Emails worden geweigerd

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Hi,

Ik heb (weer) een vreemd probleem.
Ik gebruik een uniek emailadres voor elke shop, forum.. enz. Zo ook om boekingen te doen voor vakanties. Dat werkt perfect, ik verstuur met het unieke adres als afzender en als reply-to.

Vanmorgen stuur ik een reply voor een boeking en ik krijg direct een foutmelding van mijn eigen mailserver:

Code: Selecteer alles

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

[email protected]
    host mx.clear.net.nz [203.97.33.212]
    SMTP error from remote mail server after initial connection:
    554 mxin3-orange.clear.net.nz
Ik test nog een paar keer met hetzelfde resultaat...

Omdat deze correspondent nog een ander adres heeft (eigen domein) probeer ik daar naar te mailen maar weer lukt dat niet. In de email trace van mijn Cpanel zie ik: "connection timed out"

Met een ander afzenderadres mail ik naar iemand anders. Weer tevergeefs. Foutmelding in de email trace:

Code: Selecteer alles

SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<[email protected]>: 451 4.7.1 <[email protected]>: Recipient address rejected: Greylisting in effect, please come back later
Als ik met dezelfde settings als afzender een mail stuur naar een gmail adres komt alles perfect aan.

Zo ver ik weet kan ik hier zelf niets aan doen? Ik kan ook de bestemmeling niet bereiken via mail om het bij hun provider op te lossen...

Enig idee wat hiermee aan te vangen? Telefonisch is wegens tijdsverschil redelijk lastig...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

de eerste kan je niks aan doen, de 2de kan tijdelijk bij de andere partij zijn, de 3de zou (als jouw mailserver correct is ingesteld) geen probleem mogen zijn.

greylisting is gewoon dat de andere server zegt "nee, je mag nu niet, probeer straks terug" en in principe -als jouw mailserver dus correct werkt- gaat die het bericht x tijd later opnieuw versturen en dan zal de andere server zeggen "goed, jij hebt zolang geleden deze mail al eens geprobeerd, nu aanvaard ik hem wel"
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Splitter schreef:de eerste kan je niks aan doen, de 2de kan tijdelijk bij de andere partij zijn, de 3de zou (als jouw mailserver correct is ingesteld) geen probleem mogen zijn.

greylisting is gewoon dat de andere server zegt "nee, je mag nu niet, probeer straks terug" en in principe -als jouw mailserver dus correct werkt- gaat die het bericht x tijd later opnieuw versturen en dan zal de andere server zeggen "goed, jij hebt zolang geleden deze mail al eens geprobeerd, nu aanvaard ik hem wel"
Mijn mailserver werkt naar behoren. De andere adressen, telkens met dezelfde login werken wel en naar andere bestemmelingen werkt ook. Mailprg is Pegasus en ik werk met "identities" wat eigenlijk alleen de afzender en reply to veranderd (+ settings waar de copy to self moet bewaard worden, welk onderschrift e.d.).

De problemen komen wat ongelegen aangezien we onze boekingen dringend moeten gaan doen, er zijn al keuzes die volzet geraken... Hopelijk morgen meer suc6...
Voor de correspondenten is het waarschijnlijk ook niet prettig dat ze geen mails voor hun B&B's kunnen ontvangen...
Bye, Maurice
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Zo plots als het probleem opdook is het weer weg. Bij een nieuwe poging werd alles perfect afgeleverd. De mail naar een alternatief adres waarvan de 'connection timed out' gaf na 24 uur een melding "delivery delayed" na 24 uur proberen.
Bye, Maurice
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”