Welke printer?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Iemand een idee welke printer er tegenwoordig nog meer dan 6maand meegaat?

budget ja max €80. Liefst zo laag mogelijk.

Ik sta hier met 6 kapotte printers
5canons allen hetzelfde probleem printkop begeeft het net buiten de garantie of een van de inktkleuren zit verstopt en print niet meer.
Een Hp geprobeerd na 2weken kapot...

Die printmaffia steekt serieus tegen!

-Wifi printen
-Mail printen is ook wel leuk. of vanaf usb.
-Scannnen
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Volgens mij zit het probleem hier: €80...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Wat is de frequentie van gebruik

En welk volume wil je printen

Sent from my D6000 using Tapatalk
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Hmm das raar, de printer is het enige dat het nooit begeeft bij mij. Op printers maken ze trouwens niet veel winst. De winst komt pas bij de inktpatronen want daar zit de geldklopperij. Van 5 euro 70 euro maken door 5 euro in wat plastiek te gieten noem ik dat.

Ik wou een Canon aanraden aangezien die patronen goedkoop zijn in de Action. Maar aangezien die het ook begeven...

PS: zit er geen garantie meer op die HP?
PPS: waarom houdt u kapotte printers 12 jaar bij? ( 6 * 2 jaar garantie )
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Indien 6maand -> garantie claimen.
Wat wil je kunnen printen? Ik heb meerdere €80 (of minder) laserprinters geadviseerd en die werken allen nog.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

heist_175 schreef:Ik heb meerdere €80 (of minder) laserprinters geadviseerd en die werken allen nog.
Maar voor die prijs heb je geen scanner en kleuren erbij.

Ik ben trouwens dik tevreden van m'n laserprinter... gedaan met al die inktcartridge toestanden.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Goedkoop drukken met originele inkt doe je met http://www.brother.be/printers/all-in-o ... fc-j5320dw
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Wat wil je kunnen printen? Ik heb meerdere €80 (of minder) laserprinters geadviseerd en die werken allen nog.
laat maar weten

In principe scanners genoeg op de afalberg momenteel...een printer die blijft printen en ook niet leeg is na 50p te printen (de laatste hp dus) na 75p heeft die het ongeveer begeven :angel:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

bruma schreef:Wat is de frequentie van gebruik

En welk volume wil je printen

Sent from my D6000 using Tapatalk
af en toe eens wat pagina's
pagina of 10a20 per week.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

ga naar action
kijk naar de 10 euro setjes van canon compatible inkt en om welke printers het gaat
lees reviews van compatible printers
koop printer, desnoods tweedehands

ik heb mijn 1e canon 5150 voor 60 euro in aldi gekocht
nadien ontdekt dat in action de inkt 10 stond ipv 60 in colruit
en mijn 2e voor 35 euro tweedehands

hij heeft geen wifi, maar voor de volumes die je wenst perfect
ooit op een hifi show hadden ze geen plannekes, drukker fout
heb toen op twee printers op enkele uren tijd er 1200 pagina's doorgedraaid (met twee 5150's in batch)
printers werken nog steeds ;)

vriendin heeft iets duurdere variant met wifi, en ook action inkt, maar die heeft het begeven zelfs voor we action inkt ontdekten
PIXMA MP640 is dus geen aanrader, want is haar tweede nu al
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 43 keer

Om de zoveel tijd zet ik de printkoppen in een bakje met een bodempje warm water.. Ik print niet veel, de inkt verdampt en de printkoppen geraken verstopt, maar door de printkop gewoon even in warm water onder te dompelen en wat op en neer en heen en weer in het water te gaan, lost de inkt op, en zijn ze weer als nieuw na ze met wat vezelvrije papieren doekjes gedroogd te hebben.. Anderen houden het ook rechtstreeks onder de warme kraan, maar zorg er dan wel voor dat de printplaatjes goed afgedroogd zijn (kan ik niet echt aanraden omwille van kans op aangetaste circuits of soldering).

Works like a charm!
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Dat probleem ondervind ik hier ook met een HP inkjet, maar als je weinig print en dan op een dag wel een paar pagina's nodig hebt, gaat het steeds fout. Ik zou de printkoppen eigenlijk gedurende de tijd dat ik niet print in een bakje water kunnen zetten met en deksel erop en op het moment dat ik eens wil printen deze uit 't bakje halen, afdrogen en hopen dat ze het dan nog doen :|
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik had dat probleem ook... gewoon een laserprinter kopen... drukt altijd prima en geen geklodder met inkt.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Je kan ook een kleuren laserprinter kopen en een van je defect all-in-one's gebruiken als scanner... Dan kan je met je budget al wat "meer" printer kopen.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Inderdaad, de Brother is zeer interessant, bedankt voor de link. Heeft ook Linux ondersteuning, driver apart te downloaden en te installeren.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Is er iemand die die Brother printer ook werkelijk heeft en al reeds een compatible toner gebruikt? Welke compatible toner raden jullie aan? Want ik zie hier variërende complete sets van bv €50 op amazon, €95 op alleeninkt, €155 op 123inkt, etc.

Prijs van printer vind ik al wat hoog liggen dus zou ik liefst voor de toners niet onnodig in de 3 digits prijzen zitten al ben ik mijn HP Deskjet op inkt toch kotsbeu. (+ maar 500 pgs/jaar)

Is trouwens de bijgeleverde starttoner enkel zwart?
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik heb zelf die Brother HL-3140CW en ben er tevreden tot zeer tevreden van. Enkel voor foto's is die wat minder, maar dat lijkt mij inherent verbonden aan het feit dat het laser is. Ik was verrast van de omvang van het toestel (toch zeker in vergelijking met mijn vorige printer, een HP Deskjet 930C).
Ik print niet vaak en ben nog bezig met de toners die met het toestel meegeleverd waren.
Ik ben voor deze printer gegaan omdat de consumables betaalbaar zijn. Dat deze draadloos bereikbaar is (via WiFi) was mooi meegenomen, maar nu printen we eigenlijk altijd draadloos. Beneden op de knop drukken en boven rollen de printjes er uit. Wel opletten dat het papierformaat juist staat (A4) anders weigert die pertinent.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Die specifieke printer heb ik niet, maar mijn schoonmoeder heeft de geavanceerdere opvolgen en ik heb zelf een eenvoudiger b/w gehad voordien.
Allen met 123inkt, zonder problemen.
Zelf bestel ik nu bij Amazon, ik heb een DCPL2520DW (b/w) en altijd Amazon inkt erin gebruikt. Ik denk van het merk "Logic Seek", daar heb ik ook labelprintlint van. Nog nooit problemen mee gehad.

Als je zoekt op userbase, zal je topics vinden van mensen die compliant inkt afzweren en mensen die het de hemel in prijzen :).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik heb hier toch al 2 printers kapot waarvan ik zeker weet dat het aan de toner ligt. Het probleem met 3rd party toner is dat je nooit zeker bent van de kwaliteit... Het gaat maanden goed, 123inkt veranderd van leverancier. En dan gaat het mis.... Dan koop je imho beter een printer waar je met originele inkt goedkoper bent dan met 3rd party inkt.
Met iktjets ben ik ondertussen de tel al kwijt hoeveel ik er daar al van langs zien komen heb met printproblemen & 3rd party inkt.

't is altijd iets met die printers, ze zijn duidelijk niet meer gebouwd om jaren mee te gaan zoals 10+ jaar geleden.
Goedkope laserprinter? Op hoeveel pagina's moet je de drum, fazer, beeldunit, wastebottle enz. Vervangen?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

K heb het ooit al eens gezegd in een topic hier, waar iemand miserie had na het gebruik van fake toner.

Dat is een risico wat je zelf neemt, en waarover je achteraf niet moet gaan klagen bij de fabrikant als hij je garantie weigert, of je wandelen stuurt nadat je namaak inkt of toner hebt gebruikt.

Dat gezegd zijnde, je hebt zoiets als acceptable risk ook nog he. Heb hier zelf een laserjet 1018 staan, indertijd ver de goedkoopste laserprinter op de markt, die is al aan zijn 2e offbrand chinese toner cartridge bezig, na zijn meegeleverde orginele, en daar scheelt nog niets mee. Maar dat is een printer die in 2007 iets van een €95 kostte... Dus al lang afgeschreven, en alles wat hij nu nog print met namaak toner, is in feite pure winst.

Mijn Laserjet 2840 multifunctional, daar zal ik nooit offbrand toner insteken, simpelweg omdat de waarde van het toestel zelfs na x jaren nog te hoog ligt om hem te moeten vervangen omdat er slechte toner gebruikt is...

Hetzelfde kan je toepassen op inkjetprinters. Niemand gaat huilen als een budget inktjetprintertje van €50 kapot gaat als je er paar keer namaak cartridges insteekt. Maar als je je 6 maanden oude multifunctional van €200 ermee verkloot, dan ga je vloeken op jezelf.

Dus, wil je het risico nemen van namaak inkt of toner, fine, maar bereken eerst de kosten die je mogelijk oploopt als het misgaat...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Idd, maar voor <200 € zijn er genoeg printers op de markt die met originele inkt drukken aan <2 cent pp... Zelfs dat risico hoef je dus niet te lopen.
Wat blijft er dan nog over? De printerkes van 50€ waarbij de 3rd party inkt ook boven de 2c per pagina zit...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Voor mij toch ook geen inktjet meer, maar een Laser. Ook al druk ik vrij weinig af, dat ding laat je niet in de steek.
Het is wat duurder, en na een 2j moet je de eerste toner (waar maar 20% in zit) vervangen door een nieuw setje van een 100€, maar dan kan ik er wel weer 5j tegen zonder geprul...
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Sinna schreef:Ik heb zelf die Brother HL-3140CW en ben er tevreden tot zeer tevreden van. Enkel voor foto's is die wat minder, maar dat lijkt mij inherent verbonden aan het feit dat het laser is. Ik was verrast van de omvang van het toestel (toch zeker in vergelijking met mijn vorige printer, een HP Deskjet 930C).
Ik print niet vaak en ben nog bezig met de toners die met het toestel meegeleverd waren.
Ik ben voor deze printer gegaan omdat de consumables betaalbaar zijn. Dat deze draadloos bereikbaar is (via WiFi) was mooi meegenomen, maar nu printen we eigenlijk altijd draadloos. Beneden op de knop drukken en boven rollen de printjes er uit. Wel opletten dat het papierformaat juist staat (A4) anders weigert die pertinent.
Volgens enkele reviews:
- gaat na een tijdje (staat niet bij wanneer) in deep sleep modus en een print job maakt deze niet wakker dus telkens manueel op te starten <= klopt dit?
- het systeem vraagt je om alle toners te vernieuwen bij het vervangen van een toner behalve als je iedere toner apart reset (de teller) adhv van een toetsencombinatie <= is dit iets vaak voorkomend in de lagere prijsklasse van laser/led (kleuren)printers? Ben er nog niet zo goed mee bekend..
- blijkbaar ook veel paper jams

Ga het toch nog eerst eens goed bekijken
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik ervaar met geen van de genoemde punten problemen:
  • Het toestel blijft standaard onder spanning staan en WiFi werkt zonder problemen. Zelfs na een paar weken zonder afdrukken komt het toestel uit slaap.
  • Ik heb nog geen toners moeten vervangen, zie mijn eerdere reactie.
  • Geen paper jams tot dusver, maar wel weigerende prints als het papierformaat van het doorgestuurde document niet A4 is.
Computer(k)nul
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Dit is ook een interessante printer vanwege dubbelzijdig:
https://www.dragoncomputers.eu/onderdel ... 7766734363
Heeft geen wifi maar wel goedkoop.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MarkDM schreef:Heeft geen wifi maar wel goedkoop.
Is wel een netwerk printer... gewoon aansluiten op je switch en je kan er van overal wireless op drukken !
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Nooit nog HP.
We hadden dat in het bedrijf voor computers en vonden het een goed merk, en hebben al jaren deals met HP voor printers, maar er is altijd wel iets mee.
Een jaar geleden alle printers vervangen door de HP Officejet Pro 8600, domste fout ooit.
We twijfelden toen om een Epson te nemen, maar zijn uiteindelijk toch terug voor HP gegaan.

Kan niet verbinden met WiFi, omdat hij in de war raakt dat er meerdere access points in het bedrijf staan, kwaliteit is verschrikkelijk via invoerlade (niet eens recto verso), de bouwkwaliteit is niet te stevig, pakt vaak twee bladeren voor één, hoewel wij dik papier gebruiken, en als kers op de taart kan hij niks meer printen als één van de vier cartridges leeg zijn... Rood op? Dan kan je geen tekst in zwart-wit meer uitprinten.

Niemand gebruikt ze zelf nog, iedereen stuurt alles naar één van de grote laserprinters...
Persoonlijk voor thuis gaan we ook eens kijken naar een laserprinter, is veel beter imo.

HP maakt goeie computers, maar hun printers, this was absolutely the very last time.
Blond doesn't mean stupid :roll:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

FlashBlue schreef:Hetzelfde kan je toepassen op inkjetprinters. Niemand gaat huilen als een budget inktjetprintertje van €50 kapot gaat als je er paar keer namaak cartridges insteekt. Maar als je je 6 maanden oude multifunctional van €200 ermee verkloot, dan ga je vloeken op jezelf.

Dus, wil je het risico nemen van namaak inkt of toner, fine, maar bereken eerst de kosten die je mogelijk oploopt als het misgaat...
Ik heb de canon mx925 en 2x 5150. Ik heb al duizenden blz met de 5150's erdoor gedraaid met action inkt, en nog steeds niet kapot.
Draai het om: de prijs van een goedkope inktjet zit rond de 50 a 60 euro. Een setje inkt van een merk kost ook snel 50 EURO.

Als een nieuwe printer even veel kost als een setje cartridges, dan kan het me eerlijk gezegd niet schelen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Als je duizenden blz. Print, waarom dan geen betere printer? Als je koopt toch ook geen Lada als je 100000 km op een jaar rijd.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Ik gebruik al meer dan vijf jaar een Xerox kleurenlaserprinter, een model van toen 150 euro. Heb er direct een set 3party-kleurentoners gekocht via amazon voor 50 euro en heb nog geen enkel probleem ondervonden.
We printen heel onregelmatig, maar na die vijf jaar zijn er toch al een 2000-tal pagina's gepasseerd. Waar ik vroeger met een inkjetprinter dan met verstopte koppen zat omdat ik soms wekenlang niets moest printen, doet de laserprinter het absoluut beter! Nog nooit heeft die mij in de steek gelaten. Ik heb de inktjetprinter vaarwel gezegd.
pevepe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer

In 2013 had ik een HP5515 (scanner-printer) gekocht. Ik had hem vooral nodig om te scannen. Bij iedere opstart om te scannen begon hij eerst zijn printkoppen te reinigen. Na 4 maanden waren de kleurcartridges leeg. Ik had slechts een tiental foto's in kleur afgedrukt. Door al dat reinigen zat heel het reinigingsmechanisme onder de inkt, en in plaats van te reinigen werden de koppen besmeurd met een kleurmengeling van alle inkt en kon er niets meer afgedrukt worden. Aangezien het vaste koppen waren met inktcartridges was de printer rijp voor het containerpark.
Nadien een goede scanner gekocht en een Samsung laser kleurprinter gekocht. Kwalitatief zeer mooie afdrukken, (wel niet specifiek voor foto's) en na iets meer dan 3 jaar nog geen probleem mee gehad.
Voor mij nooit meer inktjet, en zeker geen multifunctional van HP.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Mijn Epsons hebben het één voor één sneller dan gehoopt/verwacht opgegeven. Meestal met verstopte printkoppen. Ik heb nooit iets anders gebruikt dan 3rd party inkt en zag de levensduur van de verschillende printers steeds korter worden. Mijn laatste Epson all-in-one staat hier nu nog als scanner maar als printer heb ik bijna een jaar een Samsung C410 die het perfect doet. Ik print weinig (nog steeds eerste bijgeleverde toners) en hoef nu ten minste geen halve cartridge inkt door te blazen om na een tijd inactiviteit terug te kunnen printen. Enig nadeel, ik ben er nog niet in geslaagd om de wireless va de printer uit te schakelen (zowat alles is hier bekabeld).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Voor de rappe koper
http://www.ibood.com/be/nl/product-spec ... inter.html

Sent from my D6000 using Tapatalk
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

te laat ...
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

TimoLimo schreef:Om de zoveel tijd zet ik de printkoppen in een bakje met een bodempje warm water..
Bij mijn printer kan je de printkop er niet afhalen. :|

Anyways, gisteren een Brother HL-3140CW gaan halen bij iemand voor de helft van de nieuwprijs en 'maar' 750 prints met de starttoners waar ik nog heel eventjes mee door kan. Voor zo'n prijs durf ik wel eens experimenteren met compatible toners dus hopelijk kan ik hier ergens deftige voor vinden.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Mooi, kan je eens vertellen hoeveel dat ding verbruikt in stand-by en bij werking ?
Ben eens benieuwd :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Ik heb het net eventjes getest bij 1 simpele printjob van 14 pg's en het verbruik is min of meer zoals beschreven in de specificaties. Op het schermpje komt wel enkel "Gereed" en "Slaapstand" op dus ik moet de status wat schatten adhv verbruik:

printen = ~250 W
gereed = 6.85 W (moet dit standby voorstellen? iig geen gemiddeld 60 W)
slaapstand = 5.15 W (na 3 min)
diepe slaapstand = 0.67 W (5 min na slaapstand en quasi geluidloos vanaf hier)
stroomuitschakelstand = / (doet hij niet als je verbonden bent via ethernet of wifi zoals vermeld in handleiding)
http://www.brother.nl/printers/laserprinter-kleur/hl-3140cw#specification-details schreef:Stroomverbruik in werking 335 Watt
Stroomverbruik in stand-by 60 Watt
Stroomverbruik in slaapstand 5.5 Watt
Stroomverbruik in diepe slaapstand 0.57 Watt
Stroomverbruik in stroomuitschakelstand 0.05 Watt
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Die diepe slaap lijkt nog goed te scoren en start dan op via een soort van wake on lan denk ik.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”