Pagina 1 van 1

Activeringskosten bij nieuw pakket?

Geplaatst: 10 apr 2016, 09:38
door makila
Een vraag.

Ik heb eind maart een nieuw pakket besteld bij Proximus. Er was een promo waardoor de installatiekosten (technieker) gratis zijn ipv 59 euro als je een volledig pakket besteld (Minimum telefoon, internet en TV). Maar nu merk ik dat Proximus ook nog extra kosten aanrekent voor 59 euro en die noemen blijkbaar activeringskosten. Wat the f*** is dat voor een beest? Er is nooit iets gezegd over deze kosten.

In het contract dat ik heb afgesloten met Proximus staat NIETS in, ivm activeringskosten. In mijn contract staat enkel: Installatie gratis maar geen enkele melding over activeringskosten. Ook als ik op de site van Proximus ga kijken staat er niets ivm activeringskosten. Waarom worden deze dan aangerekend en over welke kosten gaat het juist? Is het dan wel terecht dat deze worden aangerekend?

Als ik google en ik tik in activeringskosten of activeringskosten proximus dan vind ik eigenlijk NIETS wat mij enige uitleg verschaft over deze kosten. Als ik als iets terugvind erover dan staat er: installatie en activering gratis.

Re: Activeringskosten bij nieuw pakket?

Geplaatst: 10 apr 2016, 10:05
door fryelectro
Blijkbaar standaardpraktijk bij Proximus. Zelf bij 2 aansluitingen steeds meegemaakt dat er activatiekosten werden aangerekend terwijl dit een promotie was. Ook bij vrienden hetzelfde meegemaakt. Lijkt me toeval dat dit per ongeluk zou zijn. Mijn gedacht is dat ze maar kunnen proberen. Hoeveel percent betaalt niet blindelings zijn facturen?

Toegegeven met 1 telefoontje heb je wel een creditnota voor die foutief aangerekende activatiekosten.

Re: Activeringskosten bij nieuw pakket?

Geplaatst: 10 apr 2016, 11:06
door proximusboyke
makila u niet opwinden, gewoon even bellen naar klantendienst en u zult inderdaad een creditnota krijgen.
Proximus is daar soepel in.

Re: Activeringskosten bij nieuw pakket?

Geplaatst: 10 apr 2016, 11:29
door nete
fryelectro schreef:Blijkbaar standaardpraktijk bij Proximus. Zelf bij 2 aansluitingen steeds meegemaakt dat er activatiekosten werden aangerekend terwijl dit een promotie was. Ook bij vrienden hetzelfde meegemaakt. Lijkt me toeval dat dit per ongeluk zou zijn. Mijn gedacht is dat ze maar kunnen proberen. Hoeveel percent betaalt niet blindelings zijn facturen?

Toegegeven met 1 telefoontje heb je wel een creditnota voor die foutief aangerekende activatiekosten.
In feite zouden daar flinke boetes moeten tegenoverstaan, want dat is bedriegerij: iets gratis beloven en dan hopen dat de klant even niet oplet bij ontvangst van de factuur.
Nu, dezelfde verhalen lees je over Telenet etc...

Re: Activeringskosten bij nieuw pakket?

Geplaatst: 10 apr 2016, 13:35
door tonym
Is een traditioneel terugkerend fenomeem in de telecomsector: zaken aanrekenen die discutabel zijn.
En meestal worden die door de klant (al dan niet opgemerkt) toch betaald.
Het is gemakkelijk geprobeerd en nog gemakkelijker verdiend geld.

Re: Activeringskosten bij nieuw pakket?

Geplaatst: 10 apr 2016, 23:37
door TiTanium
Ik heb de laatste maanden verschillende mensen geholpen om over te stappen naar proximus. Tot hiertoe is er geen enkele juist geweest.
Bij mij zat de promotie er niet bij, maar na veel vijven en zessen toch promotie gekregen. Hogere korting maar korter in tijd. Decoder zat niet in pack met als gevolg dat deze ook nog eens moest gefixed worden. Ik hoop nu voor de eerste keer een juiste factuur te krijgen!

Bij mijn nonkel zat de pack configuratie niet goed, ook na veel vijven en zessen in orde gebracht...
Bij mijn ouders zat het gedeelte van mobiel internet niet goed. Factuur moet nog komen ben benieuwd...
Bij mijn schoonbroer is het besteld, en hoop ik dat het is eens van de eerste keer goed ga zijn...

Alles werkt naar behoren, maar administratief is er toch nog veel werk aan. Zaken die ze onterecht aanrekenen, zaken niet correct in het pack steken etc...

Re: Activeringskosten bij nieuw pakket?

Geplaatst: 11 apr 2016, 09:01
door nete
Nog een geluk dat je familie op jou kan terugvallen als een soort ombudsman om alles recht te trekken.... :angel:

Re: Activeringskosten bij nieuw pakket?

Geplaatst: 11 apr 2016, 09:36
door heist_175
Dat is ook mijn ervaring van BGC/Prox.
In the end komt het wel goed, maar soms kan het lang duren.
Ik heb ook al tig overstappen en up- en downgrades begeleidt, omdat Prox het zelf in de soep doet draaien.

Re: Activeringskosten bij nieuw pakket?

Geplaatst: 11 apr 2016, 17:41
door TiTanium
En we zijn weer vertrokken: Nog te betalen 294,46
dat wordt weer bellen, da snapt ge toch niet zenne. Deze factuur is te bont voor woorden :bang:

Re: Activeringskosten bij nieuw pakket?

Geplaatst: 11 apr 2016, 18:56
door nete
Wat bezielt je dan om iedereen naar Proximus te sleuren ? Je lijkt er wel op te kicken :roll:

Re: Activeringskosten bij nieuw pakket?

Geplaatst: 11 apr 2016, 19:07
door TiTanium
Omdat het altijd de eerste factuur is die fout is. Net gebeld en is rechtgezet. Er gaat 71€ af en dan is hij correct.
Boodschap: Gewoon bellen, uitleggen en dan komt het goed :) Ik had niet gezien dat er een anderhalve maand was gerekend, dus ik was daarstraks te snel met men reactie (was verschoten :wink: ) van 15/03 t/m 30/4. Alleen snap ik niet goed waarom ze niet telkens de eerste afsluiten. Factuur komt nu maandelijks.

Ik heb in passant die van mijn nonkel nagekeken. Die is nu correct.

Ondanks de mindere administratie, werken hun producten wel goed aan een gevoelige lagere prijs. Dat bezielt mij deze mensen te helpen, daar ik ze de producten aan hun noden heb aangepast aan een faire prijs :)

Re: Activeringskosten bij nieuw pakket?

Geplaatst: 12 apr 2016, 14:15
door makila
Aan de telefoon vorige week, begon een medewerker ook plots een promoactie voor te stellen voor TV All Foot(ball). Ik zei duidelijk dat ik dit pakket NIET wens te verkrijgen.

Gisteren krijg ik een kort briefje met: Proficiat met uw wijziging aan uw abonnement. En op de achterzijde zie ik staan: 14,95 euro voor All Foot.

Ik heb ingelogd op MyProximus en ja hoor de medewerker had dit gewoon toegevoegd. Even terug verwijderd. Dat trekt ook op niks van die medewerker, ook al was dit pakket de eerste maand gratis. Stel dat die medewerker dat doet bij een seniel oud vrouwtje van 80 jaar. Die merkt zoiets niet op, en na 1 maand wordt dit stilzwijgend verlengd EN BETALEND.

Re: Activeringskosten bij nieuw pakket?

Geplaatst: 12 apr 2016, 15:19
door apestaart
Bij Telenet moet maar één keer activatiekosten die € 50 kost betalen zelfs als men nadien nog een product bijneemt.