Hallo iedereen,
Als leek in de materie ben ik ondertussen zover geraakt om VOIP te activeren op een fritzbox 7140 achter een scarlet modem met OVH als provider.
Nu zou ik ook mijn bestaand scarlet tel.nr. willen laten overdragen naar OVH.
OVH stuurt me een te ondertekenen document door waarop staat : "Je déclare également être informé que la portabilité d’une ligne entraîne automatiquement la résiliation de l’ensemble des services souscrits auprès de mon ancien opérateur et reposant sur cette ligne."
Mijn frans is voldoende om te begrijpen wat er staat. Mijn vraag is echter : als ik mijn scarlet nr. laat overnemen door OVH, riskeer ik dan om zonder internet te vallen (ik besef wel dat het trio pack bij Scarlet dan komt te vervallen, maar ik ben toch al van plan om over te schakelen naar Proximus en enkel nog "internet start" bij Proximus te activeren)
Of moet ik wachten tot overschakeling naar Proximus rond is (ik zal dus geen tel.nr. meer hebben bij Belgacom) Maar riskeer ik dan niet om mijn bestaand scarlet nr. te verliezen ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
overdracht tel.nr. naar OVH tezamen met overstap van scarlet naar proximus
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
kan zijn dat je op moment van overschakelen even geen internet hebt, maar een telefoon naar de klantendienst zou dit snel moeten oplossen.
Dit was toch mijn ervaring een paar jaar terug, toen ik mijn nr liet porteren. Kan zijn dat het ondertussen al wordt opgevangen en je internet gewoon blijft verder werken.
Wacht gewoon tot de portatie gebeurd is en kijk of je nog op internet kan of niet. Indien niet, neem je contact op met de klantendienst.
Best niet op voorhand aan Scarlet doorgeven dat je telefonie wenst stop te zetten, want dan kan je je nr verliezen. Je moet ivm de portatie van je telefoonnr niets te communiceren aan Scarlet, dit zal OVH wel doen...
Dit was toch mijn ervaring een paar jaar terug, toen ik mijn nr liet porteren. Kan zijn dat het ondertussen al wordt opgevangen en je internet gewoon blijft verder werken.
Wacht gewoon tot de portatie gebeurd is en kijk of je nog op internet kan of niet. Indien niet, neem je contact op met de klantendienst.
Best niet op voorhand aan Scarlet doorgeven dat je telefonie wenst stop te zetten, want dan kan je je nr verliezen. Je moet ivm de portatie van je telefoonnr niets te communiceren aan Scarlet, dit zal OVH wel doen...