Ik heb zelf een schotelantenne, CI module en ontvanger die in mijn mobilhome zit die ik 2de hands gekocht heb. Nu wil ik TV Vlaanderen maar blijkt dat ik minstens een CI module met smartcard moet kopen. Mijn lokale verdeler vertelde me wel dat ik een oude smartcard kan hergebruiken van iemand anders.
Is er iemand die een oude smartcard heeft en die niet meer gebruikt? Dan kan ik die laten heractiveren aangezien ik alle hardware zelf al heb.
Prijs overeen te komen, laat gerust iets weten.
TV Vlaanderen Smartcard
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
TV Vlaanderen is enige tijd geleden begonnen met een nieuwe coderingsnorm (Viaccess-Orca) die zwaarder beveiligd is en meer beperkingen heeft. De nieuwe module is een CI+ module waar geen smartcard meer in zit die je er uit kan halen. In de nieuwe ontvangers zit nog wel een smartcard, maar die is met de ontvanger 'gehuwd' en werkt niet in andere ontvangers. De oude smartcards (Mediaguard 3) zullen nog wel een tijdje blijven werken, maar uiteindelijk zal iedereen moeten overgaan naar het nieuwe systeem.
Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Sorry dat ik hier op in ga, maar als je nu dus een sat decoder koopt die niet van TVV is dan kan je daar niet veel meer mee doen, als je dan ook geen smartcard hebt ?
-
- Elite Poster
Toch wel, op voorwaarde dat die sat decoder CI+ modules ondersteunt. De oude Mediaguard 3 smartcards zullen uiteindelijk allemaal worden gedeactiveerd en dan zal iedereen een Viaccess-Orca CI+ module of ontvanger van TV Vlaanderen zelf moeten kopen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Zal wel nog heel lang duren.
Ik heb mijn smartcard zo'n 4 maanden geleden via TVV zelf gekocht, en is nog de "oude".
Ik heb mijn smartcard zo'n 4 maanden geleden via TVV zelf gekocht, en is nog de "oude".
-
- Elite Poster
Dat lijkt me sterk. De nieuwe decoders en CI+ module worden reeds geleverd sinds september 2015. De oude modellen bleven toen nog beschikbaar tot eindejaar en/of einde voorraad. In die periode heb ik op het forum van Sat4all ook gelezen dat de oude Mediaguard 3 codering nog gedurende 2 jaar actief zou blijven. TV Vlaanderen kennende zal de verplichte overgang naar Viaccess-Orca niet heel lang van tevoren worden aangekondigd en zal je het nieuwe materiaal dan wel aan een "voordelige" prijs kunnen kopen op voorwaarde dat je je contract verlengt voor een jaar of twee...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Even voor de duidelijkheid:

Dit is de module die ik heb, met bijhorende smartcard.
Aangezien jij stelt dat je bij de nieuwe geen smartcard meer kunt uithalen, veronderstel ik dus dat dit de oude is.
Al lees ik overal dat de witte modules toch de nieuwe zijn?

Dit is de module die ik heb, met bijhorende smartcard.
Aangezien jij stelt dat je bij de nieuwe geen smartcard meer kunt uithalen, veronderstel ik dus dat dit de oude is.
Al lees ik overal dat de witte modules toch de nieuwe zijn?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Dat is de oude. De nieuwe is rood en vermeldt CI+.
Mij niet. De kostprijs van een smartcardwissel voor M7 Group is veel duurder dan het in stand houden van 2 encryptiesystemen. M7 Group kan in de Benelux ook niet rekenen op een sterke klantenaangroei, dus moeten ze vooral zorgen dat de bestaande klanten niet weglopen door zo'n bruuske ondoordachte beslissing.nickz schreef:Dat lijkt me sterk.
-
- Elite Poster
Dit zijn de twee oude Mediaguard CI modules:

Met de witte kan je voorlopig nog alle zenders ontvangen. De zwarte kan de extra CWOE (ControlWord Over Encryption) beveiliging niet verwerken die tegenwoordig wordt toegepast op bepaalde zenders.
Dit is de nieuwe Viaccess-Orca CI+ module:

Met de witte kan je voorlopig nog alle zenders ontvangen. De zwarte kan de extra CWOE (ControlWord Over Encryption) beveiliging niet verwerken die tegenwoordig wordt toegepast op bepaalde zenders.
Dit is de nieuwe Viaccess-Orca CI+ module:

Ik ben zelf eerst naar een TVV dealer geweest die met zijn smartcard signaal had in mijn CI module.
Dus ik kan voorlopig verder met een Smartcard van kenw00d, als ik moet overstappen zie ik dat wel binnen een paar maanden.
Anders ben ik verplicht om de CI + card te kopen wat € 99 is terwijl ik al een CI module heb.
Dus ik kan voorlopig verder met een Smartcard van kenw00d, als ik moet overstappen zie ik dat wel binnen een paar maanden.
Anders ben ik verplicht om de CI + card te kopen wat € 99 is terwijl ik al een CI module heb.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Oei.
Ik ken mensen die zowel thuis als in hun vakantiehuis tv vlaanderen hebben, en daarbij gewoon de smartcard meenemen.
Dat gaat dus op termijn problemen geven?
Ik ken mensen die zowel thuis als in hun vakantiehuis tv vlaanderen hebben, en daarbij gewoon de smartcard meenemen.
Dat gaat dus op termijn problemen geven?
-
- Elite Poster
Die zullen dat kunnen blijven doen totdat de Mediaguard-codering wordt stopgezet. Dan zullen ze ofwel een ontvanger van TV Vlaanderen, ofwel een CI+ module moeten kopen en die in hun geheel meenemen naar hun vakantiehuis.
Het is trouwens niet de CI(+) module zelf die zo duur is, maar wel de licentiekosten voor het gebruik van het coderingssysteem van Nagra-Kudelski of Orange. Een losse smartcard kostte destijds € 79, een CI module € 59 en de combinatie van CI module + smartcard € 129. Een CI+ module met ingebouwde smartcard kost nu € 99.
Het is trouwens niet de CI(+) module zelf die zo duur is, maar wel de licentiekosten voor het gebruik van het coderingssysteem van Nagra-Kudelski of Orange. Een losse smartcard kostte destijds € 79, een CI module € 59 en de combinatie van CI module + smartcard € 129. Een CI+ module met ingebouwde smartcard kost nu € 99.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Eigenlijk is dat een schande dat die kaarten niet meer los gefabriceerd worden.
Kun je je voorstellen dat (zoals apple het graag zou willen) de sim kaart ineens niet meer verwijderbaar is uit een gsm?
Kun je je voorstellen dat (zoals apple het graag zou willen) de sim kaart ineens niet meer verwijderbaar is uit een gsm?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
ik dacht dat er ook 50 € (49,95€) activatiekosten op waren. Dit kon je vermijden als je iemands abonnement overneemt.
wel triestig, het komt erop neer, dat je bij elke tv-aanbieder HUN box MOET nemen.
- proximus (http://www.zdnet.be/nieuws/181863/proxi ... r-decoder/)
- telenet WIGGO (ook huur digicorder INBEGREPEN)
- Orange (geen losse verkoop van digicorders)
- ...

wel triestig, het komt erop neer, dat je bij elke tv-aanbieder HUN box MOET nemen.
- proximus (http://www.zdnet.be/nieuws/181863/proxi ... r-decoder/)
- telenet WIGGO (ook huur digicorder INBEGREPEN)
- Orange (geen losse verkoop van digicorders)
- ...
'Klein' detail bij de overname. Ik moet het abonnement dat afgesloten was bij de vorige eigenaar, 12 maanden overnemen. Ik weet (nog) niet welk abonnement Kenw00t had toen hij 2j geleden gestopt is maar dat zou kostelijker kunnen uitkomen dan de nieuwe M7 CAM-701 te kopen. Die nieuwe module is bij TVV zelf en veel winkels niet op voorraad maar wel te vinden op webshops (http://www.deschotelshop.be/m7-group/m7 ... -smartcard).
To be continued...
To be continued...
Zie overname formulier TVV zelf onderaan bij 'Voorwaarden contractovername':
https://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFi ... NDEREN.pdf
https://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFi ... NDEREN.pdf
-
- Elite Poster
Dat lijkt me enkel van toepassing wanneer de huidige eigenaar van de kaart nog een contract heeft lopen en jij bereid bent om dat over te nemen. In dit geval is het contract twee jaar geleden reeds opgezegd en de smartcard gedeactiveerd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
idd. als kaart gedeactiveerd werd, heb je toch terug activatiekost aan je been.
Als je overneemt, is het volgens mij niet 1 jaar extra. Trouwens, volgens de telecomwet moet je toch geen contracten van 1 jaar meer nemen? Kan je toch maandelijks opzeggen?
Als je overneemt, is het volgens mij niet 1 jaar extra. Trouwens, volgens de telecomwet moet je toch geen contracten van 1 jaar meer nemen? Kan je toch maandelijks opzeggen?
-
- Elite Poster
Volgens die wet mogen telecomcontracten een looptijd van maximum 24 maanden hebben en zijn deze kosteloos opzegbaar na 6 maanden. De grote operatoren zoals Telenet en Proximus hebben besloten om die regel niet toe te passen en altijd toe te laten om gratis op te zeggen. Er is wel één uitzondering: indien het een contract betreft waar je hardware gratis of tegen verlaagde prijs bij krijgt (mobiele telefoon, tv-decoder, router, ...), dan dien je bij verbreking van het contract de restwaarde van die toestellen te betalen (bij lineaire afschrijving over de contractduur).
-
- Starter
Heb nog 3 Tv Vlaanderen smartkaarten.
Gerard 0484984377
Gerard 0484984377
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
bij aanpassing van een contract of overname zit je er bij tv Vlaanderen altijd voor een jaar aan vast....., en bij overname moet je idd geen activering betalen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Nee toch niet. Ik heb mijn mediaguard kaart weg gegeven na het beëindigen van mijn contract. Ik heb wel een formulier moeten invullen om de kaart over te dragen.nickz schreef:Dat lijkt me enkel van toepassing wanneer de huidige eigenaar van de kaart nog een contract heeft lopen en jij bereid bent om dat over te nemen. In dit geval is het contract twee jaar geleden reeds opgezegd en de smartcard gedeactiveerd.
-
- Starter
hi gerard, john , heb je soms nog een smartkaart over? ; en weet je of het abonement verlopen is? ben geintereseerd .gerard2613 schreef:Heb nog 3 Tv Vlaanderen smartkaarten.
Gerard 0484984377