Beste "Time Machine" backup hardware

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

Hey iedereen

Er komen bij ons altijd maar meer Mac's (laptops) erbij, vroeger waren dit Windows computers waar een script opstond die de data naar de fileserver plaatste zodat ook op hun desktops deze gegevens beschikbaar waren.

Nu hebben ze enkel hun Mac laptops waar sommige een externe schijf met timemachine hebben. Maar ik zie meldingen van 30dagen+ geleden...

Nu de shift naar Mac's is niet nieuw maar hoe pakken jullie dit aan?
Welke NAS is hiervoor het beste? Gebruiken jullie die AirPort Time Machine?

Het gaat hier over 6 mac's, de desktops zijn nog steeds Windows computers.
Mac's zijn echt stand alone computers geworden en maken zelden tot nooit verbinding met de server.

Thanks!
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer
Provider

TimeMachine werkt alleen als je in hetzelfde subnet als de backupper zit, toch?
Dus als de MACs geen verbinding maken met de server moet je zitten rommelen met VPN, wat het er niet betrouwbaarder op zal maken...

Ikzelf gebruik voor m'n 2 Macbooks de TimeMachine functionaliteit van Synology op m'n DS1512+.

Geen klagen van, de allereerste backup duurt wel da-gen, ik vermoed dat kwam omdat het op een EXT4 bestandsysteem is en dat TimeMachine héél veel kleine bestanden aanmaakt. De backups daarna gaan heel vlot.

Heb wel een aparte user hiervoor aangemaakt met een limiet op 2TB, anders houdt hij oudere backups zo lang bij totdat de disk vol is.

Ah, en de Airports (Extreme wegens gigabit poorten) ondersteunen ook USB schijven, dat is dus ook een mogelijkheid als je daar een grote USB schijf aan hangt. Heb je natuurlijk wel geen backup van je backup, single USB schijven vind ik per definitie onbetrouwbaar.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”