Scarlet weigert mijn account terug te activeren
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 12 keer
er staan te veel technische termen in die ik ergens oppik
Laatst gewijzigd door Ubremoved_3817 26 jun 2016, 09:31, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Pro Member
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
Geen paniek, je trekt verkeerde conclusies. Jouw mailbox-wachtwoord heeft niets te maken met je router!
De CHAP-server van Scarlet lag deze nacht gewoon plat. Ik heb het rode Scarlet-scherm deze ochtend ook in m'n webbrowser te zien gekregen.
Gebruik dus opnieuw je oude originele wachtwoord in je Netgear-router, herstart en wacht 10 minuten. Daarna heb je normaalgezien terug internet.
De CHAP-server van Scarlet lag deze nacht gewoon plat. Ik heb het rode Scarlet-scherm deze ochtend ook in m'n webbrowser te zien gekregen.
Gebruik dus opnieuw je oude originele wachtwoord in je Netgear-router, herstart en wacht 10 minuten. Daarna heb je normaalgezien terug internet.
Laatst gewijzigd door raf1 23 jun 2016, 09:50, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Pro Member
- raf1
- Elite Poster
Ja, op voorwaarde dat je 10 minuten geduld hebt. Het rode waarschuwingscherm van Scarlet is behoorlijk scary, maar gaat uiteindelijk wel weg.Stefaand schreef:Dus ik zal vanavond mijn oude paswoord er terug in zetten en het zou weer moeten werken ???
Alternatieven voor Scarlet VDSL2:
United Telecom Surf@Home VDSL voor 33,99 euro/maand
Dommel Netline + Speedpack VDSL2 voor 44,94 euro/maand
EDPnet Newer&Faster Internet VDSL voor 45,95 euro/maand
Proximus Internet Maxi voor 48,20 euro/maand
Laatst gewijzigd door raf1 23 jun 2016, 09:58, in totaal 1 gewijzigd.
- raf1
- Elite Poster
Scarlet biedt in dit geval zeer slechte support. Ze weten aan de telefoon blijkbaar niet dat hun CHAP-server deze nacht offline was en dat dit onrechtstreeks de oorzaak is van het rode waarschuwingsscherm in de webbrowser van de klant.

Scarlet maakt trouwens een grove fout door een rood waarschuwingsscherm te tonen aangezien de klant in dit geval nooit een verkeerde PPPoE-login of wachtwoord gebruikt heeft.
Als er iemand van Scarlet meeleest, dit waarschuwingssysteem is totaal verkeerd geïmplementeerd en compleet achterhaald sinds de implementatie van TR-069. Weg ermee!
En zorg voor een stabielere CHAP-server. Als die nog één keer offline gaat, zoek ik een andere ISP waaraan moederbedrijf Proximus nog minder verdient.

Scarlet maakt trouwens een grove fout door een rood waarschuwingsscherm te tonen aangezien de klant in dit geval nooit een verkeerde PPPoE-login of wachtwoord gebruikt heeft.
Als er iemand van Scarlet meeleest, dit waarschuwingssysteem is totaal verkeerd geïmplementeerd en compleet achterhaald sinds de implementatie van TR-069. Weg ermee!
En zorg voor een stabielere CHAP-server. Als die nog één keer offline gaat, zoek ik een andere ISP waaraan moederbedrijf Proximus nog minder verdient.
-
- Pro Member
er staan te veel technische termen is die ik ergens oppik....
Laatst gewijzigd door Ubremoved_3817 26 jun 2016, 09:29, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
Laatst gewijzigd door Ubremoved_3817 26 jun 2016, 09:30, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Met deze situatie in uw achterhoofd toch eens overwegen om over te schakelen naar een web gebaseerde mail account (Gmail, Hotmail, ...) Of een domein naam registreren voor mail gebruik. Een overgans periode van enkele maanden en je contacten zullen wel mee zijn. (even op de tanden bijten) Dan maak je je in de toekomst niet meer afhankelijk van een provider en kan je ten allen tijde overstappen naar waar je wenst te gaan.Stefaand schreef:
Maar ja, ik heb al jaren mailbox aliassen met @fulladsl.be als extentie en ja, dan vallen die mailboxen weg he.
Dat is wel jammer eigenlijk.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Ik begrijp niet wat jouw probleem is met een RESET van de Scarlet modem.Stefaand schreef:Die lui kennen maar 1 oplossing "RESET" maar dan weten ze niet dat gans mijn configuratie om zeep is en mijn modem ook weer als router functioneert.
Dat hij dan inderdaad terug als router functioneert, maakt toch voor jouw set-up niets uit? Zolang je er niets aanhangt, gebruik je die router toch niet? Hoe kan jouw configuratie dan "om zeep" zijn?
Of jouw Scarlet modem nu al of niet een PPPoE sessie heeft, maakt voor jouw setup (NETGEAR met PPPoE + achterliggend netwerk) niets uit.
Tenzij je méér dan 2 PPPoE sessies hebt lopen ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Pro Member
er staan te veel technische termen in die ik ergens oppikjgen.
-
- Moderator
Ik heb vroeger ook gewerkt met een router achter mijn B-box.
Blijkbaar is jouw set-up anders
.
- Ik kon op mijn router altijd een PPPoE sessie maken, of de B-box nu als router of als modem ingesteld stond.
- Als de PPPoE sessie op mijn router uitviel, kreeg mijn router (opde WAN) een intern IP van de B-box en kon ik gewoon op mijn b-box komen (192.168.1.1), zonder dat gedoe met kabeltjes wisselen
Blijkbaar is jouw set-up anders

-
- Pro Member
-
- Pro Member
-
- Moderator
- zolang er geen PPPoE is op de router heb je dubbele NAT.Stefaand schreef:ja en krijg je dan geen NAT na NAT ?
2 keer routen ?
- van zodra PPPoE actief, krijgt router een publiek IPv4, en heb je een apart netwerk.
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Toevallig heb ik ook juist contact genomen met de helpdesk via e-mail van Scarlet. En met de reactie ben ik niet tevreden.
Bij de levering van de TV decoder is een papieren gebruikersgids inbegrepen. Op pagina 3 van die gids is de sectie met de vermelding "Herprogrammering van bepaalde specifieke toetsen". Dat men de TV kan bedienen met de bijgeleverde afstandsbediening maar bijvoorbeeld de volumetoetsen kan instellen om een ander toestel te bedienen, zoals een home-cinema geluidsinstallatie.
Er zijn geen aanwijzingen over hoe men dat moet instellen.
Die vraag stelde ik zeer duidelijk aan Scarlet en kreeg ik als reactie;
"Wat vervelend om te vernemen dat het programmeren van uw afstandsbediening niet naar wens verloopt.
Helaas kunnen wij geen ondersteuning geven op het "Herprogrammering van bepaalde specifieke toetsen".
U kunt eventueel opnieuw de handleiding raadplegen op zoeken op forums."
Als ik ongelijk heb zeg het maar. Maar voor mij is dit Scarlet die geen ondersteuning geeft voor haar eigen product.
Bij de levering van de TV decoder is een papieren gebruikersgids inbegrepen. Op pagina 3 van die gids is de sectie met de vermelding "Herprogrammering van bepaalde specifieke toetsen". Dat men de TV kan bedienen met de bijgeleverde afstandsbediening maar bijvoorbeeld de volumetoetsen kan instellen om een ander toestel te bedienen, zoals een home-cinema geluidsinstallatie.
Er zijn geen aanwijzingen over hoe men dat moet instellen.
Die vraag stelde ik zeer duidelijk aan Scarlet en kreeg ik als reactie;
"Wat vervelend om te vernemen dat het programmeren van uw afstandsbediening niet naar wens verloopt.
Helaas kunnen wij geen ondersteuning geven op het "Herprogrammering van bepaalde specifieke toetsen".
U kunt eventueel opnieuw de handleiding raadplegen op zoeken op forums."
Als ik ongelijk heb zeg het maar. Maar voor mij is dit Scarlet die geen ondersteuning geeft voor haar eigen product.
-
- Pro Member
Laatst gewijzigd door Ubremoved_3817 26 jun 2016, 09:31, in totaal 1 gewijzigd.
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
@stefaand ; hoe het nu is weet ik niet maar 15-jaar geleden werkte ik voor Belgacom op de ADSL "Turboline" helpdesk. En dat was extreem triestig. We zijn toen begonnen met ADSL-support te geven zonder dat we toegang hadden tot internet, zonder een testcomputer, zonder dat we ADSL-modems hadden die diende te ondersteunen. En ik en mijn collega's hadden geen ernstige opleiding. Sommige collega's hadden totaal geen technisch inzicht. Ik heb toen vernomen van een klant die belde voor support dat er blijkbaar een nieuwe ADSL-modem was uitgekomen die we diende te ondersteunen. Al moet ik wel zeggen dat we dat eigenlijk dit alles in acht genomen niet slecht gedaan hebben 
Waarmee ik wil zeggen ; ik weet niet of het op een ander wel beter is op dit punt.

Waarmee ik wil zeggen ; ik weet niet of het op een ander wel beter is op dit punt.
-
- Plus Member
- Twitter: DirkRonsmans
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 5 keer
@stefaand: gewoon al voor de topics die u hier maakt lees ik userbase.. topentertainment
Superieure technische kennis verwachten van een klantenhelpdesk vind ik er toch lichtjes over, indien het boven hun kennisniveau gaat zouden ze je wel moeten kunnen doorverwijzen naar meer capabele mensen.
Hulp met je eigen setup is al helemaal belachelijk en vind ik eerder best effort, als het werkt met hun geleverde bbox (o-box trouwens bij Scarlet) is de rest toch voor jou?
Ik heb het gevoel dat u nogal graag technische termen rond strooit die u ergens oppikt. (persoonlijke mening uiteraard)
Maar dit terzijde, veel plezier bij een andere provider zou ik zeggen
Hopelijk eentje waar u beter geholpen word en natuurlijk gratis (want de helpdesk van tegenwoordig moet maar alles kunnen en liefst onmiddelijk)
De verwachtingen van sommige mensen tegenwoordig blijven me toch verbazen..
Superieure technische kennis verwachten van een klantenhelpdesk vind ik er toch lichtjes over, indien het boven hun kennisniveau gaat zouden ze je wel moeten kunnen doorverwijzen naar meer capabele mensen.
Hulp met je eigen setup is al helemaal belachelijk en vind ik eerder best effort, als het werkt met hun geleverde bbox (o-box trouwens bij Scarlet) is de rest toch voor jou?
Ik heb het gevoel dat u nogal graag technische termen rond strooit die u ergens oppikt. (persoonlijke mening uiteraard)
Maar dit terzijde, veel plezier bij een andere provider zou ik zeggen

De verwachtingen van sommige mensen tegenwoordig blijven me toch verbazen..
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Je vraagt je natuurlijk af of support over een falende login vanop eigen hardware, wel of niet onder "third party support" valt.
Al zeker wanneer blijkt dat het hun login server is die het probleem was.
Dit valt voor mij alleszins gewoon binnen de standard support die ze dienen te leveren: checken of de login juist is, en checken of de server hem aanvaardt of niet (en waarom niet).
Al zeker wanneer blijkt dat het hun login server is die het probleem was.
Dit valt voor mij alleszins gewoon binnen de standard support die ze dienen te leveren: checken of de login juist is, en checken of de server hem aanvaardt of niet (en waarom niet).
-
- Moderator
Ik denk aan de ene kant dat stefaand teveel verwacht van een Helpdesk.
Ook bij Proximus, Telenet, Dommel, etc ... kan je weinig support verwachten voor het instellen van eigen routers.
Aan de andere kant heeft de Helpdesk van Scarlet wellicht tekort geschoten in het (tijdig) verstrekken van de correcte info.
Wij hebben geen details wat er precies fout liep, maar het blijkt dus een probleem geweest te zijn op de Proximus BRAS (Broadband Access Server) MSR91GKK5, die blijkbaar ook instaat voor de PPPoE logins van Scarlet klanten.
Het probleem was dus niet dat er teveel login pogingen gedaan werden met een verkeerd paswoord, maar dat de BRAS - foutief - meerdere PPPoE sessies opstartte, waardoor het maximum aantal simultane PPPoE sessies werd overschreden. En dus nieuwe login pogingen geweigerd werden.
Waarschijnlijk is de Helpdesk maar op de hoogte gebracht vanaf 's morgens (openingstijd?), heeft dit probleem geëscaleerd naar 2nd line, en tegen 10.00u was alles in orde. Voor de meeste gebruikers is het probleem vanzelf in orde gekomen (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 77#p658351).
stefaand heeft zichzelf in de problemen gewerkt door (onnodig) zijn PPPoE paswoord op zijn router te wijzigen.
En zoals raf1 al opmerkte: het probleem heeft zich vooral gemanifesteerd bij klanten die achter de b-box een 2de router hebben, die een eigen PPPoE sessie opzet.
OK, ik begrijp zijn frustratie dat hij niet direct de correcte info kreeg, en zich hierdoor nog eens 50km heeft moeten verplaatsten, maar ik wens hem succes bij het vinden van een provider met een helpdesk die 100% aan zijn wensen voldoet
.
Ook bij Proximus, Telenet, Dommel, etc ... kan je weinig support verwachten voor het instellen van eigen routers.
Aan de andere kant heeft de Helpdesk van Scarlet wellicht tekort geschoten in het (tijdig) verstrekken van de correcte info.
Wij hebben geen details wat er precies fout liep, maar het blijkt dus een probleem geweest te zijn op de Proximus BRAS (Broadband Access Server) MSR91GKK5, die blijkbaar ook instaat voor de PPPoE logins van Scarlet klanten.
Het probleem was dus niet dat er teveel login pogingen gedaan werden met een verkeerd paswoord, maar dat de BRAS - foutief - meerdere PPPoE sessies opstartte, waardoor het maximum aantal simultane PPPoE sessies werd overschreden. En dus nieuwe login pogingen geweigerd werden.
Waarschijnlijk is de Helpdesk maar op de hoogte gebracht vanaf 's morgens (openingstijd?), heeft dit probleem geëscaleerd naar 2nd line, en tegen 10.00u was alles in orde. Voor de meeste gebruikers is het probleem vanzelf in orde gekomen (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 77#p658351).
stefaand heeft zichzelf in de problemen gewerkt door (onnodig) zijn PPPoE paswoord op zijn router te wijzigen.
En zoals raf1 al opmerkte: het probleem heeft zich vooral gemanifesteerd bij klanten die achter de b-box een 2de router hebben, die een eigen PPPoE sessie opzet.
OK, ik begrijp zijn frustratie dat hij niet direct de correcte info kreeg, en zich hierdoor nog eens 50km heeft moeten verplaatsten, maar ik wens hem succes bij het vinden van een provider met een helpdesk die 100% aan zijn wensen voldoet

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Over dat laatste verwachten we hier dan ook uitgebreid verslag, met alle ins-en-outs...
Nu als ik hier zo lees hoe de communicatie verloopt... ik zou misschien ook wel minder support geven...
J.
Nu als ik hier zo lees hoe de communicatie verloopt... ik zou misschien ook wel minder support geven...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
Is het mogelijk dat het afgelopen nacht weer panne was?
Deze morgen (vóór 7u) kreeg ik ook de rode Scarlet-pagina voor de kiezen. Ik heb niets aangepast en kwam er opeens gewoon weer door.
Ook hier een setup met router die zelf een PPPoE-sessie opzet.
Deze morgen (vóór 7u) kreeg ik ook de rode Scarlet-pagina voor de kiezen. Ik heb niets aangepast en kwam er opeens gewoon weer door.
Ook hier een setup met router die zelf een PPPoE-sessie opzet.
Computer(k)nul