Nummeroverdracht alvorens simkaart ontvangen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
broke23
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 21 keer

Zucht!

Zorgt proximus er toch wel ni voor om mijn nummeroverdracht (naar hen toe) uit te voeren voor ik een simkaart van hen heb mogen ontvangen...

In de SMS waar ze mijn nummeroverdracht aankondigeb staat mijn nieuw simkaart nummer. Kan ik een proximus center binnenstappen en vragen de nummeroverdracht te doen op een simkaart die ik door de winkel laat activeren (op mijn gsm nummer)? Zodat ik dus niet nog langer hoef te wachten?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

wie vraagt er nu een nummeroverdracht aan zonder zijn kaart te hebben ontvangen !!!
Ik heb daar al 10 tal keer voor gewaarschuwd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
broke23
Premium Member
Premium Member

Proximus... Ik wil terug klant worden (via internet aangegeven) maar zij hebben de touwtjes in handen in dat geval hé. Coördinatie noemt zoiets (zie maar bij mobile Vikings bijvoorbeeld)

Ps. Antwoord op de vraag?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

broke23 schreef:Zucht!

Zorgt proximus er toch wel ni voor om mijn nummeroverdracht (naar hen toe) uit te voeren voor ik een simkaart van hen heb mogen ontvangen...

In de SMS waar ze mijn nummeroverdracht aankondigeb staat mijn nieuw simkaart nummer. Kan ik een proximus center binnenstappen en vragen de nummeroverdracht te doen op een simkaart die ik door de winkel laat activeren (op mijn gsm nummer)? Zodat ik dus niet nog langer hoef te wachten?
Simpel : naar proximuswinkel gaan en simkaart laten omwisselen. Een paar keer klikken en simkaart is omgewisseld. Je krijgt de simkaart mee.
Activatie is in principe ogenblikkelijk (al zeggen ze dat het en half uur kan duren)
Zeg hen de waarheid : simkaart niet ontvangen maar dringend nodig.

Als we op ons werk telefonisch simkaart omwisselen is dat altijd binnen 1 minuut omgewisseld. Het langste duurt nog het dicteren van al die cijfertjes...
Laatst gewijzigd door fvhbrugge 31 mei 2016, 22:06, in totaal 2 gewijzigd.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Als het supperdringend is ga je gewoon naar een winkel en meestal binnen paar uur afgehandeld.
niet dringend vraag je kaart aan en maak je dat er een 2 a 3 tal weken tussenzit. kan tot 3 maand.
proximus verdeeld de kaarten niet, het is een externe firma, die kunnen vertraging hebben, bpost kan vertraging hebben kan verloren gaan.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

dat is bijlange niet enkel bij pxm zo... base heeft er ook denderend veel last van gehad in het verleden.
bv: simkaart opsturen met koerier, koerier geeft dat niet af aan aanwezige persoon omdat ik het niet ben, base activeert sim toch dezelfde dag,
en zo heb ik nog wel een paar verhalen van overdrachten dat mislopen als je niet oplet.

moet wel zeggen dat base geleerd heeft van zijn fouten -enfin- dat hoop ik.
je kan nu bij base bv kiezen om te activeren "wanneer je je simkaart ontvangen hebt", en ze sturen ze gewoon met de post op.
je gegevens heb je dan in combinatie met de brief + de mail en dan activeer je via de site (ik kan nog niet zeggen hoe deftig het werkt omdat ik mijn activatiedatum via de site ook uitgesteld heb)

de ideale speler is hier (alweer) mobile vikings, as usual. daar lopen overschakelingen vrij vlot, net zoals de meeste andere zaken.
vind het enkel spijtig dat ze niet echt heel concurrentieel meer zijn :(
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Daarom swap sims liggen van zowel Base als Px, als er een SIM kapot is of nieuwe lijn nodig is dat makkelijk, klantendienst het SIM nr. doorgeven en 't is zo geregeld :)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
wight
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer

Ook meegemaakt toen bPost staakte... Gewoon naar een Proximus winkel gaan, dan krijg je onmiddellijk een SIM met je nummer. :)

BASE pakt dit slimmer aan door een sms te sturen naar de klant met de vraag of de nummeroverdracht mag geïnitieerd worden. ;)
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Idem bij Mobile Vikings.
Bij de simkaart die je ontvangt zit een kaart met de webpagina naar waar je moet surfen om hem te activeren. Vervolgens staat daar de smscode en pas vanaf dan (wanneer ze zéker weten dat de simkaart van MV dus in je bezit is) wordt de nummeroverdracht gestart.
Kan niet begrijpen hoe dit proper gedaan kan worden zonder de gebruiker dit te laten iniatieren als de simkaart via de post komt. Maar vandaar dat er zulke problemen nu dus zijn.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

wight schreef:BASE pakt dit slimmer aan door een sms te sturen naar de klant met de vraag of de nummeroverdracht mag geïnitieerd worden. ;)
Das ook niet altijd waar geweest... ik verbaasde me zelfs dat het eens een keertje niet foutliep deze keer.

Ze zullen (eindelijk) geleerd hebben van hun fouten en gekeken naar MV, want nu lijkt het idd veel vlotter.
Maar het beste is toch nog altijd een winkel te hebben om dit te doen, net iets minder kans op mislopen en als het misloopt is er iemand die je bij de kraag kan grijpen :)
broke23
Premium Member
Premium Member

Ondertussen terug bereikbaar (dankuwel medewerker proximus center)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”