Roygenz schreef:Ik rij het land rond met BASE, veelal met audiostream op en dat werkt perfect. Ik moet wel regelmatig 4G forceren via een tooltje op Android, want bij BASE schakelt men heel snel terug naar 3G of EDGE, terwijl je nog perfecte LTE ontvangst hebt...
Dank je! Natuurlijk, iedereen de raad geven om je telefoon op 4G te forceren... Dit kan zelf niet zonder extra tools...
Als je naar 3G/2G gaat, heeft je telefoon daar vaak wel een reden voor (vaak ook voor de batterij). Een iPhone doet dit bij band 3 al vanaf 2 'bolletjes' om te vermijden dat je plots zonder verbinding valt (omdat het bij die frequentie mogelijk is dat je enkele meters verder helemaal geen bereik meer hebt).
proximusboyke schreef:Nogmaals bewezen kwaliteit kost geld !!!!
Van dat principe zijn we in dit gezin ook, maar dit is toch niet altijd 100% waar.
Zo kan ik je hier veel voorbeelden geven, van onze huishoudtoestellen, tv's en radio's tot de favoriete slippers van mijn man, van een degelijk merk.
Zo veel dingen worden slechter gemaakt omdat het snel moet gaan, zo goedkoop mogelijk moet, en soms met opzet zelf minder degelijk wordt gemaakt.
Om nu op jouw voorbeeld in te gaan: ruim 2 jaar geleden was Mobistar relatief duur, en hadden ze enkel een ronduit slecht 3G-netwerk.
BASE was goedkoper, én beter. Door omstandigheden waren ze nu even gestopt met investeren.
jantje81 schreef:Als ik dat hier zo lees lijkt het wel alsof het netwerk van Base totaal onbruikbaar is ...
Nu ja, de ervaringen kunnen per locatie wel enorm verschillen, natuurlijk...
jantje81 schreef:Base heeft (zonder MVNO's) meer dan 3 miljoen klanten ...
Hier kan ik iets over zeggen, maar dat kan heel racistisch klinken, en ik ben net degene die tegen racisme is op elk vlak.
Maar ik zal het zo zeggen: Lycamobile kan ook miljoenen klanten hebben.
jantje81 schreef:Speedtest, boerenbuiten (Westmalle), zonet ...
Yay, een speedtestje! Superhard bedankt!
jantje81 schreef:Ik weet niet wat Orange en Proximus hier halen maar zelfs al is het het dubbele, veel nut zal dat niet hebben op een mobiele telefoon.
Ik denk dat je zelf minder dan de helft haalt, als het op den boerenbuiten is. En *eigenlijk* is dat net beter, want dan heb je meer bereik, en ook binnenin gebouwen bereik. Dit is duidelijk 1800 MHz, en héél snel natuurlijk, maar helaas daardoor minder stabiel, en minder bereik (ook binnenshuis).
Bedankt voor je review!
jc_dnl schreef:Op de snelwegen gaat het iets slechter maar de verbinding is stabiel, bijna altijd H+. Zelfs Edge is bruikbaar - ik rij met Waze en de app werkt.
In mijn ogen is het echt raar om blij te zijn met 3G

, maar dat zal komen omdat de 3G van Orange (op lage frequenties) niet bliksemsnel is.
Not about that life anymore... En naar de tijd waarin je moet ondervinden dat je 2G-verbinding eigenlijk best bruikbaar is, keer ik liever niet terug.
Dat vind ik voor 2016 niet oké. :o
jc_dnl schreef:Nadeel bij MV: als je belt, is er geen data verbinding.
Vaganzza schreef:Ik ben er heel zeker van dat het inderdaad geen dataverbinding meer hebt als je belt. Heb het zowel op Android als iOS.
Dit herinner ik me niet meer... Ik dacht dat je gewoon via 3G kon bellen, maar dat is wel jammer, dan...
Ik bel zo vaak terwijl de persoon waarmee ik bel bijvoorbeeld informatie nodig heeft, dat ik dan opzoek op m'n laptop (dat de dataverbinding van mijn iPhone gebruikt). Dit is gewoon basic geworden voor mij via Orange, en zou iets zijn dat ik niet meer kan missen...
Het is toch ook niet van deze tijd om te moeten zeggen "wacht, ik bel je over 2 minuutjes terug"...
Vaganzza schreef:Ik rij ook op vele plaatsen in Vlaanderen rond en Base loopt wel achter qua verbinding op Orange (vandaar mijn mifi met IOM). Ook Proximus kon mij eigenlijk niet bekoren in de omgeving waar ik woon. Vaak had ik maar Edge terwijl ik met Base en Orange 3G of 4G had. Echt de omgekeerde wereld...
Tja, hangt af van de locatie...
Ik vraag me eigenlijk af of ze ook niet kunnen nagaan dat ze ergens enkel 2G/3G hebben op dezelfde manier dat ze jammers opsporen.
Als in een bepaald gebied iedereen op 2G zit, weet je toch genoeg?
Zo is hier een dorp waar Orange uitsluitend 2G heeft, hoewel ze zelf denken dat er ook 3G en 4G is volgens hun kaart. Letterlijk in heel dat dorp, enkel 2G... Valt zoiets niet op?
Goztow schreef:Base zal ook wel verbeteren nu ze telenet zijn geworden. Dan zullen de prijzen ook omhoog gaan. Nu kan je mss nog een slag slaan...
Awel, we vreesden er eerlijk een beetje voor dat het geen zin meer had, omdat het binnenkort toch allemaal in de handen van Telenet zit.
MV belooft (of beloofde) ook dat er niks veranderd voor hun, en hoewel ik hun contract niet ken, twijfel ik hiervoor.
Het contract kan zodanig flexibel zijn dat Telenet zo'n hoge prijzen vraagt, dat we noodgedwongen zullen moeten stoppen... Maar dat is het avontuur, zeker?
Mede daarom dat we nog steeds Orange prefereren. Wie weet valt het mee, en kunnen we net nu profiteren van de grote investeringen van Telenet in het BASE-netwerk...
BASE zelf was in ieder geval heel enthousiast en wou ons meteen bellen, alles bespreken, ... en een andere MVNO wou zelf dat we de dag erna naar het kantoor kwamen. Ik vraag me af hoe interessant wij kunnen zijn als zelf zij €40 aanrekenen voor 2GB... De instapkost voor de simkaarten was ook een te groot risico voor ons, maar misschien onderschatten we het wel...
Enfin, eerst kijken hoe het bij BASE zit, en misschien dat het i.c.m. de investeringen van Telenet wel meevalt, en hopen dat Orange ooit nog antwoordt.
Block schreef:Pols zeker eens bij uw gesprekken naar de upgrade van het Base netwerk. Telenet investeert om extra antennes bij te plaatsen om Base te verhogen naar de Telenet-kwaliteitsstandaard.
Thanks voor de tip! Dit waren we zeker van plan.

Naar een deal dat rond 2018 niet meer interessant blijkt te zijn, en eigenlijk alleen diende om de zakken van BASE een beetje te vullen tot zolang ze nog bestaan, zijn we ook niet op zoek...
johcia schreef:De enige plaats waar ik enkel Edge heb, is toevallig thuis, maar heb ik toch wifi. Anders heb ik 3G of 4G
Bedankt! Dat het op de trein onstabiel is, zoals sommigen aangeven, komt natuurlijk ook omdat de trein vaak sneller voortbeweegt dan goed is voor 3G of 4G op hoge frequenties, en omdat je in een metalen kooi zit.
Als BASE overal 3 x minder antenne's plaatst dan Orange en Proximus, begrijp ik dat je verbinding dan nog een stuk onstabieler is...
johcia schreef:Mijn werk-abonnement (Proximus) is onlangs van 15 MB naar 3 G gegaan, en nu gebruik ik die als hotspot in de auto (bellen en mobiel data (Waze) gaat niet gelijktijdig bij MV op mijn toestel).
Ja, met 15 MB ben je niet veel ... ?

En je bent al de derde die bevestigt dat bellen en data niet kan. Dat is wel iets dat ik niet prettig vindt.
Stel dat we toch dit netwerk gaan gebruiken, dan moeten we er toch 100% achter staan... Als je dan maar alleen maar LTE op band 3 hebt en zelf niet kan internetten terwijl je belt...
Hoe interessant zouden mensen ons aanbod zelf vinden als ze weten dat we het BASE-netwerk gebruiken? Ik denk dat dat voor velen hier zelf al een bummer zal zijn...