Activeringskosten bij nieuw pakket?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
makila
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jul 2008, 20:20
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Een vraag.

Ik heb eind maart een nieuw pakket besteld bij Proximus. Er was een promo waardoor de installatiekosten (technieker) gratis zijn ipv 59 euro als je een volledig pakket besteld (Minimum telefoon, internet en TV). Maar nu merk ik dat Proximus ook nog extra kosten aanrekent voor 59 euro en die noemen blijkbaar activeringskosten. Wat the f*** is dat voor een beest? Er is nooit iets gezegd over deze kosten.

In het contract dat ik heb afgesloten met Proximus staat NIETS in, ivm activeringskosten. In mijn contract staat enkel: Installatie gratis maar geen enkele melding over activeringskosten. Ook als ik op de site van Proximus ga kijken staat er niets ivm activeringskosten. Waarom worden deze dan aangerekend en over welke kosten gaat het juist? Is het dan wel terecht dat deze worden aangerekend?

Als ik google en ik tik in activeringskosten of activeringskosten proximus dan vind ik eigenlijk NIETS wat mij enige uitleg verschaft over deze kosten. Als ik als iets terugvind erover dan staat er: installatie en activering gratis.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Blijkbaar standaardpraktijk bij Proximus. Zelf bij 2 aansluitingen steeds meegemaakt dat er activatiekosten werden aangerekend terwijl dit een promotie was. Ook bij vrienden hetzelfde meegemaakt. Lijkt me toeval dat dit per ongeluk zou zijn. Mijn gedacht is dat ze maar kunnen proberen. Hoeveel percent betaalt niet blindelings zijn facturen?

Toegegeven met 1 telefoontje heb je wel een creditnota voor die foutief aangerekende activatiekosten.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

makila u niet opwinden, gewoon even bellen naar klantendienst en u zult inderdaad een creditnota krijgen.
Proximus is daar soepel in.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 14 keer

fryelectro schreef:Blijkbaar standaardpraktijk bij Proximus. Zelf bij 2 aansluitingen steeds meegemaakt dat er activatiekosten werden aangerekend terwijl dit een promotie was. Ook bij vrienden hetzelfde meegemaakt. Lijkt me toeval dat dit per ongeluk zou zijn. Mijn gedacht is dat ze maar kunnen proberen. Hoeveel percent betaalt niet blindelings zijn facturen?

Toegegeven met 1 telefoontje heb je wel een creditnota voor die foutief aangerekende activatiekosten.
In feite zouden daar flinke boetes moeten tegenoverstaan, want dat is bedriegerij: iets gratis beloven en dan hopen dat de klant even niet oplet bij ontvangst van de factuur.
Nu, dezelfde verhalen lees je over Telenet etc...
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Is een traditioneel terugkerend fenomeem in de telecomsector: zaken aanrekenen die discutabel zijn.
En meestal worden die door de klant (al dan niet opgemerkt) toch betaald.
Het is gemakkelijk geprobeerd en nog gemakkelijker verdiend geld.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb de laatste maanden verschillende mensen geholpen om over te stappen naar proximus. Tot hiertoe is er geen enkele juist geweest.
Bij mij zat de promotie er niet bij, maar na veel vijven en zessen toch promotie gekregen. Hogere korting maar korter in tijd. Decoder zat niet in pack met als gevolg dat deze ook nog eens moest gefixed worden. Ik hoop nu voor de eerste keer een juiste factuur te krijgen!

Bij mijn nonkel zat de pack configuratie niet goed, ook na veel vijven en zessen in orde gebracht...
Bij mijn ouders zat het gedeelte van mobiel internet niet goed. Factuur moet nog komen ben benieuwd...
Bij mijn schoonbroer is het besteld, en hoop ik dat het is eens van de eerste keer goed ga zijn...

Alles werkt naar behoren, maar administratief is er toch nog veel werk aan. Zaken die ze onterecht aanrekenen, zaken niet correct in het pack steken etc...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 14 keer

Nog een geluk dat je familie op jou kan terugvallen als een soort ombudsman om alles recht te trekken.... :angel:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dat is ook mijn ervaring van BGC/Prox.
In the end komt het wel goed, maar soms kan het lang duren.
Ik heb ook al tig overstappen en up- en downgrades begeleidt, omdat Prox het zelf in de soep doet draaien.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

En we zijn weer vertrokken: Nog te betalen 294,46
dat wordt weer bellen, da snapt ge toch niet zenne. Deze factuur is te bont voor woorden :bang:
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 14 keer

Wat bezielt je dan om iedereen naar Proximus te sleuren ? Je lijkt er wel op te kicken :roll:
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Omdat het altijd de eerste factuur is die fout is. Net gebeld en is rechtgezet. Er gaat 71€ af en dan is hij correct.
Boodschap: Gewoon bellen, uitleggen en dan komt het goed :) Ik had niet gezien dat er een anderhalve maand was gerekend, dus ik was daarstraks te snel met men reactie (was verschoten :wink: ) van 15/03 t/m 30/4. Alleen snap ik niet goed waarom ze niet telkens de eerste afsluiten. Factuur komt nu maandelijks.

Ik heb in passant die van mijn nonkel nagekeken. Die is nu correct.

Ondanks de mindere administratie, werken hun producten wel goed aan een gevoelige lagere prijs. Dat bezielt mij deze mensen te helpen, daar ik ze de producten aan hun noden heb aangepast aan een faire prijs :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
makila
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jul 2008, 20:20
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Aan de telefoon vorige week, begon een medewerker ook plots een promoactie voor te stellen voor TV All Foot(ball). Ik zei duidelijk dat ik dit pakket NIET wens te verkrijgen.

Gisteren krijg ik een kort briefje met: Proficiat met uw wijziging aan uw abonnement. En op de achterzijde zie ik staan: 14,95 euro voor All Foot.

Ik heb ingelogd op MyProximus en ja hoor de medewerker had dit gewoon toegevoegd. Even terug verwijderd. Dat trekt ook op niks van die medewerker, ook al was dit pakket de eerste maand gratis. Stel dat die medewerker dat doet bij een seniel oud vrouwtje van 80 jaar. Die merkt zoiets niet op, en na 1 maand wordt dit stilzwijgend verlengd EN BETALEND.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Bij Telenet moet maar één keer activatiekosten die € 50 kost betalen zelfs als men nadien nog een product bijneemt.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”