Terug naar telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Swin
Starter
Starter
Provider

Hoi,

Hier thuis willen ze onder andere voor het snel internet, yelo op meerdere schermen,... terug naar telenet

We zitten nu voor digtale tv bij Telenet en voor internet en vaste lijn bij EDPnet. (waar ik op zich zeer tevreden ben)

Nu is de vraag hoelang duurt het vooraleer ik terug bij telenet zit? (t'is maar dat ik iets kan zeggen tegen de kinderen :wink: )
En aangezien ik nu een telefoonnummer heb bij EDPnet, hoe gebeurt dit betreffende de overdracht?.

Groetjes
Swin
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer
Provider

Als je reeds een modem hebt staan en als dit een DOC3 is, kan het internet de dag zelf reeds geactiveerd worden.
De nummeroverdracht voor de telefoon kan enkele dagen duren. De nummer komt dan naar Telenet en wordt automatisch opgezegd bij EDPnet.
Persoonlijk zou ik echter een tech laten langskomen (gratis bij whop/whoppa) zodat je weet dat de signalen op modem goed zijn, je krijgt eventueel een nieuwe modem en de tech kijkt wifi signaal in het huis na.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer
Provider

Nummeroverdracht zou, in theorie, maximaal 1 dag mogen duren.
Als je vandaag intekent op Telenet, en zij beginnen vandaag al aan je overdracht, zit je nummer morgen bij hun.
Althans, dit is zo bepaald in de BIPT-"wetgeving".

Let wel: dit is NVT als je internationaal gaat (bijvoorbeeld naar OVH).
skynetrvd
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

je kunt blijven bellen tot nummer overdracht is gebeurt
Swin
Starter
Starter
Provider

Hoi,

Ondertussen zijn we overgestapt, het verliep van een fluitje van een cent en was inderdaad op minder dan 1 dag in orde
Hoewel ik een correcte modem had mocht ik deze gewoon omwisselen in een telenet center voor het nieuwe witte model.

Nu heb ik nog een vraagje, de bestaande kabel van de modem is tekort (heb een nieuwe opstelling in mijn living gedaan) mag ik deze zelf vervangen door een andere kabel, in de winkel heb ik kabels gezien die je er ook kan opdraaien (satelliet) , naar wat met ik zien, hoeveel ohm?

Groetjes
Swin
Netserv
Member
Member
Bedankt: 3 keer
Provider

Deze mag je zelf vervangen, maar je moet inderdaad zien dat je de juiste coax gebruikt. Deze heeft 75 ohm en moet dubbel afgeschermd zijn. Vaak zie je erbij staan dat deze geschikt is voor een installatie van Telenet. Hier heb je er bv. een: https://gigatek.be/nl/elektrisch-instal ... ter-bobijn

Daarnaast nog 2 F-connectoren voor een diameter van 7 mm erop monteren en klaar.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer
Provider

Enkel gecertificeerde kabel gebruiken met TELENET-INTERKABEL markering (bv. EUPEN of BCAB), zeker voor de modem. De DATA-aansluiting op de NIU werkt immers in twee richtingen, dus als je daar een onvoldoende afgeschermde kabel op aansluit, dan kan dit niet enkel storingen geven bij jou, maar in de ganse buurt! Ook enkel krimp- of compressiestekkers gebruiken (die je met een speciale tang moet monteren), niet van die draaistekkertjes uit een bouwmarkt, want dat is ongelooflijke rommel en kan ook problemen geven. Als je niet het juiste materiaal en/of kennis hebt, dan kan je beter een technieker van Telenet laten komen, want aan de coax van de modem (en de coax vóór de NIU) mag je normaal gezien zelf niet prutsen (aangezien dit dus storingen kan veroorzaken op netwerk).
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer
Provider

@Hierboven: ik heb altijd vernomen dat je zelf verantwoordelijk bent voor je coax-bekabeling.
Vanaf de tap tot aan niu (de dropkabel) is je eigen probleem, maar heb je wel een technieker voor nodig om die aan te sluiten.
Vanaf de niu is het 100% je eigen verantwoordelijkheid.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer
Provider

Je bent er zelf voor verantwoordelijk, maar dat wil volgens mij niet zeggen dat je Telenet niet kan inhuren om dit te doen voor jou, tegen betaling.
Als er al eentje ligt die je wil vervangen, heb je Telenet uiteraard nodig om de afkoppeling te doen (officieel dan toch, in sommige taps geraakt je ook zelf in).
My_download
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 22 keer
Provider

ik zou niet onmiddellijk 85€ gaan betalen om die technieker een kabeltje te laten brengen.
Maar je hebt ondertussen wel op zowat elke straathoek een "Telenet Center" en als je daar binnenstapt en vraagt om een coax kabel van X M. met de juiste pluggen er op dan ben je ook zo geholpen tegen een heel wat betere prijs.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer
Provider

Telenet had bij ons de installatie verkeerd gezet (niet waar het binnenkomt, maar ergens na een splitter, waardoor er een TV niet op de NIU, maar op de kabel van buiten zat).
De installatie was ook niet handig voor ons, dus mijne vent heeft hem zelf verplaatst naar waar de kabel binnenkomt.
Hij moest hiervoor een extra stuk coax hebben en de connectors, en een krimptang. Hij heeft dan maar gewoon een kant-en-klaar wit kabeltje in de Gamma gekocht (was zéér goedkoop, en had *denk ik* het Telenet-logo op de verpakking), maar hij vermoedde wel dat het niet of toch niet goed ging werken, maar hij is niet moeten teruggaan. We hebben nu nog steeds een stabiele 200/20-verbinding.

De kabel was veel dunner en het koper binnenin ook, maar hij werkt gewoon prima...
Ik zou dus toch niet echt tijd (en geld?) verspillen aan (het wachten op) een technieker...
Blond doesn't mean stupid :roll:
Netserv
Member
Member
Bedankt: 3 keer
Provider

Voor televisie volstaat inderdaad zo'n dunnere witte kant-en-klare coax en dit zal normaal ook geen verschil maken voor je internetverbinding. Maar voor de modem moet je wel een kabel met dubbele afscherming gebruiken die door Telenet-Interkabel gecertificeerd is om geen storing te veroorzaken.

Maar om een kabel te vervangen zou ik ook geen geld verspillen aan een technieker.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer
Provider

Een technieker kost niet altijd geld. Bij mij lag er een dropkabel die niet dubbel afgeschermd was. Ik heb door die buis dan zelf een Telenet-Interkabel PVC6 kabel getrokken en vervolgens is een technieker deze kosteloos komen aansluiten.

Verstuurd vanaf mijn Xperia-tablet met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”