Een wat ouder familielid is na een heelkundige ingreep naar een herstellings- en verzorgingstehuis gegaan. Omdat hij al wat ouder is - en zijn fijne motoriek niet meer zo goed is - kan hij geen GSM gebruiken, vaste telefoon is echter geen probleem. Het tehuis heeft wel een zeer goed openbaar wifi netwerk voor de bewoners, maar geen vaste aansluiting voor een PC.
Is het mogelijk om een fritzbox, via het openbaar wifi te verbinden met het internet en dan via een voip provider hem aan een vaste telefoonlijn te helpen?
Ik heb nog een ongebruikte Fritzbox 7170 liggen die ik daarvoor kan gebruiken.
Frizbox gebruiken om via openbaar wifi ovh lijn te gebruiken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Zal denk ik niet direct lukken via de fritzbox maar je zal er een goedkoop access point moeten tussenplaatsen die het WiFi signaal op pikt en deze dan naar de fritzbox stuurt.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Geen idee of dit mogelijk is met een 7170 (oude firmware), maar bij de huidige Fritzbox is er een optie "Internet via WLAN".
Voorwaarde is dat de WLAN beveiligd is (WPA/WPA2). Op een niet-beveiligde of openbare Hotspot (inloggen via portal) werkt dit niet.
Dit zal perfect gaan voor uitgaande gesprekken. Voor binnenkomende gesprekken kan het wel eens problematisch zijn omdat je geen toegang hebt tot de routers (openhouden van de nodige poorten).
In dit geval zal het inderdaad nodig zijn om een accesspointje (ingesteld als " WLAN cliënt") voor te schakelen.
Een simbox zou ook een goede oplossing zijn, en bedrijfszekerder.
De bejaarde kan zijn vertrouwd analoog toestel verder gebruiken, maar belt via het GSM netwerk.
Voorwaarde is dat de WLAN beveiligd is (WPA/WPA2). Op een niet-beveiligde of openbare Hotspot (inloggen via portal) werkt dit niet.
Dit zal perfect gaan voor uitgaande gesprekken. Voor binnenkomende gesprekken kan het wel eens problematisch zijn omdat je geen toegang hebt tot de routers (openhouden van de nodige poorten).
In dit geval zal het inderdaad nodig zijn om een accesspointje (ingesteld als " WLAN cliënt") voor te schakelen.
Een simbox zou ook een goede oplossing zijn, en bedrijfszekerder.
De bejaarde kan zijn vertrouwd analoog toestel verder gebruiken, maar belt via het GSM netwerk.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- TanknaT
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Een 7170 valt dus af, ik ga nog wel eens een proef doen met een moderner (?) type, een 7340 die ik ondertussen verworven heb. Het idee hiervoor had ik eigenlijk gehaald bij een vroegere post van philippe_d (kan hem echter niet terugvinden) die dit blijkbaar al eens gedaan had op een exotische vakantiebestemming.philippe_d schreef:Geen idee of dit mogelijk is met een 7170 (oude firmware), maar bij de huidige Fritzbox is er een optie "Internet via WLAN".
Dit is inderdaad de beste oplossing. Ik had hier nog nooit van gehoord, maar na wat zoeken merk ik, dat dit reeds eerder verschillende keren aan bod is gekomen op het forum. Op Amazon heb ik een interessante tweedehands koop gevonden, maar de verkoper levert niet in Belgie. Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem, zoals leveringsadres in Duitsland en daarna doorzenden naar mijn adres? Uiteraard geheel op mijn kosten en risico.philippe_d schreef: Een simbox zou ook een goede oplossing zijn, en bedrijfszekerder.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zoek eens op e-bay naar Sagem RL300 Voicebox, Vodafone RL 500 etc...
Je zal een ruime keus hebben.
Vraag wel de garantie dat het toestel niet SIM locked is (Vodafone).
Je zal een ruime keus hebben.
Vraag wel de garantie dat het toestel niet SIM locked is (Vodafone).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 35 keer
Deze zomer heb ik een RL500 gekocht via "Ebay kleinanzeigen". Dit is vergelijkbaar met Kapaza bij ons.
Mijn RL500 is de ZTE versie en werkt uitstekend.
Mijn RL500 is de ZTE versie en werkt uitstekend.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M