Hoi
Ik wil mijn 3starsnetnummer - dat voortaan voor mij niet meer zonder abonnementskost zal zijn - porteren naar OVH. Bij OVH heb ik ook al 1 nummer. Bedoeling is dat ik bij OVH maar een abonnement voor 1 nummer - dat ik nu al heb - blijf betalen maar dat oproepen naar mijn 3starsnetnummer worden overgenomen door mijn OVH-nummer.
Kan dat? En hoe leg je zoiets uit aan OVH?
porteren 3starsnet -> OVH
-
- Pro Member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 3 keer
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
in het ovh bedieningspaneel gewoon een nummeroverdracht aanvragen, je krijgt dan een pdf die je moet ondertekenen... een paar dagen later word je nummer overgezet en kan je die 2 nummers aan elkaar koppelen (je laat je oude nummer dan toekomen op je nieuwe & stuurt de callerid van je nieuwe mee) je kan dit ineens in orde maken bij de nummeroverdracht (kotteke aanvinken) of later in het bedieningspaneel.
Ik heb geen ervaring met 3stars overdracht, maar bij Weepee blijft je account gewoon bestaan (zonder nummer), wanneer de overdracht geslaagd is kan je dus best ff kijken of je abbogeld ook werkelijk vervalt.
Ik heb geen ervaring met 3stars overdracht, maar bij Weepee blijft je account gewoon bestaan (zonder nummer), wanneer de overdracht geslaagd is kan je dus best ff kijken of je abbogeld ook werkelijk vervalt.
-
- Pro Member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 3 keer
Het 3starsnet nummer staat inderdaad in mijn manager. Maar wanneer ik er naar bel krijg ik enkel een stem die mijn nummer in het Frans voorleest. Volgens mij is het helemaal niet gekoppeld aan mijn ander OVH nummer! Ik ben wat in paniek wegens niet bereikbaar. Hoe krijg ik die nummers aan elkaar gekoppeld?iceke schreef:een paar dagen later word je nummer overgezet en kan je die 2 nummers aan elkaar koppelen (je laat je oude nummer dan toekomen op je nieuwe & stuurt de callerid van je nieuwe mee) je kan dit ineens in orde maken bij de nummeroverdracht (kotteke aanvinken) of later in het bedieningspaneel..
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
in je "telefonie" manager opgeven/aanduiden hoe doorschakeling van oproepen dient te gebeuren...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Dat is goed nieuws hé, dat is een teken dat je telefoonnummer geporteerd is, maar nog niet gekoppeld aan je OVH telefoonnummer....
Dit doe je bij espace client -> telefonie->nummer -> nummer configuratie -> het nummertype wijzigen -> beheren -> Redirection met het tonen van dit nummer op mijn SIP lijn of mijn Trunk (Ddi)-> bevestigen
Dit doe je bij espace client -> telefonie->nummer -> nummer configuratie -> het nummertype wijzigen -> beheren -> Redirection met het tonen van dit nummer op mijn SIP lijn of mijn Trunk (Ddi)-> bevestigen
-
- Pro Member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 3 keer
Even wat feedback, de exacte stappen die ik moest doorlopen (in het Frans):
Connectez-vous à votre Espace Client OVH : https://www.ovhtelecom.fr/espaceclient/
Cliquez sur Ancienne interface.
Cliquez sur Téléphonie.
Cliquez sur Numéro.
Sélectionnez le numéro [geporteerd nummer]
Cliquez sur Configuration du numéro.
Cliquez sur Modifier le type de numéro.
Cliquez sur Gérer.
Cochez la case Redirection avec supervision.
Cliquez sur Valider.
Cliquez sur Gérer la redirection.
Cliquez sur Gérer.
Renseignez la ligne [reeds bestaand OVH nr]
Cliquez sur Valider.
Het is dus gelukt
Connectez-vous à votre Espace Client OVH : https://www.ovhtelecom.fr/espaceclient/
Cliquez sur Ancienne interface.
Cliquez sur Téléphonie.
Cliquez sur Numéro.
Sélectionnez le numéro [geporteerd nummer]
Cliquez sur Configuration du numéro.
Cliquez sur Modifier le type de numéro.
Cliquez sur Gérer.
Cochez la case Redirection avec supervision.
Cliquez sur Valider.
Cliquez sur Gérer la redirection.
Cliquez sur Gérer.
Renseignez la ligne [reeds bestaand OVH nr]
Cliquez sur Valider.
Het is dus gelukt
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Heb je een gewone Ligne Individuelle? En kun je kiezen welk nummer je meestuurt als caller-id? Dank voor je antwoorden als ervaringsdeskundige Ik heb mijn nummers van 3starsnet om dezelfde reden naar Weepee overgezet, maar misschien is OVH ook een optie (heb daar ook al een nummer).
-
- Pro Member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 3 keer
liegebeestig schreef:Heb je een gewone Ligne Individuelle? En kun je kiezen welk nummer je meestuurt als caller-id? .
Ja ik heb een standaard Ligne Individuellle en ja je kan kiezen welk caller-id je meestuurt. Ik ben heel tevreden dat ik ben overgestapt want bij 3starsnet had ik als één van hun eerste klanten ingetekend op een aanbod met "levenslang gratis abonnement". Dus niet betalen voor het hebben van een nummer maar wel voor uitgaande oproepen. Levenslang heeft nog geen 7 jaren mogen duren... Vandaar dat ik absoluut weg wou. 3starsnet is niet van zijn woord en een eerder dure operator, ik kan niemand 3starsnet aanbevelen.
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange