Fritz!powerline 546e: taal user-interface van duits naar engels zetten

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Ik heb dus zopas een fritz!powerline 546e wlan set geïnstalleerd, maar de user-interface is duits.
Hoe kan ik deze naar engels zetten (of beter nog nederlands)?

Interface 546e.gif
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zwart
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jan 2014, 11:08
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

IK heb onder System een optie 'Region und Sprache', in mijn internationale 546e, en daar kun je Engels kiezen en nog een paar talen. Geen Nederlands. Jij hebt wellicht de Duitse versie? Misschien kun je, net als bij de Fritzbox, de internationale firmware installeren, met tooltjes waar andere mensen vast meer verstand van hebben.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Zwart schreef:Misschien kun je, net als bij de Fritzbox, de internationale firmware installeren, met tooltjes waar andere mensen vast meer verstand van hebben.
Weet iemand hoe dit in z'n werk gaat?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Fritzbox en aanverwante toestanden op dit forum: 1 adres, namelijk dat van philippe_d. Hij is dé FB referentie bij uitstek. Als hij het niet weet, dan weet niemand het.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik kan Jack hier alleen maar bijtreden: philippe_d is onze expert ter zake.
Zwart
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jan 2014, 11:08
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Hier staat de internationale firmware:

ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritz.powerline/english/

In het bijbehorende tekstbestand (hier: ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritz.powerl ... h/info.txt) staat dat je de Engelse versie krijgt als je bij de installatie een besturingssysteem in een andere taal dan Duits gebruikt. Heb je een Duits besturingssysteem, dan krijg je Duits.

Er is blijkbaar ook een Recovery Tool voor de Fritz!Powerline, voor als het verkeerd gaat:

https://nl.avm.de/service/fritzpowerlin ... erstellen/

Maar alles geheel op eigen risico. Gewoon beetje proberen...
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Die internationale firmware had ik al ergens gevonden (google) en ik heb geprobeert die via update van fritz!powerline te installeren maar het gaat/lukt niet er komt iets op te staan wat ik niet versta(duits lezen kan ik niet, vandaar dat ik engels wil installeren)

Nu hoop ik dat Phillipe_d me wat kan verder helpen.... Of dat iemand nog tips heeft....
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ITnetadmin schreef:Ik kan Jack hier alleen maar bijtreden: philippe_d is onze expert ter zake.
Dank voor jullie vertrouwen :-)
Sorry, ik was 2 weken op vakantie (Mallorca), en gezien het antwoord van Zwart (2de post in deze topic) 100% correct was, ben ik niet tussengekomen.

Je kan inderdaad geen internationale Firmware op een Duitse Fritz!powerline 546E flashen (en omgekeerd). Ook geen Firmware recovery.
Er moet een variabele "Firmware_version" gewijzigd worden van "avm" naar "avme", maar ik heb hier ook geen ervaring mee :(.

[EDIT]
Via het programma "RukernelTool" zou het volgens mij wel mogelijk moeten zijn om een internationale versie te flashen.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... el#p348072
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

philippe_d schreef:Via het programma "RukernelTool" zou het volgens mij wel mogelijk moeten zijn om een internationale versie te flashen.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... el#p348072

Dit ga ik es bekijken....

Bedankt
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Dit is een tutorial om duitse fritzbox naar internationaal te flashen...
Op een gegeven moment vraagt rukerneltool of ik wel zeker ben of ik deze voor powerline bestemde image wil flashen naar fritzbox....?? Dat is toch wat ik eruit vertaal... (ik kan geen duits)
Ik ben maar bang dat ik hiermee mijn fritzbox naar de Kl... help.
Of kan deze voor powerline bestemde software alleen maar op powerline geïnstalleerd worden???

Ik ga eerst nog wat googlen hierover vooraleer ik echt door ga met flashen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

seppe schreef:Ik ben maar bang dat ik hiermee mijn fritzbox naar de Kl... help.
Dit is inderdaad niet helemaal zonder risico.
Ik heb zelf al tientallen FritzBoxen met succes geflashed met RuKT, maar nog geen powerline :wink: .

Misschien helpt deze Nederlandstalige How-To?
Deze is wel al enkele jaren oud, maar er is aan de tool niet zoveel veranderd, het meeste zal wel ongeveer gelijk zijn.

Je moet wel de juiste Engelstalige firmware voor de Powerline 546E downloaden (118.05.30_int van 20.08.2015).
Gezien ruKernelTool geen mogelijkheid heeft om te controleren of deze firmware wel geschikt is voor uw box, moet U hier nogmaals bevestigen dat je de correcte Firmware gekozen hebt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
rvader
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2016, 12:29

Ik heb gisteravond mijn 540e van Duits naar Engelstalig gekregen.

Als je de recovery tool van AVM probeert, krijg je de mededeling dat je de verkeerde tool gebruikt. Met het aanpassen van firmware_version lukt het inderdaad! Heel belangrijk: Zet de firewall en virusscanner uit van je computer.

Ik heb een deel van philippe_d gebruikt en een deel van IMW

- start ruKernelTool (V0.5.0.3 beta)
- Tab Netzwerk: LAN Adapter uitkiezen.
- Tab Netzwerk: MediaSensing abschalten (MediaSensing uitschakelen).
- Bevestigen .... PC zal binnen 20 seconden opnieuw opstarten.

- ruKernelTool opnieuw opstarten.
- Tab Netzwerk: terug LAN Adapter uitkiezen.
- In Rukerneltool in expert modus -> upload tab -> in adam2 halten
- Wachen tot de boodschap komt "Bitte jetz das Nezteil ... ausstecken".
- Nu de stroom adapter verwijderen en met "JA" bevestigen.
- Wachten op de volgende boodschap, en als je klaar bent met "JA" bevestigen.
- Nu terug de stroom adapter insteken.
- Tijdens de eerste 5 seconden na het opstarten wordt verbinding gemaakt met de Box, en nu komt er een command propt

Code: Selecteer alles

quote SETENV firmware_version avme
quote REBOOT
- Cmd/telnet venster afsluiten
- In RUkerneltool -> Netzwerk -> Mediasensing inschakelen
- RUkerneltool afsluiten
- FRITZ.Box_xxxx.en-de-es-it-fr-pl.06.xx.recover-image.exe uitvoeren en instructies volgen betreffende het spanningsloos maken en terug inpluggen van de box. Als verbinding wordt gelegd, wordt hij gewist en geflasht met internationale 6.xxfirmware.

Daarna moest ik mijn powerline in fabrieksinstelling zetten door de wlan en powerline knop 15 seconden in te drukken. En je kon daarna alle talen van de nieuwe firmware kiezen.
Laatst gewijzigd door rvader 14 aug 2016, 19:52, in totaal 2 gewijzigd.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

rvader schreef:Ik heb gisteravond mijn 540e van Duits naar Nederlandstalig gekregen.
Dat is nog beter dan in het engels!!!
rvader schreef:- Tijdens de eerste 5 seconden na het opstarten wordt verbinding gemaakt met de Box, en nu komt er een command propt

Code: Selecteer alles
quote SETENV firmware_version avme
quote REBOOT

- Cmd/telnet venster afsluiten
Daar kan ik niet meer volgen, gaat dit automatisch of moet ik een bepaalde handeling doen? (Dit is misschien toch een brug te ver voor mij...)
Laatst gewijzigd door seppe 15 aug 2016, 12:07, in totaal 1 gewijzigd.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Als ik u was zou ik het maar gewoon laten hoe het is in plaats van het risico te lopen dat je je powerline adapters om zeep helpt. Zo moeilijk is Duits niet om te begrijpen en hoe vaak heb je nu de web interface van een powerline adapter nodig? Je stelt dat één keer in en klaar...
rvader
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2016, 12:29

seppe schreef:
rvader schreef:Ik heb gisteravond mijn 540e van Duits naar Nederlandstalig gekregen.
Dat is nog beter dan in het engels!!!
Oeps.... het is Engelstalig natuurlijk.
seppe schreef:
rvader schreef:- Tijdens de eerste 5 seconden na het opstarten wordt verbinding gemaakt met de Box, en nu komt er een command propt

Code: Selecteer alles

quote SETENV firmware_version avme
quote REBOOT
- Cmd/telnet venster afsluiten
Daar kan in niet meer volgen, gaat dit automatisch of moet ik een bepaalde handeling doen? (Dit is misschien toch een brug te ver voor mij...)
Die command prompt komt automatisch. Exact die 2 regels 1 voor 1 overnemen. Na de eerste krijg je een bevestiging. Na de 2e gaat de powerline rebooten. Als je dan de command prompt afsluit (op het kruisje klikken) gaat hij door met de netwerk instellingen te herstellen van de pc. Alles vraagt hij keurig netjes.
nickz schreef: Als ik u was zou ik het maar gewoon laten hoe het is in plaats van het risico te lopen dat je je powerline adapters om zeep helpt. Zo moeilijk is Duits niet om te begrijpen en hoe vaak heb je nu de web interface van een powerline adapter nodig? Je stelt dat één keer in en klaar...
Zucht.... dit is redelijk eenvoudig. Die powerline help je niet zomaar om zeep.
Ik irriteer me aan het Duits en dat AVM een apart Duitse versie maakt en dat de rest van Europa daar ook mee overspoeld wordt, terwijl ze een internationale versie hebben. Ik heb vooraf bij AVM geinformeerd naar een internationale versie en krijg een Duitse :bang: , en daarvoor heb ik Conrad geinformeerd of ze een internationale versie hebben en ook daar kreeg ik een Duitse :bang: .
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

nickz schreef:Zo moeilijk is Duits niet om te begrijpen en hoe vaak heb je nu de web interface van een powerline adapter nodig?
Ik snap bepaalde duitse termen die er in de interface staan toch niet echt goed, eerlijk gezegd...
Ik ga dit, als ik wat tijd heb, toch aanpassen om dezelfde reden als rvader; Waarom niet één universele versie? (internationaal). Bepaalde webshops gaan er vanuit dat die gewoon zo is, dat men de taal toch minstens in het engels kan zetten(ideaal zou zijn nederlands, maar goed).

Bedankt rvader voor de reply en de goede uitleg.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Voor Duits naar Nederlands te vertalen is deze website wel goed: http://www.uitmuntend.de/

Desnoods vraag je hier gewoon wat de betekenis is van bepaalde woorden / zinnen. :-) Zoveel info zal er in dat configuratiescherm van die Fritz nu ook niet staan, laat staan dat je daar dagelijks moet in kijken.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

seppe schreef:Waarom niet één universele versie? (internationaal). Bepaalde webshops gaan er vanuit dat die gewoon zo is, dat men de taal toch minstens in het engels kan zetten.
FritzBox is een Duits product, en hun grootste afzetgebied is Duitsland (marktleider). Voor hun internationale klanten hebben ze van al hun producten een internationale versie.
De meeste webshops bieden dan ook de internationale versie aan van hun producten.

Je moet natuurlijk wel uitkijken, als je bij een Duitse webshop, of op de Duitse e-bay iets koopt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Het blijft onzinnig. Zelfs MS begint te begrijpen dat hun producten per taal apart maken geen zin meer heeft.
Wat voor moeite kost het nu om identiek dezelfde firmware op die dingen te gooien, met een taaloptie erbij?
Desnoods de extra moeite doen om in de config van de toestellen voor de Duitse markt Duits ipv Engels als taal in te stellen vooraf.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Wellicht maakt men doelbewust twee aparte versies om die markten te kunnen opsplitsen en aan prijsdifferentiatie te kunnen doen. Ik kan er inkomen dat IT'ers dit niet goed kunnen begrijpen en het onzinnig vinden, maar het is gewoon een commerciële strategie als een ander.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

philippe_d schreef:
seppe schreef:De meeste webshops bieden dan ook de internationale versie aan van hun producten.

Je moet natuurlijk wel uitkijken, als je bij een Duitse webshop, of op de Duitse e-bay iets koopt.
Ik had deze nochtans op een belgische webshop gevonden... :? Maar goed, dat zijn vijgen na pasen. Ik had misschien eerst moeten vragen of het de internationale versie was.

Kenw00t schreef: Zoveel info zal er in dat configuratiescherm van die Fritz nu ook niet staan, laat staan dat je daar dagelijks moet in kijken.
Daar moet ik je gelijk in geven en ik was eigenlijk ook niet meer van plan om dit te doen; Vooral omdat ik schrik had om de fritz!power kapot te doen.(Dit had ik in privébericht met Phillip_D vermeld)
Maar omdat rvader dit zonder problemen dit klaargespeeld heeft wou ik dit ook wel kunnen, eigenlijk :lol:
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Bij welke Belgische webshop heb je hem eigenlijk gekocht? Wellicht een Belgische webshop van een Duits moederbedrijf zoals Redcoon.be, Conrad.be, enz.? Dan kan het inderdaad gebeuren dat het niet van een Belgische distributeur komt, maar rechtstreeks uit Duitsland geïmporteerd is. Zo verkoopt Coolblue.be ook veel uit Nederland geïmporteerde apparaten en in sommige gevallen zijn er (kleine) verschillen met die voor de Belgische markt.
rvader
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2016, 12:29

seppe schreef:
philippe_d schreef:
seppe schreef:De meeste webshops bieden dan ook de internationale versie aan van hun producten.

Je moet natuurlijk wel uitkijken, als je bij een Duitse webshop, of op de Duitse e-bay iets koopt.
Ik had deze nochtans op een belgische webshop gevonden... :? Maar goed, dat zijn vijgen na pasen. Ik had misschien eerst moeten vragen of het de internationale versie was.

Kenw00t schreef: Zoveel info zal er in dat configuratiescherm van die Fritz nu ook niet staan, laat staan dat je daar dagelijks moet in kijken.
Daar moet ik je gelijk in geven en ik was eigenlijk ook niet meer van plan om dit te doen; Vooral omdat ik schrik had om de fritz!power kapot te doen.(Dit had ik in privébericht met Phillip_D vermeld)
Maar omdat rvader dit zonder problemen dit klaargespeeld heeft wou ik dit ook wel kunnen, eigenlijk :lol:
Ik heb eerst gevraagd en kreeg steeds te horen dat het een internationale versie is. Het is onzinnig om een versie te maken met alleen Duits en een versie met alle talen, behalve Duits. Maak 1 versie met alles. Of zorg dat je op een normale manier van de ene de andere kan maken maar niet deze flauwekul.
En eerlijk gezegd probeerde ik deze om te bouwen omdat ik hem eigenlijk niet nodig had. Ik heb bij 4 Nederlandse webwinkels (sorry, ik ben een Nederlander :-D :-D ) een 546e besteld en kreeg steeds een Duitse. Nu kwam ik op Marktplaats iemand tegen die 2 Internationale 546e's had en een Duitse 1 540 voor € 100. Dus die genomen. Ik googlen en kwam hier uit. Geen Nederlandse site heeft zoveel kennis van die Fritz kastjes als deze Belgische. Echt top! En dus mijn 'overbodige' 540 aan het proberen om te bouwen. En het lukte!
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

nickz schreef:Bij welke Belgische webshop heb je hem eigenlijk gekocht?
Bij Art&craft kwam ik deze fritz!powerline toevallig tegen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”