Scarlet databundel (€5=500MB) in het buitenland aanvragen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb vandaag geprobeerd een topup te doen van mijn nieuw SIM-kaartje. Ook al 2X contact gehad met de helpdesk maar ze kunnen niks doen aan het probleem en ze hebben het doorgestuurd. Het doel voor dit kaartje is dat ik morgen naar Frankrijk vertrek en dat ik dus gebruik wilde maken van die databundel aangezien de roamingkosten afgeschaft zijn bij Scarlet maar dat de databundel enkel via een verkort nummer (1994) over SMS te activeren is. Kennen jullie een work around voor dit probleem? Heeft dat verkorte nummer ook een normaal GSM-nummer misschien?
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Kan je even iets duidelijker zijn ? Ofwel heb ik niet goed gelezen, ofwel zie ik in jouw bericht het probleem niet staan... kan je geen SMS sturen naar een verkort nummer ? Ik snap het niet echt...
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb nu €0 krediet op mijn SIM-kaartje staan. Dus geen mogelijkheid om de databundel aan te kopen. Het probleem zal morgen wellicht wel opgelost raken via de helpdesk dus dan heb ik voldoende krediet om die databundel te kopen maar dan zit ik dus al in het buitenland. Kan ik een andere methode gebruiken dan het verkorte sms-nummer 1994 om die databundel toch aan te schaffen aangezien dat verkorte nummer in Frankrijk niet gaat werken? Is er eventueel een volledig GSM-nummer beschikbaar achter dat verkorte sms-nummer? Hopelijk ben ik nu ietsje duidelijker. :-)
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Daar kan ik jammer genoeg niet op antwoorden, maar ik vermoed dat je deze bundel ook in het buitenland zal kunnen aankopen. Zo werkt #123# van Orange en #121# van Proximus ook in het buitenland.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Waarom zou dat verkort nummer in Frankrijk niet werken?
Gezien je vanuit Frankrijk je SMS verstuurt via de Belgische sms centrale van Scarlet Mobile (+32 475 161617) zou dat verkort nummer geen enkel probleem mogen zijn toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Ik hoop het uiteraard van wel. En hopelijk is mijn vrees een beetje voorbarig.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

De bundel is enkel in belgie geldig, er wordt og een bedrag naast de 500MB bundel aangerekend:

https://www.scarlet.be/nl/prepaid/tarieven/

In zwitserland niet geldig, wel bij base0 (summerdeals).
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 mar 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 15 keer

^^ Dan zijn ze bij Scarlet toch niet goed wakker. De MB's die ik vandaag in Frankrijk verbruikt heb zijn allemaal van mijn prepaid 500MB bundel gegaan en mijn belkrediet is onaangeroerd gebleven.
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 mar 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 15 keer

Ikheb vandaag trouwens een databundel aangevraagd in Frankrijk en dat ging zonder problemen. De sms met de bevestiging kwam wel pas 12 uur na de aanvraag maar mijn verbruik werd meteen van de bundel afgetrokken.
Ik ben al 3 dagen van mijn smartphone via Bluetooth aan het theteren naar de auto n dat gaat zonder problemen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”