Fritzbox 7390: telefoonnr niet geregistreerd.

Gesloten
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Dag allemaal, na een lange afwezigheid ben ik terug met een probleem.
Ik werk al jaren met een Fritzbox 7390 en een Voipbuster account om via mijn huistelefoon goedkoper te bellen. Internet provider is Dommel, cityconnect lite.

Plots werkt mijn VoIP line niet meer, zonder enige verandering in de router, pc of gelijk wat, van een dag op de andere kan ik niet meer bellen.
Ik krijg onder "Overview" een bericht: "2 Telephone numbers enabled, 1 of which not registered: 00323xxxxxxx.

De niet geregistreerd nummer is die van de internet lijn, de andere die van de vaste lijn, die hetzelfde zijn.
Ik kan niet bellen via de fixed line want het is een Discovery line, dus heel duur voor gesprekken.

Mijn inloggegevens zijn juist, ik kan inloggen op de site van Voipbuster en mijn gegevens nazien, maar mijn internet nummer wordt niet geregistreerd, niettegenstaande de helpdesk van Voipbuster, die zegt dat alles in orde is.

Ik heb geprobeerd met een andere Fritzbox (7170), zelfde resultaat.

Ik heb geprobeerd met een andere telefoontoestel, idem.
Op FON1, FON2 of DECT, idem

Kan wel bellen met X-Lite via de pc, maar ik wil via de huistelefoon bellen, zoals al jaren het geval was.
Gelukkig kan ik wel oproepen beantwoorden via de vaste lijn.

Weet iemand wat ik nog kan proberen?

Dank bij voorbaat, groeten,

Carlo
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

Hoi, kijk eens op de website - in uw account uiteraard - van voipbuster in de instellingen of sip server access is aangevinkt.

EDIT: oops, over Dommel heen gelezen. :oops:
Negeer dit dan maar en volg idd de raad van crazydavid op!
Laatst gewijzigd door Ernie 18 jun 2016, 12:34, in totaal 1 gewijzigd.
Gelukkig & gezond 2022!
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Berichten: 246
Lid geworden op: 12 maa 2008, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

Lees dit hier staat hoe dat komt en kan opgelost worden . https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=47660

Verstuurd vanaf mijn JY-S3 met Tapatalk
burtman
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2016, 18:06
Provider

Hier nog steeds problemen met fritzbox 7330. Enig idee wanneer of hoe dit kan opgelost worden?
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Hier ook niet, er bestaat geen nieuwe OS voor de 7390.

Ik ga Dommel vragen onmiddelijk de poort terug open te zetten, anders verwittig ik Test-aankoop en Ministerie van Economische Zaken van deze illegale praktijk, die niet ons alleen treft, maar ook de hele Voip telefonie sector, daar alle andere providers uitgeschakeld worden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

@ de laatste 2 posters
Het antwoord op jullie opmerkingen staat 2 posts hoger:
crazydavid schreef:Lees dit hier staat hoe dat komt en kan opgelost worden . https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=47660
Wat Dommel doet is volkomen terecht en niet illegaal:
Ze hebben gereageerd op een security issue, en wachten op een (re)actie van AVM

[MOD]
Deze topic wordt hier afgesloten, gezien dezelfde discussie al loopt in https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=47660
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gesloten

Terug naar “VoIP”