Youtube Red

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

Zijn er hier mensen die een abonnement hebben op Youtube Red? Is momenteel enkel beschikbaar in de USA en Australië geloof ik.
Naar het schijnt zou je via VPN kunnen subscriben en er gebruik van maken.
Ben vooral geïnteresseerd in het offline bekijken van filmpjes. Er zijn hiervoor wel alternatieven maar dat is nogal een gedoe.
crackjack
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 24 keer

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Er zijn tonnen aan sites en aan FF addons die dat kunnen, en zo omslachtig zijn de meesten niet.

Geen idee of youtube red via vpn genomen kan worden (mss filteren ze op adres van de CC?).

Ik ben ook niet van plan het te nemen want ik weiger te betalen voor een recht dat ik gratis heb.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Ik heb een gratis proefmaand YouTube Red genoten, inderdaad aangemeld via een vpn-dienst. Ik heb toen enkele gratis films binnengehaald die ik nog steeds kan bekijken.

Heb het zelf opgezegd, dus weet ik niet of mijn CC aanvaard zou geweest zijn mocht ik overgegaan zijn op een betalend abonnement.

Heb nu ook op dezelfde manier een Play Family-abonnement geregistreerd, maar ook nu zonder betalend abonnement van 15$. De andere familieleden moesten zich ook via vpn aanmelden om geregistreerd te worden.

Ik heb nog een chromecast audio liggen die ik kan claimen voor een proefabonnement van 3 maanden Play All Access.
Eerst die gebruiken en dan zien we wel of ik toch een betalend abonnement ga afsluiten.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

ITnetadmin schreef: Ik ben ook niet van plan het te nemen want ik weiger te betalen voor een recht dat ik gratis heb.
Welk recht? Het bekijken van video's van een commerciële organisatie? Zijt content dat het al zo lang gratis is geweest.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Als zealles achter een betaalmuur zouden steken, zouden ze de 'contentmakers' (diegene die geen vergoedingen krijgen van youtube, en dat zullen de meeste zijn) een ferme hak zetten .
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Iedereen kan zich opgeven om video's te monetizen, dus ik zie niet in welke hak ze zetten aan de contentmakers. Wanneer Red voor elk land beschikbaar is zal ook iedere maker daar aan kunnen deelnemen. De vraag is wat mensen gaan doen, gaan ze voor Red betalen of gaan ze massaal naar een ander platform?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Dafke schreef:
ITnetadmin schreef: Ik ben ook niet van plan het te nemen want ik weiger te betalen voor een recht dat ik gratis heb.
Welk recht? Het bekijken van video's van een commerciële organisatie? Zijt content dat het al zo lang gratis is geweest.
Het recht op thuiskopie, uiteraard.

Ik mag van een "geoorloofde bron" altijd een thuiskopie maken.
Ik ga dus niet betalen om youtube filmpjes die ik gratis kan bekijken ook te mogen downloaden.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Op die manier geef ik je gelijk ;)
Als youtube alle populaire content-makers achter een betaalmuur gaat steken..dan zal er wel een andere klaarstaan om het gratis cirtcuit over te nemen.. dus het zal wel 'deels' zijn :)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

Het was niet de bedoeling om een discussie over paywalls te starten.
Ik had er ook moeten bijvertellen dat het offline gebruik voornamelijk voor mijn smartphone zou zijn. Ik ken wel al die tooltjes waarmee je Youtube filmpjes kan downloaden, maar dan moet je ook nog telkens manueel gaan syncen enz.
Dat soort onzin hou ik mij niet meer mee bezig. De tijd die ik ermee bespaar en het gemak is mij veel meer waard dan ~10EUR / maand. Daarom dat ik ook al jaren Spotify premium gebruik.
lukadad schreef:Ik heb een gratis proefmaand YouTube Red genoten, inderdaad aangemeld via een vpn-dienst. Ik heb toen enkele gratis films binnengehaald die ik nog steeds kan bekijken.
Bepaalde reden waarom je het abo niet verder genomen hebt?
Moest je voor het eigenlijke gebruik ook steeds de VPN aanzetten?
lukadad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Het was meer als 'proof of concept'. Ik wou gewoon eens die YouTube Red uitproberen. De extra content die beschikbaar is bij YouTube Red sprak mij evenwel niet echt aan.
Het reclamevrij kijken op YouTube was dan weer wel aangenaam.
Had eerlijk gedacht dat Google het ook in onze contreien ging uitbrengen.

Het registreren bij YouTube Red moest enkel via vpn. Daarna had ik nooit problemen om de content te bekijken, maar ik sloeg die ook nooit op om offline te bekijken.

Het op de achtergrond afspelen en offline opslaan lukt blijkbaar niet als je niet in de USA bent. Je hebt dus toch een vpn-verbinding nodig als je de content wil opslaan. En het blijft maar 30 dagen beschikbaar, zonder vpn.
Bron : https://support.google.com/youtube/topic/6305525
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Hm. Ik heb toch ook geen reclame in m'n Youtube, en bewaar wat ik wil met iSkysoft iTube studio...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Als youtube perse premium content wil aanbieden mogen ze dat gerust proberen.
Ik zeg alleen maar dat ikzelf 1) weinig tot geen last heb van ads, wss door het gebruik van adblockers, en 2) ik youtube videos download via sites of browser addons, en 3) dat bovenstaande twee dingen perfect legaal zijn, en ik daar dus niet speciaal voor ga betalen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

adblockers kunnen inderdaad de reclame op YouTube blokkeren. Men is echter wel aan het experimenteren om deze reclame mee in de videostream zelf te sturen zodat dit niet meer mogelijk is (al is dat nog redelijk ver weg denk/hoop ik)
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Veel hangt af van hoe YouTube hun ads gaat pushen.
Hoe harder je pusht, hoe meer users het gaan blokkeren.
Als ik morgen geen musti filmpjes meer kan opzetten voor mijn kinderen, omdat YT er per sé ads voor Peugeot wil doorproppen (wat YT prima kan en mag doen), dan zoek ik naar alternatieven.
- Casten vanuit Opera die de ads blokkeert.
- Op voorhand downloaden en casten vanuit een offline ap

Nu is de reclame in YT op mijn telefoon zelf nog niet overdreven, maar als ze gaan overdrijven, zijn er nog wel uitwijkmogelijkheden.

Dat is ook altijd mijn reactie op adblocker-discussies:
- aanbod regelt de vraag: als er op DeStandaard of op Tweakers paginavullende advertenties staan (rond de echte content), liefst bewegend en met muziek als je er met een muis over komt: ja dag Jan. Blokkeren die handel! Kleine, discretere banners en logo's: ach ja. Maar er wordt zo hard gepusht dat je gewoon nauwelijks nog tot de content geraakt.
- als er via ads constant malware en andere viezigheid verspreid wordt, probeer me dan eens te overtuigen om zonder voorbehoedsmiddelen te gaan surfen?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”