Kredietkaart

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Ik ben al een tijdje op zoek waar een kredietkaart kan krijgen. Maar ik heb nergens veel succes...
- Eerst ben ik naar Argenta gestapt. Zij bieden een gratis krediet kaart aan. Na een half uur te mogen horen dat ik niet zomaar een gratis kaar zou krijgen en dat ik al m'n rekeningen moest overzetten enz ben ik terug vertrokken. Zelfs toen ik voorstelde om €3000 à €4000 op een rekening te zetten als borg was het een probleem.
- Dan bij Keytrade bank geprobeerd. Zichtrekening was geen probleem. Kredietkaart was blijkbaar moeilijk omdat ik zelfstandig medewerker ben in de zaak van m'n ouders. Uiteindelijk ging dit goed komen na het doorsturen van m'n belastingsaangifte. Maar toch geen kaart gekregen.
Bij m'n eigen bank wil ik geen kaart omdat deze een jaarlijkse bijdrage vragen. En gezien ik de kaart maar een paar keer per jaar nodig heb wil ik er liever niet voor betalen.

Welke zijn de beste aanbieders voor een gratis kredietkaart (Mastercard of Visa)?
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

https://www.deutschebank.be/nl/index.html

Zichtrekening
2 spaarrekeningen
Bankkaart (Bancontact/Maestro)
Kredietkaart (DB Titanium MasterCard)***
Online Banking

0€
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Europabank
gratis en niet nodig om daar zichtrekening of andere dingen te hebben staan.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Raar. Vaak is een rekening met minstens evenveel geld op als je kredietlimiet genoeg om een kaart vast te krijgen. Toch een kaart zoals wij die kennen, een charge card.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De Beobank Visa Student is misschien ook een optie. 750 euro krediet en ik vermoed dat ze niet echt controleren of je studeert of werkt.
Je kan ook extra geld op die Visa-rekening overschrijven als je eens een groot bedrag met Visa moet betalen.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Je moet naar alle kosten kijken. Naast de jaarlijkse bijdragen is er ook de kosten bij geldafhaling en wisselkoers commissie

De spaargids.be heeft een overzicht gemaakt
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

joriz schreef:Europabank
gratis en niet nodig om daar zichtrekening of andere dingen te hebben staan.
Europabank stelt ook wel behoorlijk wat eisen aan je inkomen.

Wat zeker wel helpt is loondomiciliëring bij de bank waar je een kaart aanvraagt. Dat is waarschijnlijk de reden waarom het bij Keytrade niet gelukt is.
DB is zeker het proberen waard. Tegenwoordig eisen ze wel een storting van 5.000 EUR om een rekening te openen, geloof ik.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

recordbank heb je ook.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Revolut.com. Is wel prepaid maar ik vermoed dat je niet op zoek bent naar een kaart met een kredietlijn.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik kan Deutsche Bank echt wel aanraden. Standaard kredietlijn is 1250€, maar hun systeem is geniaal. Je limiet is 1250€+balans op je rekening. Dus als je bv. 5000€ op je rekening hebt staan, is je limiet 6250€. Daarbij, zolang je voldoende geld hebt staan op je rekening, raak je zelfs niet aan de kredietlijn, wat super is. Bij veel banken moet je dat tijdig terugbetalen ed (dmv overschrijving), wat vreselijk irritant is.

Revolut heb ik zelf ook. Bijzonder handig dat je bv. ook gratis geld in ATM's kan afhalen in het buitenland en altijd met interbank-rate werkt. Dit is vooral een kaart om in het buitenland te gebruiken.
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Beobank, die doen niet moeilijk , even wa bewijzen sturen van een regelmatig inkomen en da komt goed...
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Beobank heeft anders wel mijn werkgever op een bijzonder onprofessionele manier benaderd om te checken of ik daar echt werkte.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

kamiel schreef:Ik ben al een tijdje op zoek waar een kredietkaart kan krijgen. Maar ik heb nergens veel succes...
- Eerst ben ik naar Argenta gestapt. Zij bieden een gratis krediet kaart aan. Na een half uur te mogen horen dat ik niet zomaar een gratis kaar zou krijgen en dat ik al m'n rekeningen moest overzetten enz ben ik terug vertrokken. Zelfs toen ik voorstelde om €3000 à €4000 op een rekening te zetten als borg was het een probleem.
- Dan bij Keytrade bank geprobeerd. Zichtrekening was geen probleem. Kredietkaart was blijkbaar moeilijk omdat ik zelfstandig medewerker ben in de zaak van m'n ouders. Uiteindelijk ging dit goed komen na het doorsturen van m'n belastingsaangifte. Maar toch geen kaart gekregen.
Bij m'n eigen bank wil ik geen kaart omdat deze een jaarlijkse bijdrage vragen. En gezien ik de kaart maar een paar keer per jaar nodig heb wil ik er liever niet voor betalen.

Welke zijn de beste aanbieders voor een gratis kredietkaart (Mastercard of Visa)?
Welk soort kredietkaart wenst u? Zo één waar de maandelijkse uitgaven in 1 keer van uw zichtrekening wordt afgehouden of één met gespreide betaling?
Dat laatste gebeurt via een kredietopening maar stelt men wel strengere eisen, eventueel kan je eens proberen bij Cofidis.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Waarom niet volledig overstappen naar argenta?
Alles is er gratis en de service is in orde.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Moet je effectief een kredietlijn hebben of is een prepaid kaart ook goed? Zie bijv naar de revolut app met bijhorende kaart. Volledig gratis as we speak.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Kan iemand eens zijn rekeningen nakijken en een voorbeeld geven van de wisselkoers die Revolut aanrekende op een (recente) transactie? Gewoon de datum van transactie (en/of datum van verwerking, want dit kan een of twee dagen verschillen), en de koers die aangerekend werd. Dan kan ik eens nagaan hoever ze werkelijk van de spotkoers zitten.
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 31 keer

Revolut werkt effectief à la minute. Zodra je de betaling doet schrijven ze dit af aan de op dat moment geldende koers.

Vb: 230 AED op 7 juli om 22:34 kwam uit op: €56,62 :)

Volgens mij de effectieve interbancaire koers op dat moment.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Ok. Emirati dirham is misschien niet echt een goed voorbeeld, vermits er nogal wat variatie op die koersen zit, maar het gegeven voorbeeld zit binnen de 0,1% van de koopkoers voor die munt t.o.v. de euro. Dus vrij goed. Graag nog een voorbeeldje met een westerse munt ter bevestiging.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Gautier schreef:Kan iemand eens zijn rekeningen nakijken en een voorbeeld geven van de wisselkoers die Revolut aanrekende op een (recente) transactie? Gewoon de datum van transactie (en/of datum van verwerking, want dit kan een of twee dagen verschillen), en de koers die aangerekend werd. Dan kan ik eens nagaan hoever ze werkelijk van de spotkoers zitten.
Revolut beweert op hun site dat ze de interbancaire rente hanteren.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Revolut is zelfs per seconde verschillend :) Soms ben je wel voordeliger af met Mastercard koers, maar soms echt veel voordeliger met Revolut.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik moet binnenkort ook een nieuwe kaart zien te vinden.
Tot op heden gebruikte ik mijn corporate VISA om alles te betalen, zowel privé als professioneel. Maar blijkbaar is er ergens regelgeving veranderd die maakt dat dat niet meer mag. Gevolg: we mogen enkel nog AMEX gebruiken én privé gebruik is verboden.

Belfius MasterCard White: €1/maand €1250 limiet (ons krediet zit bij Belfius, dus meest logische stap)
Ik heb weinig zin om €5000 ergens te gaan parkeren om dan "gratis" een CC te krijgen.

Maar ik ben er nog niet uit :)
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

tip : goed de voorwaarden lezen want een Belfius mastercard Gold is niet het zelfde als een KBC mastercard gold.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

Bij Europabank is de enige voorwaarde genoeg te verdienen (en dit durven ze te verifiëren door naar je werkgever te bellen). Je moet nergens geld parkeren. De limiet is €2500. Je hebt wel geen extra verzekeringen bij je aankopen en ook geen puntensysteem.

Ik zou wegblijven bij de CC die een kredietopening openen, hier zijn vaak serieuze kosten aan...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Tim H. schreef:tip : goed de voorwaarden lezen want een Belfius mastercard Gold is niet het zelfde als een KBC mastercard gold.
Los van de limiet, de kosten bij niet-betaling en de eventuele verzekeringen,
waar kan het verschil nog zitten?

Limiet is nogal duidelijk
Kosten bij niet-betaling: I don't care, want ik betaal altijd :)
Verzekeringen: interesseren me niet, heb ik nu ook niet. Online koop ik 95% bij Coolblue, Amazon en Bol. Dus verzekering heb ik dan niet nodig
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Limiet is wel een belangrijke. Mijn pa had een hele tijd Belfius en die had er constant misierie mee. De administratie bij Belfius liep altijd mank en als je een drukke maand hebt gehad waar je tegen je limiet aanzat, heb je bij nieuwe maand opeens niks meer over te spenderen. Duurde soms 2-3 weken vooraleer de kaart terug bruikwaar was. Zonder enige verklaring. Enige wat ze konden doen wwas tijdelijk limiet verhogen, maar dat duurde ook paar dagen.

Daarom vond ik DB super, geen gepruts met limiet. ING werkt ook gewoon goed, maar dan moet je niet vergeten op het einde van de maand meteen zelf even een overschrijving maken of je hebt kosten aan je broek.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Deutsche Bank kredietkaart: €1249 + credit saldo op de zichtrekening

Momenteel heb ik een limiet van €5000, voornamelijk om hotels te boeken voor het werk.
Maar het is wel handig dat je grote bedragen kan betalen zonder schrik te hebben dat er niet genoeg geld op de (zicht)rekening zou staan...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

heist_175 schreef:Verzekeringen: interesseren me niet, heb ik nu ook niet. Online koop ik 95% bij Coolblue, Amazon en Bol. Dus verzekering heb ik dan niet nodig
Hangt er maar van af wat er in de verzekering zit. Zowel in mijn AmEx als mijn MasterCard Red bij Belfius zit er 3 maand complete schadeverzekering inbegrepen. Dat kan ook van pas komen bij de winkels die jij opsomt.
Ik was in elk geval blij dat ik de nieuwe laptop van mijn vrouw met AmEx betaald had toen onze kleuter een maand later een duplo blok tegen het scherm aangooide :P. Herstelkosten integraal terugbetaald.

AmEx is wel belachelijk duur, en je moet al serieus veel uitgeven om genoeg 'punten' te sparen om het er terug uit te halen. MC Red heb ik gratis bij mijn Belfius Red rekening (maar daarvoor betaal je natuurlijk ook weer).
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Beobank heeft ook een groot aanbod:
https://www.beobank.be/nl/Kredietkaarten/Overzicht.aspx

Bijvoorbeeld de Visa: € 5,- jaarlijkse bijdrage, maar wel 1% korting op alle online aankopen. Hiermee verdien je er dus aan indien je veel online koopt. Verder geen zichtrekening of parkeren van geld nodig.

Nadelen: elke maand het online overzicht raadplegen en een overschrijving maken. Kredietlijn is gebaseerd op je salaris (je dient ze dus een loonbrief te sturen bij aanvraag).
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

MC Red heb ik gratis bij mijn Belfius Red rekening (maar daarvoor betaal je natuurlijk ook weer).
Ik heb een Pulse pakket, dus volledig gratis :).

Maar al zoekend kwam ik ook Keytrade Visa Gold (€50/y) allerlei verzekeringen geven:
Indien u een apparaat uit de bijgevoegde lijst zoals bv. een TV toestel, diepvriezer of wasmachine koopt en betaalt met uw Keytrade Bank VISA Gold kaart, dan wordt er bovenop de fabrieksgarantie van 2 jaar, 2 jaar extra garantie toegevoegd. Onze service houdt een telediagnose, depannage en herstelling in en zelfs vervanging van een onherstelbaar apparaat binnen de extra termijn van 2 jaar.
Amazon of Coolblue zijn wel soepel, maar geven niet standaard 2+2 jaar :).
Disclaimer: afwachten hoe vlot die verzekering uitbetaalt, bij arbeidsongevallenverzekering staat AXA al jaren afgetekend op nummer 1 bij geweigerde dossiers.
En die KT Visa Gold heeft een limiet van €5000. Zo groot is het gat in mijn hand niet dat ik die limiet overschrijdt :)

Als je dat vergelijkt met een Belfius Visa Gold, die €80 per jaar kost? Daar zit die garantieverzekering niet in. Enkel reisongevallen. Als we op reis gaan, heb ik pechbijstand (incl vervangwagen) op mijn firmawagen, dus reisbijstand heb ik geen interesse in.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Kenw00t schreef:Beobank heeft ook een groot aanbod:
Nadelen: elke maand het online overzicht raadplegen en een overschrijving maken.
domiciliëring lukt ook, zo doen wij het hier...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Die 2 jaar extra verzekering heb ik bij KBC ook, het is me alleen niet duidelijk of dat nog telt als je met je CC overstapt naar een andere bank. Zou toch moeten, gezien het wel zo was bij aankoop.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Tomby schreef:Hangt er maar van af wat er in de verzekering zit.
In onze Platinum bij Belfius zit een hele reeks verzekeringen. De kaart kost wel wat maar er zit een reis/bagage/ annulatie verzekering in, medische kosten in het buitenland die niet door ziekenfonds gedekt zijn, pechverhelping voor twee auto's enz. Wat we betalen voor de kaart is minder dan wat we vroeger voor onze reisverzekering + pechverhelping betaalden en, voor ons dan, een goeie deal. Vooral dat we geen CDW meer moeten nemen voor een huurwagen is al een mooi uitgespaard bedrag.

Wat de afrekeningen betreft, als er afgesloten wordt op de 7e is de verrekening de 17e en kan je die 10 dagen nog niet de volle limiet van je nieuwe maand gebruiken en op vakantie is dat soms lastig. Je kan wel online de limiet (tijdelijk) verhogen, dat hoeft dus niet via het kantoor.

Wel hebben ze ons ooit alles dubbel aangerekend, we zaten in Hawaii (-12u) en konden plots niet tanken. Om 2 uur 's nachts lokaal een half uur gebeld (Skype!) waarbij ze eerst zeiden dat we onze limiet maar moesten verhogen want dat we echt wel te veel hadden uitgegeven maar na wat aandringen kregen ze toch door dat de fout bij hen lag. 's Morgens eerst getankt... 't was dringend en het werkte.. :beerchug:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Als je niet geïnteresseerd bent in allerlei bijzaken (verzekeringen, bankrekeningen, spaar&pluk...) is Beobank een prima keuze.
Bijna gratis kaart en zeker de 1% op al je online aankopen levert mij jaarlijks een veelvoud op van wat een kaart kost.
Ik betaal maandelijks wel via domiciliëring want bij 'vergeten' betalen komt er een pak kosten bij.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Dima_2005 schreef:Ik kan Deutsche Bank echt wel aanraden. Standaard kredietlijn is 1250€...
Standaard kredietlijn bij Argenta is 2500 Euro. Ik was vroeger bij BBL. Daar was/is standaard kredietlijn 1250 Euro. Bij BBL betaalde ik indertijd 800 BEF per jaar voor gebruik van een Visa kaart. Bij Argenta is dat gratis.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Daar zijn ze tegenwoordig toch wel belachelijk voorzichtig mee met die kredietlijnen. Toen ik m'n eerste visa kreeg bij de BNP (als student) had ik gewoon direct een limiet van €2500 zonder noemenswaardig inkomen. M'n business VISA die ik voor de eerste keer aan heb gevraagd 5-6 jaar geleden kreeg ik ook zonder zeuren met een €5000 limiet. M'n vriendin is nu recent in m'n vennootschap bijgekomen en het was een heel gedoe om haar een limiet van €1250 euro te geven op haar kaart (terwijl die gewoon gekoppeld is aan mijn kredietlijn... en de vennootschap meer dan genoeg geld heeft en zij ook veel geld binnen brengt). Dat allemaal voor VISA kaarten die geen echte kredietkaarten zijn maar enkel uitgestelde bankcontacten. Haar privé VISA bij ING is ook maar €2000 euro. Ik snap niet wat je kan doen met een VISA van 1250 euro, op vakantie is dat compleet nutteloos zo'n lage limiet (en ook buiten vakantie trouwens).
Misschien is mijn BNP filiaal nogal makkelijk in die zaken?
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Jack Daniels schreef:Standaard kredietlijn bij Argenta is 2500 Euro. Ik was vroeger bij BBL. Daar was/is standaard kredietlijn 1250 Euro. Bij BBL betaalde ik indertijd 800 BEF per jaar voor gebruik van een Visa kaart. Bij Argenta is dat gratis.
De standaard is eigenlijk €1250 bij Argenta nu maar je kan dat mits telefoontje of in kantoor aanvragen om dat tijdelijk of permanent te verhogen. Een jaar of 5 geleden is hier de aanvraag gebeurd naar €2500 en waren er geen voorwaarden aan gekoppeld maar ik denk dat ze ondertussen wel iets strenger zijn geworden maw nieuwe voorwaarden.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ivm limieten is een goede relatie met je bank belangrijk. En ook het bedrag op je rekening (en in/out patroon).

Als je bv. 10.000€ op je rekening hebt staan, gaan ze niet moeilijk doen om je limiet van 1250 naar 5000 te verhogen. Als je echter 100€ hebt staan en elke maand op het einde van de maand op 100€ zit, mag je al blij zijn dat je 1250 hebt.

Persoonlijk ben ik niet zo voor om kredietlijn te gebruiken. Bij mijn DB kaart heb ik die 1250€ lijn nooit gebruikt, omdat er altijd voldoende geld op rekening staat. Bij ING schrijf ik af en toe wat geld over op de ING-card rekening. Zo gebruik ik het min of meer als prepaid kaart.

Heet allemaal te maken met 1 lesje dat ik tijdje geleden geleerd had. Iets gekocht van 420€ en post was afrekening kwijt. Had er niet aan gedacht want was een drukke maand. Pas met afrekening van volgende maand heb ik gezien dat ik dat bedrag nog moest overschrijven en dat ik het vergeten was. Nuja, geen ramp, maar toch een 6€ aan interest betaald, voor niks. Had wel voldoende geld op rekening, maar gewoon samenloop van omstandigheden. Het is leuk om te weten dat je die reserve hebt staan, maar het lieft raak ik er zelfs niet aan en bekijk ik mijn Mastercards gewoon als debetkaarten en spendeer ik nooit meer dan wat er op de kaarten staat (ING op de ING-card rekening en DB hoeveel op mijn gewone rekening staat).*

* Wel gebruik ik vaak mijn kredietlijn voor waarborgen. Als ze soms waarborg van 1000€ blokkeren op je kaart voor huurauto, ben je blij dat je die kredietlijn hebt :)
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Een limiet is niet hetzelfde als een kredietlijn. Een kredietlijn is een bedrag dat je (meestal op eigen tempo) gespreid kan terugbetalen, zoals bijvoorbeeld bij Beobank, Carrefour, Cofidis, etc. aanbieden en dat geregistreerd staat bij de Kredietcentrale van de NBB als consumentenkrediet.

ING, BNP Paribas Fortis, Dexia, Keytrade, Europabank, etc. geven zogenaamde uitgestelde debetkaarten (met een Visa- en Mastercardlogo uiteraard) zonder kredietlijn. Wanneer je de afrekening krijgt moet je die "onmiddellijk" betalen. Je krijgt een uitstel van betaling, maar het is expliciet geen kredietlijn.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik heb al jaren 2 kredietkaarten van Beobank (zonder dat ik daar enige zicht- of spaarrekening heb):

1. Beobank Visa voor de online aankopen (1% cash back)
2. Beobank Q8 World MasterCard: 0,5% cash back op alle aankopen en 2% cash back bij tankbeurten bij Q8 (ook de goedkopere Q8 Easy)

In totaal kosten mij die kaarten samen 10€/jaar, maar ik heb zeker 7 of 8€ per maand cash back. Ik verdien er dus gewoon aan zonder veel moeite...

In de Colruyt gebruik ik de SEQR app, waar ik ook nog minstens 1% cash back heb.

Of m.a.w. als je een beetje uitkijkt, kan je gewoon geld verdienen aan elektronische betalingen. Je moet het wel slim gebruiken! Als ik betalingen doe met mijn kredietkaart, dan hou ik wel in het achterhoofd dat dit de volgende maand betaald moet worden! Je moet je dus aan je budget blijven houden. Gebruik het dus slim!
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”