vorige week is hij gevallen. scherm gebroken, licht nog op, maar niet meer te bedienen...
offerte bij winkel laten maken:
125 € (maar blijkbaar met namaakscherm)
Dan naar motorola repair centrum (Dr. Mobile aka Dynafix belgium) opgestuurd. Kost 157 € (niet herstellen: 50 €)
laagste prijs online tegenwoordig: 355 €
http://www.expansys.be/motorola-moto-x- ... ck-282141/
2dehands kan je hem mss. wel al voor 240 € op de kop tikken....(dan is hij toch niet opengemaakt)
toestel eind vorig jaar op de markt gekomen.
https://nl.ifixit.com/Teardown/Motorola ... down/54988
Heb ooit al een laten herstellen, en was nadien nog slechter als ervoor, met blauwe strepen in LCD. Dan is het altijd discussie.....was het al ervoor of niet? Als zij nu herstellen, en nadien duiken er problemen op, dan mag je hem weer opsturen en telkens 14 dagen missen.
Dus nu a/h twijfelen. Motorola Ierland had gezegd 120 € +/-. Dan zou ik nog ok gezegd hebben...
en een note 7 zie ik ook wel zitten...(2dehands, daar nieuw te duur, nu heb ik toch een tijdelijke smartphone, dus niet dringend)
Iemand advies?
glas/lcd laten herstellen smartphone of niet? That's the question
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
repair centre (van Motorola doorgekregen!)
https://www.drmobile.eu/
Optie 1: Product repareren tegen opgegeven reparatieprijs: 157,70 €
Optie 2: Ongerepareerd retour
Ik kies ervoor om het product ongerepareerd retour te ontvangen tegen betaling van € 50,82 aan onderzoekskosten inclusief 21% BTW .
Optie 3: Product mag door Dynafix milieuvriendelijk verwerkt worden
Ik kies ervoor om kosteloos afstand te doen van het product (inclusief alle meegestuurde accessoires).
Zou optie 3 gratis zijn???
https://www.drmobile.eu/
Optie 1: Product repareren tegen opgegeven reparatieprijs: 157,70 €
Optie 2: Ongerepareerd retour
Ik kies ervoor om het product ongerepareerd retour te ontvangen tegen betaling van € 50,82 aan onderzoekskosten inclusief 21% BTW .
Optie 3: Product mag door Dynafix milieuvriendelijk verwerkt worden
Ik kies ervoor om kosteloos afstand te doen van het product (inclusief alle meegestuurde accessoires).
Zou optie 3 gratis zijn???
Laatst gewijzigd door satsurfer 02 aug 2016, 11:16, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Bij het lezen van 'dynafix' ging er een belletje rinkelen bij mij.
Eerste hit op google (op hun eigen website na), als je zoekt op dynafix:
https://nl-be.trustpilot.com/review/web.dynafix.com
Aangezien elke gsm maker met hun samenwerkt, kunnen ze het zich wel permiteren blijkbaar.
Eerste hit op google (op hun eigen website na), als je zoekt op dynafix:
https://nl-be.trustpilot.com/review/web.dynafix.com
Aangezien elke gsm maker met hun samenwerkt, kunnen ze het zich wel permiteren blijkbaar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
woow...bedankt blaatpraat....ziet er niet goed uit....
Heb wel niets kunnen wissen van mijn telefoon, daar hij niet meer bedienbaar was...al mijn codes staan in een worddocument (met een paswoordje) op de telefoon.
eens ingelogd:
"Afstand doen van het toestel. Geen kosten."
heb voor het laatste gekozen...
in 1 van die reviews:
"als EX medewerker ben ik natuurlijk al niet te spreken over dit bedrijf. Totaal geen communicatie. Maar telefoons repareren met nep lcd's van Xstrel en vervolgens deze als echt in rekening brengen is helemaal waardeloos. Je word als klant bezeikt, en bij een tweede reparatie nogmaals want dynafix repareert geen telefoon waar neppe onderdelen ( die ze er zelf in zetten ) in zitten.
Hier draait alles om geld, niet te geloven."
Bedankt iedereen voor de reacties....
Heb wel niets kunnen wissen van mijn telefoon, daar hij niet meer bedienbaar was...al mijn codes staan in een worddocument (met een paswoordje) op de telefoon.
eens ingelogd:
"Afstand doen van het toestel. Geen kosten."
heb voor het laatste gekozen...
in 1 van die reviews:
"als EX medewerker ben ik natuurlijk al niet te spreken over dit bedrijf. Totaal geen communicatie. Maar telefoons repareren met nep lcd's van Xstrel en vervolgens deze als echt in rekening brengen is helemaal waardeloos. Je word als klant bezeikt, en bij een tweede reparatie nogmaals want dynafix repareert geen telefoon waar neppe onderdelen ( die ze er zelf in zetten ) in zitten.
Hier draait alles om geld, niet te geloven."
Bedankt iedereen voor de reacties....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
satsurfer schreef:al mijn codes staan in een worddocument (met een paswoordje) op de telefoon.
Tip: vanaf nu gebruik je KeePass. Desnoods in combinatie met DropBox zodat je overal je paswoorden bij je hebt.
- tijs.vandenvester
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 10 keer
Twee jaar geleden zelfde gehad: schermpje op ebay gekocht voor +-25 euro en laten plaatsen door Mister Genius in Jette voor 35 euro. Er zijn enkele winkels in en rond Brussel, wel franstalig zoals je aan de website kan zien.
Provider: Proximus Internet Maxi - 100M/20M
Network: Pfsense firewall - Allied Telesis 8000GS/24 - Unifi AP-AC Lite
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Daarbij: ivm "namaak" schermen. Ze zijn allemaal namaak. Originele schermen worden niet verkocht, en enkel sommige officiele repair shops van de brands zelf hebben originele schermen liggen, maar daar betaal je voor een vervanging een gigantische prijs.
Meer nog: veel van die "namaak" schermen (ook gekend als 20-30€ schermen van ebay) zijn van identieke kwaliteit. En als je slechte ervaringen hebt gehad, ligt dat vaak niet aan het scherm, maar aan de installateur. En als je die zelf gekocht zou hebben, zou je direct een nieuwe ogpestuurd gekregen hebben (of een refund)
Meer nog: veel van die "namaak" schermen (ook gekend als 20-30€ schermen van ebay) zijn van identieke kwaliteit. En als je slechte ervaringen hebt gehad, ligt dat vaak niet aan het scherm, maar aan de installateur. En als je die zelf gekocht zou hebben, zou je direct een nieuwe ogpestuurd gekregen hebben (of een refund)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Klopt, toch al wat reparaties achter de rug en eigenlijk nog nooit last gehad met namaak. Slechts 1 keer, maar dat bleek omdat er verschillende reeksen van hetzelfde toestel waren en ze de foute hadden verzonden (was gratis recht getrokken ook).
Ik ga nooit voor de allergoedkoopste weliswaar en zoek de verkopers eerst wat op.
Zo enorm moeilijk is dat ook niet te vervangen, maar ik snap wel dat fabrikanten er een hoge prijs op zetten, die willen gewoon een nieuw verkopen en niet overstelpt worden met zo aanvragen.
Bij Apple vragen ze 150 Euro, je bent wel je data kwijt want ze geven een refurbished toestel terug, andere fabrikanten werken met een hersteldienst zoals bovenstaande, wat vaak miserie is. Meest tevreden geweest van de Nokia repair centers van vroeger, echte onderdelen, redelijke prijs, snel, helaas al wat jaren weg.
Ik ga nooit voor de allergoedkoopste weliswaar en zoek de verkopers eerst wat op.
Zo enorm moeilijk is dat ook niet te vervangen, maar ik snap wel dat fabrikanten er een hoge prijs op zetten, die willen gewoon een nieuw verkopen en niet overstelpt worden met zo aanvragen.
Bij Apple vragen ze 150 Euro, je bent wel je data kwijt want ze geven een refurbished toestel terug, andere fabrikanten werken met een hersteldienst zoals bovenstaande, wat vaak miserie is. Meest tevreden geweest van de Nokia repair centers van vroeger, echte onderdelen, redelijke prijs, snel, helaas al wat jaren weg.