Ik heb jaren lang een externe router de PPPoE verbinding laten opbouwen door de Bbox2 en sedert een jaartje met een Bbox3.
Maar om één of andere reden lijkt dit niet meer te gaan sedert deze middag.
Ik krijg wel een IP adres toegewezen, maar surfen lijkt niet te gaan.
De firmware versie van mijn Bbox3 is : 10.A.0.I.FS
Nog iemand met dit probleem ?
Edwin
PPPOE verbinding met externe modem werkt niet meer
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
Nope. Aan de software-versie te zien is het een BBox3/T.
Ik heb deze avond een BBox3/T in gebruik genomen, maar die is 'maar' automatisch bijgewerkt tot versie 10.A.0.D.FJ, of wordt er ook hier een onderscheid gemaakt in firmware voor Px en voor OLO's? De BBox3/T bouwt zelf geen PPPoE-sessie op, mijn firewall doet dat.
Eventueel eens 0800 95 0 55 bellen zodat je BBox3 weer helemaal bij is.
Ik heb deze avond een BBox3/T in gebruik genomen, maar die is 'maar' automatisch bijgewerkt tot versie 10.A.0.D.FJ, of wordt er ook hier een onderscheid gemaakt in firmware voor Px en voor OLO's? De BBox3/T bouwt zelf geen PPPoE-sessie op, mijn firewall doet dat.
Eventueel eens 0800 95 0 55 bellen zodat je BBox3 weer helemaal bij is.
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Er was hier onlangs ook een probleem ter sprake gekomen bij Scarlet met betrekking tot PPPoE op externe router.
Door een fout op een Proximus BRAS (MSR91GKK5) werden er meerdere PPPoE sessies opgezet, waardoor nieuwe PPPoE sessies "rejected" werden, wegens de limiet op het aantal simultane PPPoE sessies.
Dit had vooral impact op gebruikers met een eigen router die PPPoE doet.
Misschien was dat ook de oorzaak van het (tijdelijk) probleem bij de TS?
Door een fout op een Proximus BRAS (MSR91GKK5) werden er meerdere PPPoE sessies opgezet, waardoor nieuwe PPPoE sessies "rejected" werden, wegens de limiet op het aantal simultane PPPoE sessies.
Dit had vooral impact op gebruikers met een eigen router die PPPoE doet.
Misschien was dat ook de oorzaak van het (tijdelijk) probleem bij de TS?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 43 keer
Op 23 juni 's ochtends had ik hetzelfde voor. Een simpele reset van de bbox 3 bracht toen soelaas. Geen idee wat de achterliggende oorzaak was. Vermits het van voorbijgaande aard was, heb ik er ook niet verder bij stilgestaan.
Edit: mijn bbox3 is een Sagem, softwareversie 6.28.221A
Edit: mijn bbox3 is een Sagem, softwareversie 6.28.221A
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb zowel de Asus AC-66u router als de Bbox 3 meerdere keren herstart. Mijn gsm, tablet en laptop hadden geen internet meer. Er werd wel een ip adres toegewezen an de Asus router, en ik kon ook pingen naar externe ip adressen. Tenslotte gewoon de wifi van de Bbox 3 gebruikt om online te gaan en dat ging zonder problemen. Vandaag werkt alles weer normaal. Ik heb skynet internet extreme dus daar zit geen beperking op.
Bedankt voor de opmerkingen.
Edwin
Bedankt voor de opmerkingen.
Edwin