Premium nummers

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Vandaag mijn factuur ontvangen waarop verschillende keren een premium nummer is gefacturreerd aan 1 euro per keer.
Het is het nummer 326054 Allopass.
Volgens google is dat sms helderziende dienst.
Maar is ben zeker dat is dit nummer nog nooit heb gebruikt.
Kan dit fraude zijn?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Helderziende dienst is sowieso fraude, alleszins klacht indienen bij jouw operator.
Jammer genoeg halen ze veel winst hieruit waardoor je geen medewerking van hen moet verwachten.
Vooral Proximus is erg slecht hiervoor.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Het nummer 6054 behoort inderdaad tot "ALLOPASS SAS".
Contactgegevens: bron: http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/su ... rvices.pdf

Voor het betwisten van facturen, moet je direct contact nemen met de dienstenaanbieder. zie: http://www.proximus.be/support/nl/id_sf ... ctuur.html
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

2 maand geleden ook voorgehad, Proximus trekt er zich niks van aan maar een mailtje doen naar de aanbieder en hen enkele uren later bellen, binnen de week heb je uw centen terug, ze hebben ooit al eens een boete gekregen voor deze praktijken , heb gereigd met een klackt en 100.000 euro boete ipv de 10000 van vorige keer...,
Normaal ontvang je eerst een info sms en dan nog eentje , in totaal iets van 2 euro, wanneer je zelf antwoord kan het wel oplopen, best direct STOP naar dat nr zenden, en wel je provider ook inlichten dat je dat nr geblokkeerd wil hebben
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Eén nummer laten blokkeren kan niet.
Je kan wel bepaalde soorten diensten laten blokkeren (vb alle 18+ diensten).

Gezien deze topic in het Mobistar forum gepost is, neem ik aan dat de TS bij Mobistar is.
Hiervoor kan je de Mobistar Blocking Solutions gebruiken.

Het nummer 6054 behoort tot de categorie "premium sms'jes en mms'jes die gelinkt zijn aan ontspanning, spelletjes, logo's en beltonen (5xxx/6xxx nummers en 9500 tot 9999)"
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Proficiat voor mobistar om deze mogelijkheden aan al hun klanten aan te bieden. En dus niet alleen aan hun grote klanten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Dat kan bij Proximus ook:
  1. Je kan de limiet voor mobiele betalingen aanpassen (M-Pay).
  2. Je kan speciale nummers blokkeren volgens categorie:
    • Blokkering Adult Content
    • Blokkering Premium Content
    • Blokkering Payment Content
    • Blokkering Gaming Content
Ik denk zelfs dat dit wettelijk verplicht is (en gratis).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Dit kan blijkbaar niet als je GSM in een pack is, en met facturatie op bedrijf...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

De link in mijn vorige post zijn inderdaad voor particuliere abbo's.
Ik ga ervan uit dat dit voor GSM's via het bedrijf ook mogelijk zal zijn, maar dat zal dan wel via de contactpersonen van de werkgever moeten gaan?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

philippe_d schreef:Ik ga ervan uit dat dit voor GSM's via het bedrijf ook mogelijk zal zijn, maar dat zal dan wel via de contactpersonen van de werkgever moeten gaan?
Dit staat niet op Mijn Proximus, dus wellicht moeten bedrijven dan bellen naar de klantendienst...
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”