten, dus het licht aan doen is ook geen oplossing.
Ik las ergens op een forum iemand met een gelijkaardig probleem (maar dan voor de kippendeur) en hij had het (is de deur nu open of toe) met een LED lichtje. Ik zoek ook zoiets, maar ik weet niet waar te beginnen.
Ik zoek dus een LED (wegens laag verbruik) lichtje dat ik aan de muur van de garage hang. Als ik dat nog zie, is de garage open, als ik het niet zie is de garage toe (of de elektriciteit uitgevallen

Maar "normale" LED lampen zijn of te krachtig (en dus teveel verbruik), of hebben een beam angle die ik niet nodig heb (en dus teveel verbruik voor wat ik maar zoek). Er is overal in de garage elektriciteit voorhanden, dus batterijen enzo is niet nodig.
Fall back scenario: cheap E17 socket met een (veel te krachtige) LED lamp in, aangesloten op een tijdschakelklok (zodat het niet brand overdag, wanneer ik wel kan zien of de garage open dan wel toe is).