Dataplafond van 20 GB aangepast naar 12 GB?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
lekkerkoek
Starter
Starter

Ik gebruik al enkele jaren Internet On Mobile (nu Tempo Giga), en heb altijd al een plafond van 20 GB data gehad. Als ik bijvoorbeeld 1 GB had verbruikt en nog maar 19 GB over had, en ik herlaad voor €15, dan kreeg ik geen 23 GB maar kon ik maar tot 20 GB gaan.

Omdat ik elke maand bijna nooit meer dan 750 MB verbruik, maar ik wel elke 30 dagen moet opladen om mijn 20 GB niet kwijt te spelen, kies ik altijd voor €10. Dan ga ik sowieso weer terug naar 20 GB (want +750 MB) en 20.000 SMS'en, en moet ik maar 10 euro betalen per maand.

Afgelopen donderdag was het weer tijd om te herladen, en ik heb er weer €10 opgezet, alsook €10 op de kaart van mijn moeder (ze heeft ook Internet On Mobile en gebruikt ook maar iets van een 500 MB maar stond ook op 20 GB). Ik heb niet gecontroleerd of ik effectief weer op 20 GB stond want dat is altijd wel zo, dus why check?

Vandaag krijg ik telefoon van mijn moeder en ze zegt dat er 8 GB afgegaan is van haar kaart. Ik besluit mijn aantal gigabytes ook eens te checken, en warempel, ook ik sta op iets minder dan 12 GB. :x :x :x :x :x

Afbeelding

Ik heb gebeld naar Orange en gevraagd waarom ze 8 GB en 8000 SMS'en van mijn kaart hebben gestolen, en ze zeggen dat 12 GB / 12.000 SMS'en de nieuwe limiet is.

Nou, lekker hoor, zomaar eventjes 8.000 MB kwijt + een cap van 12 GB er op. Ik vond het altijd wel handig om 20 GB te hebben, voor het geval ik toch eens ergens iets heel groots wou downloaden (een film streamen of een grote game downloaden etc.). Ik gebruikte de 20 GB zeer zelden maar het was gewoon leuk om te weten dat het er is mocht je het ooit eens nodig hebben...

Waarom besluit Orange om achteruit te gaan i.p.v. vooruit? :evil:
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Heb dat vandaag ook moeten vaststellen. Had net geen 13 gb op kaart. Herladen voor 10 Euro en plots maar 12 gb na herlading beschikbaar. Sms inderdaad ook teruggevallen van 19.800 naar 12.000.
Snap hen wel een beetje dat ze dit doen maar echt klantvriendelijk noem ik het niet ...
lekkerkoek
Starter
Starter

Inderdaad! Ze konden toch op zijn minst een SMS gestuurd hebben met de waarschuwing om alles boven de 12 GB op te gebruiken omdat het binnenkort zou wegvallen. Ze sturen anders wel voor de minste scheet een SMS en nu lappen ze ons dit. :?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik vraag mij af hoeveel mensen het echt weten dat je bij Orange kan cumuleren...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Vaganzza schreef:Ik vraag mij af hoeveel mensen het echt weten dat je bij Orange kan cumuleren...
Als je altijd op tijd oplaadt of een auto-reload hebt zie je het zoiezo verschijnen bij het raadplegen van het saldo he
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
IYZY
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

En ze zeiden dat ze niets gingen aanpassen.…
Ik vind het een jammere wijziging.

Ik denk zelf dat de limiet niet eens werd toegepast bij mij (of toch niet tot 20 GB).
Ik had een keer 5 keer in 1 week herladen, en had 23 GB (5 * 4 GB + 3 GB dat ik nog overhad).

Het *is* in ieder geval nog steeds cumuleerbaar en nog steeds leuk voor degene die hun data in de vorige maand niet helemaal hebben opgebruikt…
Blond doesn't mean stupid :roll:
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

En hebben jullie de moeite gedaan om Orange hier even mee te confronteren? Ben wel benieuwd wat hun reactie was.

Best op twitter of op FB doen :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Flippi
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Over het feit dat je kon cumuleren tot 20 GB en trouwens nu nog altijd tot 12 GB kun je alleen maar blij zijn, want zowel op hun website als op hun infofiche schrijft Orange dat sms'jes en data de herlaadbonus is die 31 dagen geldig blijft na herladen. Dat stond er ook al toen het nog Internet on Mobile was.

Dus eigenlijk mag je blij zijn dat er na je laatste herlading niet gewoon 750 MB stond i.p.v. 12 GB.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

+1
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”