TN "TV met een kaartje": iemand ervaring met LG oled TV 2016?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 mar 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb een LG oled TV model 2016 in bestelling.
Omdat het ordenen van zenders enkel heel primitief kan en je niet een favorieten lijst met enkel de zenders die je interesseren (zowel bij PX als bij TN decoder), vraag ik me af of TV met een kaartje misschien een betere oplossing zou zijn. Een lid van het forum schreef dat met een Samsung TV hij de zenderlijst kan opslaan op een USB stick en dan met een editor kan bewerken. Zou dit ook kunnen met zo'n LG TV?
In het algemeen zou ik ook graag weten hoe zo'n LG oled TV model 2016 het doet bij TV met een kaartje.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Download de gebruikershandleiding en lees deze grondig na (= RTFM). Ik koop geen enkel toestel meer zonder eerste de handleiding te downloaden en deze te lezen.

Dit betekent ook dat ik:
- geen toestellen koop waarvan er geen electronisch handleiding van bestaat
- dat ik van al mijn toestellen netjes de handleiding bewaar voor later
- dat ik bij een fabrikant kan klagen als een iets niet werkt als het in hun handleiding staat
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

riji schreef:Een lid van het forum schreef dat met een Samsung TV hij de zenderlijst kan opslaan op een USB stick en dan met een editor kan bewerken.
Dat is eigenlijk een noodoplossing omdat de Samsung TV's waar ik mee in contact gekomen ben, niet toestaan dat je digitale zenders van plaats verandert (wat uiteraard de meest voor de hand liggende methode zou zijn). Door de zenderlijst te exporteren, bewerken en weer te importeren werkt je rond het probleem, maar het blijft een pain-in-the-*ss (ook al omdat die editeer programma's redelijk zuigen).

-Eric-
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Links onderaan het "home" menu van WebOS3 zie je een "My Channels" functie waarmee je je favoriete zenders kan oplijsten maar ik weet niet of die lijst dan ook voor de tv gids geldt. Op de http://www.lg.com/ site staat die functie al dan niet aangegeven onder de Smart TV opties van je tv. Ik gebruik enkel hdmi dus het is voor mij geen bruikbare functie.

Bij sommige functies/apps moet je eerst je akkoord geven over een privacy overeenkomst wat LG toelaat om al je tv&menu gedrag te tracken, inclusief gesproken commandos in de magic remote. Geen idee of "My Channels" daar ook onder valt (simpel webbrowsen kan wel zonder overeenkomst).
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 mar 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Alvast weer wat hoop gekregen...zal dit zeker uitzoeken eens het toestel eindelijk leverbaar is.
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 mar 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb intussen de TV en heb in de handleiding gemerkt dat het exporteren/importen van de kanalenlijst via USB-stick mogelijk moet zijn.
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 mar 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Toch even melden dat het exporteren van zenderlijst van TV naar USB stick, bewerken in Windows (geen OS X) en terugzetten naar TV gelukt is.

Ik heb dit gedaan met ChanSort (https://sourceforge.net/projects/chansort/), donatie software.

Ik heb dit gedaan op TV voor DVB-T en DVB-S, zij het dat ik door de Astra 1 en 2 satellieten de transponders wel handmatig heb toegevoegd, omdat het automatisch zoeken een bijna onhandelbare lijst genereert.

Als het dus om de beperkte verzameling van DCB-C zenders zoals Telenet gaat, moet dit dus heel makkelijk te doen zijn, veronderstel ik.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”