PPPOE verbinding met externe modem werkt niet meer

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
zwintje
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb jaren lang een externe router de PPPoE verbinding laten opbouwen door de Bbox2 en sedert een jaartje met een Bbox3.
Maar om één of andere reden lijkt dit niet meer te gaan sedert deze middag.

Ik krijg wel een IP adres toegewezen, maar surfen lijkt niet te gaan.

De firmware versie van mijn Bbox3 is : 10.A.0.I.FS

Nog iemand met dit probleem ?

Edwin
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3219
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Nope. Aan de software-versie te zien is het een BBox3/T.
Ik heb deze avond een BBox3/T in gebruik genomen, maar die is 'maar' automatisch bijgewerkt tot versie 10.A.0.D.FJ, of wordt er ook hier een onderscheid gemaakt in firmware voor Px en voor OLO's? De BBox3/T bouwt zelf geen PPPoE-sessie op, mijn firewall doet dat.
Eventueel eens 0800 95 0 55 bellen zodat je BBox3 weer helemaal bij is.
Computer(k)nul
zwintje
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Deze morgen werkte alles weer normaal ??

Edwin
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2426
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Was je misschien aan je datalimiet geraakt, en is het bij het begin van de maand gereset?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Er was hier onlangs ook een probleem ter sprake gekomen bij Scarlet met betrekking tot PPPoE op externe router.

Door een fout op een Proximus BRAS (MSR91GKK5) werden er meerdere PPPoE sessies opgezet, waardoor nieuwe PPPoE sessies "rejected" werden, wegens de limiet op het aantal simultane PPPoE sessies.
Dit had vooral impact op gebruikers met een eigen router die PPPoE doet.

Misschien was dat ook de oorzaak van het (tijdelijk) probleem bij de TS?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 252
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 43 keer
Provider

Op 23 juni 's ochtends had ik hetzelfde voor. Een simpele reset van de bbox 3 bracht toen soelaas. Geen idee wat de achterliggende oorzaak was. Vermits het van voorbijgaande aard was, heb ik er ook niet verder bij stilgestaan.

Edit: mijn bbox3 is een Sagem, softwareversie 6.28.221A
zwintje
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb zowel de Asus AC-66u router als de Bbox 3 meerdere keren herstart. Mijn gsm, tablet en laptop hadden geen internet meer. Er werd wel een ip adres toegewezen an de Asus router, en ik kon ook pingen naar externe ip adressen. Tenslotte gewoon de wifi van de Bbox 3 gebruikt om online te gaan en dat ging zonder problemen. Vandaag werkt alles weer normaal. Ik heb skynet internet extreme dus daar zit geen beperking op.

Bedankt voor de opmerkingen.

Edwin
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”